Publicerat Mars 14, 20188 yr Detta är en populär post. Även om de inte ingår i den svenska faunan så måste de väl räknas som högvilt... Med en matchvikt på knappt 600 kg räknades denna som liten!
Publicerat Mars 14, 20188 yr Författare 17 minutes ago robban.jagaren sa: Visent vill jag minnas fanns en gång i tiden i Sverige. Ja men märkligt att de som vill återetablera allt annat möjligt krafs i naturen helt har glömt dem...
Publicerat Mars 14, 20188 yr Visenter har vi gott om av här nere, visserligen i hägn eller ja stor viltpark
Publicerat Mars 15, 20188 yr 20 hours ago Svenstorparn sa: Visenter har vi gott om av här nere, visserligen i hägn eller ja stor viltpark Dock inte riktigt lovligt hursomhelst
Publicerat Mars 15, 20188 yr 8 minutes ago charlie sa: Dock inte riktigt lovligt hursomhelst Betalar man bara en rejäl summa pengar så kan man säkert få skjuta en, jag är dock osäker på hur det funkar med just dom men vet folk som har betalat för att få skjuta annat vilt där.
Publicerat Mars 15, 20188 yr Roslagens jakt har väl bisonjakt att erbjuda enligt deras hemsida har jag för mig.
Publicerat Mars 15, 20188 yr Författare 27 minutes ago defransson sa: Roslagens jakt har väl bisonjakt att erbjuda enligt deras hemsida har jag för mig. Jodå, bara ringa till Klas å boka!
Publicerat Mars 16, 20188 yr På 2018-03-15 at 17:50 Svenstorparn sa: Betalar man bara en rejäl summa pengar så kan man säkert få skjuta en, jag är dock osäker på hur det funkar med just dom men vet folk som har betalat för att få skjuta annat vilt där. De går alltid att ordna jakt där /M
Publicerat Mars 16, 20188 yr 1 minute ago charlie sa: De går alltid att ordna jakt där /M Jakt??!! Jag kanske ska fråga grannen om "fårjakt"...
Publicerat Mars 16, 20188 yr 21 minutes ago TokTammas sa: Jakt??!! Jag kanske ska fråga grannen om "fårjakt"... Jo, om vi pratar om samma hägn så har det samma area som mitt VVO. Prova även å öppna bildörren å knalla ut. Fundera sen hur många vilt som är kvar i närheten /M
Publicerat Mars 16, 20188 yr Att föda upp djur och ha dom inhägnade bara för att skjuta har inget med jakt att göra i min värld i alla fall.
Publicerat Mars 16, 20188 yr 16 minutes ago TokTammas sa: Att föda upp djur och ha dom inhägnade bara för att skjuta har inget med jakt att göra i min värld i alla fall. Å alla är vi olika... jag har jagat i ett Vvo helt omgivet av viltstängsel och vältrafikerade vägar... vad är skillnaden?
Publicerat Mars 16, 20188 yr 2 minutes ago charlie sa: Å alla är vi olika... jag har jagat i ett Vvo helt omgivet av viltstängsel och vältrafikerade vägar... vad är skillnaden? Vilda djur... Vill jag skjuta så gör jag det på bana, vill jag jaga så ska det ske i vildmark. Som sagt, alla är vi olika. Tänker inte bråka mer om detta.
Publicerat Mars 16, 20188 yr 10 minutes ago TokTammas sa: Vilda djur... Vill jag skjuta så gör jag det på bana, vill jag jaga så ska det ske i vildmark. Som sagt, alla är vi olika. Tänker inte bråka mer om detta. Okidok, tror du missförstod mig, ville absolut inte bråka. Tycker mest det är intressant diskussion kring hägnjakt osv. Ibland är det hyggligt små marker som inramas och betraktas som schyst, viltet utfodras osv, kontra stora hägn Menar inte att du har fel på något sätt, håller med på det stora hela
Publicerat Mars 16, 20188 yr 2 hours ago TokTammas sa: Att föda upp djur och ha dom inhägnade bara för att skjuta har inget med jakt att göra i min värld i alla fall. Nu vet jag inte om vi pratar om samma hägn men, det jag refererade till är egentligen en stor viltpark där folk kan köra på en asfalterad slinga och titta på de vilda djuren. Dom födds inte upp för att jagas, det är en turistattraktion och bevarande av annars utrotningshotade arter. Det bedrivs en viss jakt, men det är inte många som får chansen eller har råd att betala summorna det kostar att fälla ett vilt där.
Publicerat Mars 16, 20188 yr 2 hours ago charlie sa: Å alla är vi olika... jag har jagat i ett Vvo helt omgivet av viltstängsel och vältrafikerade vägar... vad är skillnaden? Priset ?
Publicerat Mars 16, 20188 yr Inte för att vara sån, men jakt i hägn, har inte många likheter med att skjuta på bana... Jag skulle kunna säga att det är ofta svårare än man tror.. och skiljer sig klart från att skjuta fisk i en tunna. Däremot, har jag inte råd med det, och avstår därför. Men ack, vad roligt det vore att man säga att man skjuit en bison, än hellre frilevande!
Publicerat Mars 16, 20188 yr Har jagat i hägn några ggr, aldrig betalat dock. Den stora skillnaden är att man VET att det finns djur framför en i omgivningen, oxå vilka djur det finns. Men lätt är det inte.
Publicerat Mars 17, 20188 yr 20 hours ago strävhår sa: Har jagat i hägn några ggr, aldrig betalat dock. Den stora skillnaden är att man VET att det finns djur framför en i omgivningen, oxå vilka djur det finns. Men lätt är det inte. Skulle hävda att det är svårare att jaga i hägn. Djuren är medvetna om den begränsade ytan och är betydligt försiktigare än vilt i naturen.
Publicerat Mars 18, 20188 yr Om hägnen blir mindre blir det lättare att träffa- och "trofe'erna" skadas inte
Publicerat Mars 20, 20188 yr Detta är en populär post. På 2018-03-14 at 20:30 robban.jagaren sa: Visent vill jag minnas fanns en gång i tiden i Sverige. Respekt mannen. Hur gammal är du?