Publicerat Oktober 3, 20223 yr 6 minutes ago ÅlandsFilip sa: Lundhags prof 2 gav upp efter 2 år i helgen. Själva lädret släpper från kängan i sömmarna. Välskötta. Det är nog bara att inse att man får köpa nytt par varje år istället. Finns ingenting som heter kvalitet idag? Jag tror du kan skicka dom på renovering om du vill det? Mina ankfötter passar dock dåligt i Lundhags kängor. Har kört med Viking Hunter gtx under många många år, men bytt till Viking Villrein gtx den här hösten, inte för att dom var slut på Hunter, men sistnämnda lättare. Glömde att jag inte är speciellt fanatisk på att sköta om mina kängor, snarare tvärt om en smorning per höst, vår ich. Men noga med att torka dom varje gång.
Publicerat Oktober 3, 20223 yr Ska åka in med dem och höra domen. Om det går att renovera kan man ju köpa ett par till och ha dem snurrande på reparation förstås. Går ganska mycket i dem, så förstår väl ändå att det gått slut. Använder dem nästan varje dag och är hundförare osv.
Publicerat Oktober 3, 20223 yr https://www.lundhags.com/se/kundservice/skomakaren/?gclid=EAIaIQobChMI-pLosfDD-gIVFACiAx1JxATZEAAYASAAEgIqFvD_BwE
Publicerat Oktober 3, 20223 yr 2 hours ago, ÅlandsFilip said: Ska åka in med dem och höra domen. Om det går att renovera kan man ju köpa ett par till och ha dem snurrande på reparation förstås. Går ganska mycket i dem, så förstår väl ändå att det gått slut. Använder dem nästan varje dag och är hundförare osv. Jag skickade in mina pga att dom hade börjat krympa i cellmembranet.. Kostade mig 1000:- och då var det en helrenovering, ny sula,cellmembra, delvis nytt läder... och lite till.. Och skorna blev "som" nya... ( jag skulle faktiskt kunna säga, det vart nya skor, för jag vet inte vad dom behöll!)
Publicerat Oktober 3, 20223 yr 22 minutes ago lindgren sa: Jag skickade in mina pga att dom hade börjat krympa i cellmembranet.. Kostade mig 1000:- och då var det en helrenovering, ny sula,cellmembra, delvis nytt läder... och lite till.. Och skorna blev "som" nya... ( jag skulle faktiskt kunna säga, det vart nya skor, för jag vet inte vad dom behöll!) Skosnörena? 😉 MVH Alias
Publicerat Oktober 3, 20223 yr Fick svar av återförsäljaren att göra det själv, så nu kontaktade jag lundhags direkt. Får se vad jag får för svar. Borde väl räknas som sulbyte att sy ihop lädret med gummit igen. Köpte ett par kängor som jag tänkte att jag kan ha under tiden mina lundhags blir reparerade och som jag kan ha dem gångerna man vet att man ska sitta på pass. Någon som använt zamberlan? https://www.zamberlanusa.com/product/20824546/3031-polar-hunter-gtx-r-rr-wl-boa-r-men-s-insulated-hunting-boots-black-orange
Publicerat Oktober 3, 20223 yr 46 minutes ago ÅlandsFilip sa: Fick svar av återförsäljaren att göra det själv, så nu kontaktade jag lundhags direkt. Får se vad jag får för svar. Borde väl räknas som sulbyte att sy ihop lädret med gummit igen. Köpte ett par kängor som jag tänkte att jag kan ha under tiden mina lundhags blir reparerade och som jag kan ha dem gångerna man vet att man ska sitta på pass. Någon som använt zamberlan? https://www.zamberlanusa.com/product/20824546/3031-polar-hunter-gtx-r-rr-wl-boa-r-men-s-insulated-hunting-boots-black-orange Jag har några Jörn kängor som ska på rep, 2par iaf. Hört att det blivit bra när folk skickat till. https://skomakerireboot.se/ Så dit ska jag testa skicka in dem, ett par sommar och sen ett antifrys par som behöver nya sulor samtidigt. Men dom har ju hållit länge, tror äldsta paret är på 10år.
Publicerat Oktober 3, 20223 yr letar fortfarande efter jörnkängan 96.... utan näbb.. Bekvämaste kängan jag någonsin trampat.. Men att hitta utan att det ska vara 1år i leveranstid... Mina antifrys kommer nog överleva mig..
Publicerat Oktober 3, 20223 yr Vanliga skomakare kan laga sömmar som gått upp utan problem. Jokkmokksskor lagar även Jörnkängor iaf enklare lagningar har dom fixat snabbt.
Publicerat Oktober 3, 20223 yr Är det nått ingen skomakare fanimej kan göra så är det att få fast sulan på div vandringskängor när den väl släppt. Försökt ett gäng gånger, allt de gör lossnar strax igen. Blä..
Publicerat Oktober 4, 20223 yr 8 hours ago sexfemåtta sa: Är det nått ingen skomakare fanimej kan göra så är det att få fast sulan på div vandringskängor när den väl släppt. Försökt ett gäng gånger, allt de gör lossnar strax igen. Blä.. Det jag gjort direkt det börjat hända är att limma med Loctite snabb lim så har det fastnat.
Publicerat Oktober 4, 20223 yr 8 hours ago Silver sa: Vanliga skomakare kan laga sömmar som gått upp utan problem. Jokkmokksskor lagar även Jörnkängor iaf enklare lagningar har dom fixat snabbt. Länken jag la in är nån som börjat laga och byta sulor i Jörn. Dom som skickat dit har varit nöjda med reparationerna.
Publicerat Oktober 4, 20223 yr 20 hours ago lindgren sa: letar fortfarande efter jörnkängan 96.... utan näbb.. Bekvämaste kängan jag någonsin trampat.. Men att hitta utan att det ska vara 1år i leveranstid... Mina antifrys kommer nog överleva mig.. Ring Jokkmokkskor, såg dom hade med sig Jörnkängor på Lyckselemarknan i helgen så dom kanske har det du letar efter. Har Jörn både sommar och vinter, vill inte byta till något annat för allt i livet, enda nackdelen är att Vibramsulan på vinterkängan är halkig som f____n! 😃