Publicerat Januari 5, 20188 yr 20 minutes ago simonarvestrand sa: Låter som ni har glada bönder där. hos oss sprang små randiga bakom såmaskinen , har skjutit ett antal ute på fälten året som gick några flera hundra meter ut på fälten. I egenskap av att vara bonnapåg (bondeson på svenska) så kan jag lugnt säga att en glad bonde inte är något som finns, i synnerhet inte om han tänker på vildsvin..... Däremot har vi måhända varskare grisar för att de är hårdare jagade? Eller så har era extremt ont om föda, då borde ni köra lite utfodring en bit från åkrarna. Och inte skjuta i skogen. T
Publicerat Januari 5, 20188 yr 6 hours ago pmt sa: I egenskap av att vara bonnapåg (bondeson på svenska) så kan jag lugnt säga att en glad bonde inte är något som finns, i synnerhet inte om han tänker på vildsvin..... Däremot har vi måhända varskare grisar för att de är hårdare jagade? Eller så har era extremt ont om föda, då borde ni köra lite utfodring en bit från åkrarna. Och inte skjuta i skogen. T Det skjuts endast på åkrarna vid sådd och när majsen är mogen och vid skörd sen är det skogen som gäller . önskar problemet var så enkelt. problemet är snarare en väldigt stor mängd gris.
Publicerat Januari 8, 20188 yr På 2018-01-05 at 10:24 pmt sa: I egenskap av att vara bonnapåg (bondeson på svenska) så kan jag lugnt säga att en glad bonde inte är något som finns, i synnerhet inte om han tänker på vildsvin..... Däremot har vi måhända varskare grisar för att de är hårdare jagade? Eller så har era extremt ont om föda, då borde ni köra lite utfodring en bit från åkrarna. Och inte skjuta i skogen. T Träffade ett glatt gäng bönder i helgen. Ännu gladare var de efter att vi lyckats skjuta bort 2 och av 3 svarta årsgrisar samt suggan på någonstans 90 kg inom loppet av 10 minuter.
Publicerat Januari 8, 20188 yr Detta är en populär post. Sedan gillar de flesta att nanna kudde när grisen är ute, den bistra verkligen. När växtligheten är så pass hög så betar de som övriga djur och gör då ingen eller väldigt lite skada, vi är ute på vårvintern för att begränsa bökskadorna. På den fastighet jag fäller mest gris har det för övrigt inte skjutits en gris på åtel på många år, däremot som Simon säger mängden gris.
Publicerat Januari 9, 20188 yr tror vi fällt någonstans mellan 35-40 grisar under 2017 varav kanske max10 på åtel