Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ensamvarg eller flockdjur, vilket är du?

Featured Replies

Publicerat

Jag tycker att det beror på vilken jakt man bedriver, det finns inget som slår en toppjaktsdag ensam på en myr 10 grader kallt och strålande sol. Medans ibland är det kul att vara flera som jagar tillsammans. Det kan även vara härligt att jaga på eget håll, för att sedan mötas upp någonstans i skogen. Jaktkamrater är en viktig del i det hela, men det kan även vara könt att jaga på eget håll också.

Jag är nog lite av varje, beroende på vilken jakt jag utövar.

Publicerat

När det gäller älgjakt så tillhör jag allt flocken.  :)

När det gäller gråfågeljakt, så är jag mer en ensamvarg. Fast med vovven då...

// gAsToN

Publicerat
Jag kan förstå orsakerna till varför de inte vill ha spring i markerna. Fast det utesluter också att man skulle skaffa en rävstövare,att bara få jaga på undantag och inte när vädret är ypperligt för stövarjakt...nä inte för mig! Sen är det ju så i ett par lag jag pratat med så jagar de varannan helg, kan man inte då de jagar får man vänta till nästa gång!!!

Nop! sa Roggman66

Håller med vissa marker och sällskap suger.. Jag har möjligheten att jaga på flera marker närhelst jag vill,men de som jag jagar hare med är en liten kärntrupp av intresserade jägare som gillar jakt med hund. I ett jaktlag jag är med i är det ingen som vill jaga hare,så jag får jaga själv eller ta med mej gäster,alltså kärngruppen igen..

Sa en gång att jag funderade på att skaffa mej en rävstövare,dom tittade på mej som om jag inte var klok innanför pannbenet,dom menade att rävar kan man inte äta,vidare att stå och lyssna på en hundjävel i flera timmar för att sedan kanske få skjuta..nä det var inget för dom.

Nä,klövdjur skall det vara...

• 1 month later...
Publicerat

Tror beskrivningen ensamvarg stämmer mest, men jag gillar rätt sällskap också. Toppfågeljakten är ju mest ensamjakt som jag verkligen längtar till, men visst är det skönt att ha någon att prata med i stugan efter skidturen och svänga en bägare med. Älgjakten är mest en social grej för mig, då alla i laget bor i små skogskojor runt i skogarna under jakten och det spelas och sjungs ivrigt under kvällarna. Äh, vad f-n! Inget är bättre än det andra.... Tur man kan välja efter humör.

Mvh/ Håkan

• 2 weeks later...
Publicerat

Som rätt ny jägare så är det trevligt att jaga med någon för att lära sig.

Publicerat

Är nog helt klart en "ensamvarg"...

Visst trivs man bra i en del sällskap, men allra bäst trivs jag med mig själv, helst i skogen.. Då hinner man samla tankarna och filosofera lite..  :)

Publicerat

Utpräglad ensam varg till den grad att det inte är möjligt att ingå i ett älgjaktlag :o

Visst jagar jag gärna med goda väner då man själv kan välja dem men i jaktlag finns det oftast några bråkstakar ett par pajasar samt ett par paragrafryttare så det blir nej tack frör mig att ingå där  :-[

Att man sedan är inbiten fågeljägare med finnspetsar är väl inte så konstigt då det är bra om man är en tjurig ensamvarg för att lyckas och trivas där ;D

Publicerat

Har väll mer eller mindere blitt tvingad till o jaga ensam genom mitt tidigare intresse kroppsbyggare på elit nivå o bo i ett litet samhälle så står man inte högt i kurs alla har ju läst i tidningen vilka idioter dom är, har en polare som låter mig va på sin mark.

Mvh

• 2 weeks later...
Publicerat

ja själv e väldigt social gillar å träffa folk!.. så jag tycker de är trevligt när man e lite fler!... men de tar inte bort ensam jakten!.... de är väldigt skönt å vara själv osså!.. så man kan begrunda sina synder i lung å ro!.. *S*..

• 4 weeks later...
Publicerat

själv är jag lite av ett flockdjur ;)

åtminstondet skulle jag gärna varit det, när man ser dethär :o

usch, va förbannad jag blir när jag ser mina fula, skäggiga jaktkamrater...

tror jag håller mej till ensamvarg såvida det inte blir nån ändring snart ;D

post-631-1175110383_thumb.jpg

Publicerat

Alla utom en har hard nippels ;)

Mvh.

Publicerat

Helt plötsligt blev jag klart flockdjur och då gärna jaktledare  ;D  ;D

Publicerat
Helt plötsligt blev jag klart flockdjur och då gärna jaktledare  ;D  ;D

skulle bli många hål att stoppa lillterriern i då va ??? ;)

Publicerat

mmm en varje dag utom då på sabbaten då vilar man  ;D  ;D

Publicerat
mmm en varje dag utom då på sabbaten då vilar man  ;D  ;D

Vad menar du jag hittar bara fem bössor ???  ;D

/Micke

Publicerat

;D Fast apportören med fåglarna funkar för terriern också  ;)

Publicerat
;D Fast apportören med fåglarna funkar för terriern också  ;)

Aha! du tänkte på det där som är runtomkring bössorna....då är jag med....fast dom är inte lika fina ;D

/Micke

Publicerat

åfan dom hade bössor oxå det såg jag inte första gången ::)