Publicerat Juni 30, 200719 yr ;D.. ser verkligen jätte fin ut din "nya",, å intresse för räv verkar de juh finnas!... ;D mvh ThomasMamre
Publicerat Juni 30, 200719 yr Det ser ju ut som om du fått en grythund oxå...lite stor kanske. Liknar i storleken en foxterrier ,tysk, border eller parson...men bara intresset finns så slipper han nog in...efter ett tag. .....
Publicerat Juli 1, 200719 yr Det ser jo bra ut. Sitter selv med en Finnevalp , men blir vel ikke noe særlig fres før på slutten av kommende sesong. Kanskje etter jul , vi får se. Ble det en lang los eller ?
Publicerat Juli 2, 200719 yr vad betyder det du skrev i slutet foxhound??????? Du skrev at han fikk jage en skabbrev i gryt , jeg lurte bare om han hadde los på den , eller hva skjedde ? Ikke alltid greit å forstå Norsken min kanskje
Publicerat Juli 2, 200719 yr Jag tror Ari undrar vad los betyder, och OM jag förstår det rätt så betyder väl det drev!? ;D //Roggman66
Publicerat Juli 2, 200719 yr Jag tror Ari undrar vad los betyder, och OM jag förstår det rätt så betyder väl det drev!? ;D//Roggman66 Du er smart du Roggman66 , helt riktig los betyr drev ;D
Publicerat Juli 2, 200719 yr Författare ok,tack ska du ha roggman66. drev å drev men ca 30 skall fick han skälla innan räven gick under.
Publicerat Juli 2, 200719 yr Författare Fina bilder Ari till vintern ska vi testa han ;D ABSOLUT,om det nu blir en rävhund.hur har ni det med räv??
Publicerat Juli 2, 200719 yr Förra vintern helt överdrivet några skabb rävar fick 1 men blir nog å bygga en koja, det är ju ingen som jagar dom här.Man måste nog ta tag i det men med hund blir det jävligt kul ;D
Publicerat Juli 3, 200719 yr Du er smart du Roggman66 , helt riktig los betyr drev ;D Nja, los er vel egentlig skall : Drev er drev, både på norsk og svensk.
Publicerat Juli 3, 200719 yr Nu börjar det likna nåt... Kanske ska dra lite Norgehistorier åxå för att få igång en lite tuffare diskussion ;D Är då aom avundsjuk på dig Ari, för min valp bara käkar kottar och pinnar ute i skogen... Iofs så är han ju bara 14v så ;D ;D
Publicerat Juli 3, 200719 yr Ser ju onekligen ut som om Hoss skall bli en bra rävhund...och med tanke på att du har rätt bra träningsobjekt (rävkullen på holmen) så finns ju alla möjligheter att vi får läsa om dina o Hoss äventyr senare i höst.
Publicerat Juli 3, 200719 yr Författare ja man hoppas ju att de blir en rävhund av Hoss. det blir nog kvar nån räv till dig kråkan 8) 8)
Publicerat Juli 12, 200719 yr Ja då var det dags och hämta nya valpen i morgon från Finland ;D ;D När du åker över så ta med dig en hund med rätt färger nu...