Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mauser M18

Featured Replies

Publicerat

Några som hunnit hårdtesta denna ännu? Tänkte mig främst för toppfågel, älgbana och reservbössa till älg mm. Träffbilder på 200 m ? 

• Svar 83
  • Visningar 29,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vi vill ju inte betala för annat, så vad förväntar ni er?  Det är ju billigt massproducerat skit som säljer - dessvärre säljs det dyrt med sett till vad man får.  Marknaden har aldrig fel so

• Spydde lite i munnen när jag gängade mina två första pipor i somras - fint par

• Tittar man på vad ens surt förvärvade pengar faktiskt ger så får man ganska mycket om man köper en Sauer 100 eller en Mauser18. Trelägessäkring. Tre låsklackar. Dubbla utstötare. F

Posted Images

Publicerat

Har ej "hårdtestat". Jag är mer än nöjd med min m18, bild 1 Sako HH.  bild2 Hornady men Hornady valde jag bort då det kändes bra med Sako HH.

IMG_2804.JPG

IMG_2803.JPG

Publicerat

Ser bra ut  :) Hittat någon övningsammo som skjuter lika bra som & helst samskjuter m HH? Som jag antar är Hammerhead. 

Publicerat
sako 308 Win Range 8,0 / 123 900 50st

slår ca 4 cm över Sako HammerHead. Nu har jag även köpt men ej hunnit prova  Tikka 308 SP Bonded 11,7 g  399kr 20st.

• 10 months later...
Publicerat

provat Tikka 308w sp 11,7 g den går inte bra i min Mauser M18,  Sako hammerhead är klockren. provade även tikka i 6,5  det gick inte heller bra.  

• 8 months later...
Publicerat

Mausern är inskjuten med Sako HH 180 gr men ville prova Federal fusion 180 gr och den håller ihop träffbilden. 

92A29D07-7F43-465A-A4B7-E7768B9CBEA8.jpeg

• 10 months later...
Publicerat

Måste bumpa tråden, detta var det dummaste jag läst på länge. Har hänt så mycke de senaste 10 åren. Stål har blivit starkare och mer pålitligt bla. Man har också framförallt tagit bort mänsklig inblandning i produktionen som gör att man får en jämn kvalitet på alla vapen som tillverkas och man kan idag skicka med sub MOA garanti på vapen under 10 000 kr. Detta var stört omöjligt för bara ett 10 tal år sedan i denna prisklass. 

Här kan man lära sig av en som kan något om vapen https://www.youtube.com/watch?v=q2qxTc30A2c 

Dessa nu vapen har bättre pressionen är säkrare och har bättre tillförlitlighet än någonsin tidigare. Men det är kanske inte så unika eller roliga att ha och skjuta. Lite som bilar vill man ha en jänkare från 60 talet som drar bensin som tusan och har låg tillförlitlighet men mer charm eller vill man ha något man kan lita på som är säkert. 

• 11 months later...
Publicerat

Xx

Redigerad med Bjorn.h

Publicerat