Publicerat Januari 10, 200719 yr Det hela är rätt simpel matematik. :Tyvärr ser Fru Y knappt röken av de 25 procenten "jakt eller annat kul" som borde tillfalla henne. Av någon anledning kretsar det mesta vad gäller dessa 25 procent kring Herr X. :P Enligt ekvationen ser Fru Y och Herr X knappt röken av varandra. Det finns en formel för det också men då hamnar vi inom den avancerade matematiken. Det gäller att planera sin tid efter ekvationen 8 tim sömn 8 tim arbete 8 tim annan tid, 50% arbete blir 4tim, 25% pappaledig blir 2 tim, resterande 18 timmar är för jakt och sömn. som kille så lägger man pappaledigheten på natten när man ändå sover och dessutom lätt kan byta ut den tiden till plustid för (jakt) grisvak som ex, det går även dagtid besöka mor och farföräldrar som så gärna vill träffa den lille och själv åker man ut och tar hand om hundarna (jakt) räknas som plustid.
Publicerat Januari 10, 200719 yr Intressanta ekvationer. Ska försöka lägga fram denna uträkning till frugan nu när vi ska ha barn. ;D ;D ;D
Publicerat Januari 10, 200719 yr Intressanta ekvationer. Ska försöka lägga fram denna uträkning till frugan nu när vi ska ha barn. ;D ;D ;D Tips: hjälp aldrig till hemma då märker de inte att du är ute och jagar Alternativet är att du är duktig på dösäsongen och belönas med mera jakt den vakna tiden på året ;D
Publicerat Januari 10, 200719 yr Det hela är rätt simpel matematik. :Herr Y arbetar 50% och är pappaledig 50%. Under sin pappaledighet bör Herr X vara just pappaledig åtminstone till hälften och umgås med sitt barn. Det betyder att Herr X får jaga och ha kul under halva sin lediga tid. Under den tid när Herr X förväntas umgås med sitt barn, borde Fru Y (eller Mrs P) få möjlighet att göra det hon vill. För att ekvationerna ska bli likvärdiga bör de se ut så här: Herr X: 50% arbete + 25 % jakt eller annat kul + 25 % pappaledig = 100 % Fru Y: 20 % arbete + 25 % jakt eller annat kul + 55 % mammaledig = 100 % Tyvärr ser Fru Y knappt röken av de 25 procenten "jakt eller annat kul" som borde tillfalla henne. Av någon anledning kretsar det mesta vad gäller dessa 25 procent kring Herr X. :P Detta börjar bli kraftigt "internt" ;D men då Fru Y är ute på egna äventyr (hundpromenad med P ) så är det svårt att ta detta muntligen således.. Jag kan alltså schemalägga för 100% arbetstid och därefter plocka bort hälften och denna hälft ska jag då dela mellan P och skogen? Låter trevligt för även om man jobbar mycket på heltid så finns det ledig tid iaf och den kan jag då lägga i skogen ;D Hur bokförs skogsvistelse med P i sällskap? P och Hipshot har idag bytt batteri till foderautomaten, kört ut lite bröd samt tränat skogsvana med unghund.. Det var skoj och det var skogen..knepigt ??? ??? / Mr P
Publicerat Januari 10, 200719 yr Oj, har visst blandat ihop X och Y en aning ovan... Men det blir så i sådana här uppslukande matematiska diskussioner. Tips: hjälp aldrig till hemma då märker de inte att du är ute och jagar Det gäller att planera sin tid efter ekvationen 8 tim sömn 8 tim arbete 8 tim annan tid, 50% arbete blir 4tim, 25% pappaledig blir 2 tim, resterande 18 timmar är för jakt och sömn. som kille så lägger man pappaledigheten på natten när man ändå sover och dessutom lätt kan byta ut den tiden till plustid för (jakt) grisvak som ex, det går även dagtid besöka mor och farföräldrar som så gärna vill träffa den lille och själv åker man ut och tar hand om hundarna (jakt) räknas som plustid. I de här fallen måste man fråga sig om Y egentligen är kompatibel med X ;D
Publicerat Januari 10, 200719 yr Hur bokförs skogsvistelse med P i sällskap? P och Hipshot har idag bytt batteri till foderautomaten, kört ut lite bröd samt tränat skogsvana med unghund.. Det var skoj och det var skogen..knepigt ??? ???/ Mr P Ja, det får inte vara skoj att vara pappaledig.
Publicerat Januari 10, 200719 yr I de här fallen måste man fråga sig om Y egentligen är kompatibel med X ;D TÄNK det har jag också frågat mig ibland, är det så här det var meningen att bli. :'( Men nästa gång då jävlar ;D
Publicerat Januari 11, 200719 yr Tips: hjälp aldrig till hemma då märker de inte att du är ute och jagar Delar man som jag tidning med en person modell stor djurvän så löser det sig av sig själv... hon tycker ju så synd om stövarn om han inte får ut i skogen å springa!