Publicerat September 29, 20187 yr Några som hunnit hårdtesta denna ännu? Tänkte mig främst för toppfågel, älgbana och reservbössa till älg mm. Träffbilder på 200 m ?
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Har ej "hårdtestat". Jag är mer än nöjd med min m18, bild 1 Sako HH. bild2 Hornady men Hornady valde jag bort då det kändes bra med Sako HH.
Publicerat Oktober 2, 20187 yr Ser bra ut Hittat någon övningsammo som skjuter lika bra som & helst samskjuter m HH? Som jag antar är Hammerhead.
Publicerat Oktober 4, 20187 yr sako 308 Win Range 8,0 / 123 900 50st slår ca 4 cm över Sako HammerHead. Nu har jag även köpt men ej hunnit prova Tikka 308 SP Bonded 11,7 g 399kr 20st.
Publicerat Augusti 27, 20196 yr provat Tikka 308w sp 11,7 g den går inte bra i min Mauser M18, Sako hammerhead är klockren. provade även tikka i 6,5 det gick inte heller bra.
Publicerat Maj 4, 20206 yr Mausern är inskjuten med Sako HH 180 gr men ville prova Federal fusion 180 gr och den håller ihop träffbilden.
Publicerat Mars 6, 20215 yr Måste bumpa tråden, detta var det dummaste jag läst på länge. Har hänt så mycke de senaste 10 åren. Stål har blivit starkare och mer pålitligt bla. Man har också framförallt tagit bort mänsklig inblandning i produktionen som gör att man får en jämn kvalitet på alla vapen som tillverkas och man kan idag skicka med sub MOA garanti på vapen under 10 000 kr. Detta var stört omöjligt för bara ett 10 tal år sedan i denna prisklass. Här kan man lära sig av en som kan något om vapen https://www.youtube.com/watch?v=q2qxTc30A2c Dessa nu vapen har bättre pressionen är säkrare och har bättre tillförlitlighet än någonsin tidigare. Men det är kanske inte så unika eller roliga att ha och skjuta. Lite som bilar vill man ha en jänkare från 60 talet som drar bensin som tusan och har låg tillförlitlighet men mer charm eller vill man ha något man kan lita på som är säkert.