Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finbesök i verkstan.

Featured Replies

Publicerat

Men framför allt bra för ditt egna samvete.. ^_^

Publicerat

En riktigt snygg raritet o det är en synd att bygga om den.

Publicerat
  • Författare
10 minutes ago Axel.S-W sa:

Men framför allt bra för ditt egna samvete.. ^_^

Jag har talat flera potentiella kunder ur många dumheter med vapen- då sover jag bättre på natten ;)

För ett tag sen kom en kund med en CG-2000 superlyx med Hans Svensson gravyr och guld ornament på slagstiftsmuttern och pipmuttern och ville ha den gängad för ljuddämpare...
Jag avböjde- jag hoppas att han på sikt blir glad för mitt beslut... Om han inte har gått till någon annan smed.....

Publicerat
10 minutes ago Dansken sa:

Jag har talat flera potentiella kunder ur många dumheter med vapen- då sover jag bättre på natten ;)

För ett tag sen kom en kund med en CG-2000 superlyx med Hans Svensson gravyr och guld ornament på slagstiftsmuttern och pipmuttern och ville ha den gängad för ljuddämpare...
Jag avböjde- jag hoppas att han på sikt blir glad för mitt beslut... Om han inte har gått till någon annan smed.....

Och förmodligen korta ned pipan markant trots 6,5x55? :lol:

Publicerat
2 minutes ago Dansken sa:

Haha! Sådana rariteter ska hänga på väggen som prydnad bara. Hans Svensson var en väldigt duktig gravör. 

Publicerat
  • Författare

Det borde ha varit bland dom senare av Hans Svensson arbeten, ja han var duktig...
Blåneringen på den bössan såg för övrigt ut som glas- och såg ut som den var 3 mm tjock

Publicerat

Fanken vilken pärla!

Det hade varit helgerån att bygga om den, bra beslut att låta bli! :)

Publicerat
28 minutes ago Dansken sa:

Det borde ha varit bland dom senare av Hans Svensson arbeten, ja han var duktig...
Blåneringen på den bössan såg för övrigt ut som glas- och såg ut som den var 3 mm tjock

Hans gjorde mycket arb. hemma efter det att han hade gått i pension. Jag vet att en del av killarna som jobbade där el. hade nära kontakt med vapenverkstaden bad Hans att gravera underbeslag o bygel på sina 1900 så att dom såg ut som lyxmodeller. Dom fick bet. några kronor för arb. Hur mycket vet jag inte.

Publicerat
  • Författare

Välkommen hit :)

Publicerat
2 hours ago kaa sa:

Det blir jobb på andra vapen. 

Har redan på vägen hem kommit att drömma om ombyggnad av två vapen.

Jag tror det är det långsiktigt smarta sättet att sälja, kloka råd och säga nej vid rätt tillfälle.

//Kunden:D

Ja ärlighet kommer man oftast längst med! :)

Publicerat

Hade kunnat överväga inbrott för att rädda den stackars bössan från stygga svarven :ph34r:

Tur du pratade kunden tillrätta, det är yrkesstolthet ^_^

Publicerat

Har sparat två platser i garderoben som är heliga! En till en RIKTIG storviltskaliber, typ 416 Rby eller 450 Rby, och en till en gammal fin klenod! Jag har fyra vapen i dag, och med dom kan och får jag jaga allt som trampar och flyger på vår planet. Så har som sagt två platser sparade!

Publicerat
  • Författare

Typ en .50-110 Express ;)

Helt onödig men ack så underbar :)

Publicerat

Ja det hade ju varit najs, men jag är mer för en gammal fin bultbössa. Kanske i 404 Jeffery, då hade man ju slagit två flugor i en smäll...

Publicerat
  • Författare

Insinuerar du därmed att min 1886 inte är fin ?

Publicerat

Det är i mina ögon få gevär som är så fina som de gamla Winchester byglarna, de är lite utav av gevärens Colt SAA.

Publicerat
  • Författare

Helvete Willy... Är det i morgon- den stora dagen ?

Publicerat
Just now Dansken sa:

Helvete Willy... Är det i morgon- den stora dagen ?

Jajamensan Svend :D. Tjälknulen står i ugnen och skall snart skivas för att sedan ätas upp imorgon.

Vapenskåpet kommer även det i veckan, och det ser utsom att jag kommer bli med en 8x68 trots allt, biljetter till swedenrock släpps även det under veckan, så detta ser ut att bli en bra vecka! :lol::thumbsup:

/Willy

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Insinuerar du därmed att min 1886 inte är fin ?

Haha! Nej det är jättefina bössor! Bara det att jag mer en en "bultböss-människa". ;)

Publicerat

Noterade en intressant detalj på bössan, nämligen kilen i framstocken som tycks hängt kvar i utvecklingen. Även rekylbulten(?) var riktigt läcker :)

• 1 month later...
Publicerat

Fan ta den smeden som satt borren i denna tingest:excl:

/Willy