Publicerat November 30, 20178 yr Hej alla. Fick in en skabbräv i rävfällan. Har tagit hand om räven men .... Hur gör jag med fällan? Den har kämpat ett tag innan den dött och det går att se spår efter dödskampen i fällan. Hur gör jag med fällan? Måste jag elda upp den?
Publicerat November 30, 20178 yr Nä gör inte det. Du har en fälla som tar skabbräv, ladda den och fortsätt fånga dem. Bra jobbat!
Publicerat November 30, 20178 yr Har du brottats med räven? En död skabbräv eldar man lämpligen upp.. eventuell skabb i fällan dör vid 0grader har jag hört. Risken att nån annan smittas lär väl inte vara så stor för fångade rävar avlivas väl?
Publicerat November 30, 20178 yr Sparar du på skinnen normalt så skulle jag låta luckorna vara i stängda i ca två veckor.
Publicerat November 30, 20178 yr Är du extremt orolig så dra över med en gasolbrännare en sväng behövs inte mycket hetta för att döda av eventuella kvalster och ägg Annars anser jag att vildmark rätt spot on Ladda om och fånga på
Publicerat Juni 9, 20188 yr Försökte ikväll skjuta en skabbräv på gården men fick aldrig bra läge. Brukar de komma tillbaka? Tänkte se om jag kan låna en fälla att sätta ut men bra tips mottages. Räven tycks vara angripen i tidigt stadie, såg fin ut förutom svansen i mitten och tycktes jaga sork.