Publicerat Mars 7, 20188 yr Ja, surkål i all ära men det finns ju ja och nej vad gäller kött i brödomhölje.
Publicerat Maj 14, 20196 yr 1 hour ago Dahla sa: Har det tillkommit några nya kalibrar sen sist? Är 'joddlar-våga-vägra-nato-kalibern' 7,5x55 Swiss nämnd? För den som vill vara 'eljest helt i onödan' på riktigt ?
Publicerat Maj 14, 20196 yr Författare Ingen aning... tänkte bara väcka tråden som så många retade sig på... Får.väl starta en tråd om kalibrar som inte fyller någon funktion med längdmått som bara två länder i världen använder sig av...
Publicerat Maj 14, 20196 yr En kaliber som känns väldigt nischad men som ändå kittlar lite intresse är 10,3x68BR... ?
Publicerat Maj 14, 20196 yr Detta är en populär post. Every woman i know is crazy 'bout an automobile Some like Cadillac, some like Olds Some like anything as long as it rolls Ry Cooder Konceptet kan även överföras till vapen ?
Publicerat Maj 15, 20196 yr På 2018-03-07 at 20:00 Sjöfaran sa: Nja, dom har ju även förädlat fram en av dom viktigare såserna här i vår värd.... Ketchup !!!!!!! Likriktarsåsen! Allt smakar tomat......
Publicerat Maj 15, 20196 yr Författare Nu svär jag lite i kyrkan... Jag köpte mig en 375 h&h igår... bäst att pipa om den...
Publicerat Maj 16, 20196 yr Blir det helt fel om man har 17 hmr, 6 XC, 6,5 Creedmoore, 284 win och sedan en 9,3x62 på slutet? Får man inte vara med då?
Publicerat Maj 17, 20196 yr Författare 12 hours ago josc72 sa: Blir det helt fel om man har 17 hmr, 6 XC, 6,5 Creedmoore, 284 win och sedan en 9,3x62 på slutet? Får man inte vara med då? Jodå, men för säkerhets skull bör du lämna allt utom 9,3x62 hemma när du ska jaga... annars kommer du bara ångra dig
Publicerat Augusti 15, 20205 yr Författare På 2018-03-07 at 17:55 pmt sa: Här måste jag - dock ytterst motvilligt - erkänna att min danske trätobroder onekligen har en poäng. Hamburgare är faktiskt något amerikaner gör bättre. Men det tar emot att erkänna det...... Det är förmodligen det enda dom kan lyckas med. T Kan ge mig tusan på att det var nån utvandrare från Sverige som gjorde den första hamburgaren i amerikat... För övrigt anser jag att 6,5x55, 8x57 och 9,3x62 har formerna som ligger som grund för det gyllene snittet... ?
Publicerat Augusti 15, 20205 yr 1 hour ago Dahla sa: Kan ge mig tusan på att det var nån utvandrare från Sverige som gjorde den första hamburgaren i amerikat... Var det inte Jureskog som åkte över och lärde Amerikanerna att laga Hamburgare, tyckte jag såg något på tv om det nyss ?