Publicerat December 26, 200619 yr Det är ju lite Rokki linjer men förhoppningsvis har Hoss inte fått skallgenen som mitt blockmongo har!!!!!! ;D
Publicerat December 27, 200619 yr Författare Ja nu har Hoss varit hos oss i 4 dagar å verkar trivas.Han bråkar en hel del med rysstövarn som vi har,biter han precis överallt men änn så länge åker han i backen av Zero(ryssen).det blir ju en hel del skurande efter hans pissande . Han är väldigt modig,springer fram till alla som kommer å hälsar på och undersöker allt å hans aptit är det inge fel på
Publicerat December 28, 200619 yr det blir ju en hel del skurande efter hans pissande . Fin valp! kom att tänka på en sak angående pissandet.. när våra beaglar var små, och pissade på golvet, så la vi ut tidningspapper på ett par ställen i huset och beaglarna valde då att pissa på tidningarna. Mycket behändigt, bara att byta ut tidningen när den var blöt. Om valpen pissar på golvet ändå så kan man lyfta den på tidninspappret om man ser att den är på väg att pissa på golvet. Du kanske vet det redan, om inte så testa att lägga ut tidningspapper lycka till med valpen!
Publicerat Januari 5, 200719 yr Jag kanske hade tur men Rokki pissade inne 2-3ggr innan han var rumsren, iofs så sket han inne en gång som halvåring och det märkte jag inte direkt.. HVETE vad det stank! Gammelfinnen var åxå lätt att få rumsren. Doppa nosen i pisset å släng ut han så vill han gärna ut å slippa dopp nästa gång...
Publicerat Januari 9, 200719 yr Fin valp, men hur tar din äldre hund att du har skaffat en till? Hur har du gjort för att den äldre hunden inte skall känna sig bortstöt?
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare den äldre tar det väldigt bra,gör väl inget speciellt hälsar oftast på äldre först. han har alltid varit snäll med valpar.......för snäll nästan men rangordningen kommer väl när finnen blir äldre,.
Publicerat Januari 9, 200719 yr Det är oftast inte nåt problem med stövare vad jag vet. Rokki och Gammeln (Mikko) kom hur bra överens som helst direkt å Labben åxå, Dom har aldrig provat vara arg åt varandra nån av dom. Inte ens när Rokki skulle sitta på dom andra hela tiden när han var mindre. Mikko steg bara upp så gick det ju som dålligt att sitta på han å Labben brydde sig överhuvudtaget inte. han bara sov vidare... ;D Däremot är det svåra att veta vem som är dominant. :-
Publicerat Januari 9, 200719 yr Jag har ju 4 hanhundar hemma.2 stövare och 2 foxterrier. Stövarna kommer oerhört bra överens...terrierna kommer väldigt bra överens 95% av tiden...men det kan va lite gruff ibland. En av foxarna vill mucka lite med den yngre stövaren oxå...men det är inte så allvarligt.Ingen bråkar med Tello...så det är ingen tvekan om vem som bestämmer.Han är dock lugnet själv...men kan ryta till när det väl behövs.... När det gäller rumsrenhet så tycker jag stövare är relativt lätta att få rumsrena. Lite knepigare med terrier...Men jag tror generellt sett att det är lite svårare med mindre hundar...
Publicerat Mars 19, 200719 yr Författare jaha nu har vi varit i å spårat första räven med hoss(hunden),till en början var han intresserad av allt som är nytt å förstod inte riktigt varför husse bara skidrar efter samma spår hela tiden när det finns en massa andra roliga saker ;D Men efter ett tag så började han nosa mer å mer på spåret å husse berömde, och till slut började även svansen göra riktigt fina svängningar fram å till baka. Räven hade dragit iväg så långt att vi gav upp medans hoss fortfarande var pigg å glad. Här har räven grävt å rullat runt så hoss tyckte att jag kunde stanna ett tag så han fick lukta i lungn å ro.
Publicerat Mars 19, 200719 yr Det är nu det roliga börjar....hoppas du får höra dom första skallen snart. Väntar spänt med uppdateringen om hans framfart i skogen.
Publicerat Mars 27, 200719 yr Han har ju blivit unghund nu ser jag Riktigt kul och snygg blir han nog... Får kolla lite närmare när jag passerar mot Finland snart
Publicerat Mars 27, 200719 yr Han har ju blivit unghund nu ser jag Riktigt kul och snygg blir han nog... Får kolla lite närmare när jag passerar mot Finland snart Jag ska väl till Finland också någon gång här i mitten på April.
Publicerat Juni 23, 200719 yr Författare här kommer lite nya bilder på Hoss,han blir snart 8 månader. Han har visat att intresset för räv finns vid flera tillfällen :) http://' target="_blank">
Publicerat Juni 29, 200719 yr Författare idag har Hoss fått jaga en skabbräv ner i ett gryt men han visade att rävintresset år stort. lite bilder från grytet.