Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
mickel

Nya kängor akut!

Recommended Posts

lsjonsson
31 minutes ago Takko sa:

Kallar jag jaktkängor, men frågan är vad man jagar i dom:P

Dom kan man väl ha när man går över en blötmyr om den inte är bottenlös.;):thumbsup:

• Like 1

mickel
På 2017-12-18 at 21:01 Jämta sa:

Värdelösa att jaga i. Klumpiga och stör knäledens rörelse för mycket, dessa är bättre..

DSC_0960 - kopia

:P

Vilket element i bakgrunden!!:wub::rolleyes:

• Haha 1

Jämta
8 minutes ago mickel sa:

Vilket element i bakgrunden!!:wub::rolleyes:

Har hunnit flytta 2 gånger sen den bilden togs så just det där elementet får värma någon annan, men alla skor har såklart hängt med ;)

• Haha 1

lindgren

Mina Lundhags Prof Opti, tog paus från jakten :( Och leveranstiden på Jörnkängan är 4ever..
Funderar på att handla ett par dovre exterme bara för att klara denna säsongen.... eller kasta på en lusentapp och investera i ett par Lundhags Prof 2, men hittar inga ressentioner på dom.

Är det någon hundförare/väktare som testat om dom är något att ha? 

Fredde_piteå
20 minutes ago lindgren sa:

Mina Lundhags Prof Opti, tog paus från jakten :( Och leveranstiden på Jörnkängan är 4ever..
Funderar på att handla ett par dovre exterme bara för att klara denna säsongen.... eller kasta på en lusentapp och investera i ett par Lundhags Prof 2, men hittar inga ressentioner på dom.

Är det någon hundförare/väktare som testat om dom är något att ha? 

Om det duger med en Polis som testare så har jag både Proff 1 privat och älskar dem...samt proff 2 i tjänsten och de är helt underbara bägge två👌👍

• Like 1

lindgren

Härligt! Då skickar jag in mina proff 1 på rep och letar reda på en nasare av ,2an..

• Like 1

Fredde_piteå
1 hour ago lindgren sa:

Härligt! Då skickar jag in mina proff 1 på rep och letar reda på en nasare av ,2an..

Du blir inte besviken👍

Järven
4 hours ago lindgren sa:

Och leveranstiden på Jörnkängan är 4ever..

Det uppvägs av att dom går sönder väldigt långsamt så man hinner alltid beställa nya i god tid. ;)

lindgren
3 hours ago Järven sa:

Det uppvägs av att dom går sönder väldigt långsamt så man hinner alltid beställa nya i god tid. ;)

Jag vet! Min plan sprack dock eftersom min planering var bristfällig... Fel på "click 2buy" finger...

Silver

Kika på Jörn jensen i norge, eller Jokkmokksskor som har delar av Jörns sortiment för direkt leverans.

karelsk blandning
På 2018-10-30 at 22:38 Silver sa:

Kika på Jörn jensen i norge, eller Jokkmokksskor som har delar av Jörns sortiment för direkt leverans.

Köpt mina jörn kängor från Jokkmokks skor och dom har haft i lager så kan vara idé att kolla där.

Riktigt nöjd med alla mina jörn och kvalitén är bra mycket bättre än dom jag har från lundhags som bägge paren är trasiga nu fast dom inte är använda lika mycket som jörn kängorna. Det enda som måste åtgärdas på mina anti frys från jörn är att sulan börjar bli sliten.

Skånepåg

Mina Meindl har gett upp, dom har gått från att vara ok täta till att nu vara ungefär som ett par vanliga gympadojor så vad fasen ska jag köpa nu? Det finns ju en uppsjö av olika märken och modeller, och mycket av det som rekommenderas här är highmodeller som dessutom är rätt varma. Jag kan inte ha nåt högre än mid modeller och det får gärna vara nåt som inte är för varmt, då jag ska ha dom till att gå i😉

Jag har kollat lite på Lundhags prof midi, men vet inte hur varma dom blir? 

Laban

Lundhags prof är ju en skalkänga (har high-modellen själv) så den blir ju inte varmare än sockorna du har på dig. När du provar ut dom så ska du göra det ihop med sockor, typ en liner och en tjock ullsocka. Jag använder mina året om, utom om jag ska sitta still i timmar och det är några minusgrader.

Även på sommaren är det också tjocksocka som gäller. Kan tyckas knasigt med det funkar faktiskt väldigt bra.

Holz

Testa att skicka tillbaka dina kängor till Meindl. De brukar/brukade ha riktigt bra garantier. Polarn är inne på sitt tredje eller fjärde par nu som han fått utbytt på garanti från det par han köpte för ett gäng år sen.

mdef

Köpte själv ett par lady hunter från meindl i somras efter att jag lyckades bränna mina crispis på en lägereld efter en blöt jaktdag i våras. 

Meindls:en är värdelösa. Kanske inte att hag köpte deras dundermodell, men nog fasen ska en dam jaktkänga värd namnet hålla bättre än dessa. Håller inte torrt och har tämligen uselt stöd kring ankeln - är efter en halv säsong sackiga och stödbefriade. 

I julklapp fick jag åter crispis, hoppas deras kvalité håller nu samma nivå som innan. 

Skånepåg

Tror inte garantien tar det, det är nog bara så att dom är uppslitna. 4 säsonger har dom hållt, men nu börjar sulan släppa och dom är allmänt risiga. 

Crispis?

• Like 1

Galne

Sula om dem borde ju gå om det är värt det, med tanke på kängans övriga skick!

lsjonsson

Även jag är ute efter nya kängor men här är det inte akut. 

Önskemål:

Högt skaft, bred över ankel speciellt till v fot som är stelopererad o tjock sula så att det går att höja sula som går att klyva så att det går att lägga in en förhöjning på 29.54 mm. Stl. 46 men det kan bero på fabrikat o var dom är tillverkade.

Jag har provat flera kända märken på jaktcenter, Kalix men det ingen av dom som passade mig.

Skånepåg
10 hours ago Galne sa:

Sula om dem borde ju gå om det är värt det, med tanke på kängans övriga skick!

Nja, det är visst kört. Dom är minst sagt välanvända och ser ut där efter..

karelsk blandning
17 hours ago lsjonsson sa:

Även jag är ute efter nya kängor men här är det inte akut. 

Önskemål:

Högt skaft, bred över ankel speciellt till v fot som är stelopererad o tjock sula så att det går att höja sula som går att klyva så att det går att lägga in en förhöjning på 29.54 mm. Stl. 46 men det kan bero på fabrikat o var dom är tillverkade.

Jag har provat flera kända märken på jaktcenter, Kalix men det ingen av dom som passade mig.

Jörn anti frys .

lsjonsson
1 hour ago karelsk blandning sa:

Jörn anti frys .

Ok! Tack för tipset!:thumbsup:

Skånepåg

Efter ännu en dag med våta fötter så beställde jag ett par Lundhags Tjakke Mid ikväll, så får vi se om det blir bra😊