Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

8x58RD

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
På 2018-02-07 at 17:47 PeterC sa:

Känner att jag kanske går lite väl off topic här, men det beror på att jag saknar min rullblockare något. Ordet "steampunkinspirerad" kanske i viss mån passar in på den jag hade ?.

Remington_8x58RD.jpg

DSC001622.JPG

Det finns så många personer som inte ens skulle ge en sådan bössa så mycket som en tanke om dom såg dom. Så bilder som dessa värmer hjärtat. Att se en gammal trotjänare få en ny chans i livet:wub:

/Willy

Publicerat
  • Författare
9 hours ago PeterC sa:

För att återknyta till ämnet: S&L-bössan ser ju riktigt fräsig ut! Intressant att höra hur matning funkar med en sådan flänspatron. Hoppas du kniper den och skriver om dess fortsatta äventyr sen :)

Jo jag tycker den ser väldigt trevlig ut, dessutom så är det inga dussin bössor, det gjordes det bara omkring 1000st av dom. Får se om det blir något bud, men det ser ut som så för tillfället i alla fall. Någon bössa under kategorin "gevär" ska jag i alla fall buda på, och som sagt, som det ser ut just nu så blir det på 8x58:an

Och blir det så att den hamnar i mitt ägo så lär det nog bli en hel del skrivande om den.

/Willy

• 2 months later...
Publicerat

Hello!

Har i dagarna skickat in en ansökan på en RB i 8x58Rd! :)

Nu är det i V-Götaland ,så jag förväntar mig inget annat än trubbel, men håller andan och hoppas att dom gett upp i sin förbudsiver!

En rolig tråd, jag har för länge sedan skjutit en del med en gammal 12.17x44R som pep på i subsonic, laddad med just röksvagt pistolkrut och det var en härlig upplevelse!! Så för ett par veckor sedan så ramlade jag över en Youtube video med en RB i full aktion och blev pånyttfrälst! :) Det ena ger det andra så nu har jag fått fatt på en i 8x58RD som jag tingat osedd :blink: och håller på att tömmer ur i den fulla garderoben....

Med vänlig hälsning H

• 6 months later...
Publicerat
På ‎2018‎-‎02‎-‎06 at 19:22 Dansken sa:

Men tagga ner nu Bubsen: köp bössan först- sen löser det där sig.

Ibland är det långt emellan 8X58- sen dyker det plötsligt upp flera hundra Norma hylsor från "ett bra" dödsbo...

Så är det bara: den enes död- den andres tomhylsor 

Jag har förmedlat flera hundra.

får du nys om fler hylsor så meddela mej ,tack på förhand

Tommy