Publicerat Juli 8, 20187 yr 54 minutes ago Dr Krall sa: Nja, 6 mm BR är ganska snäll mot pipan, och Norma har ett skapligt sortiment. Edit: De har ju slutat med jaktammo till BR såg jag nu...ormars avföda...den ultimata jaktkalibern i 6 mm (XC är för vass) ? Håller med. 6br är ju faktiskt riktigt underbar o går att få till matningen med om än mer bök. Hade man haft intresset av sån jakt så hade en 6br varit självklar. Dock är de nästan krav på handladdning tyvärr. Nu är man lat o bekväm o kör med 6.5x55. Kör förvisso 156gr till allt men 100gr kula hade varit valet om klasd 2 ska va prio 1.
Publicerat Juli 8, 20187 yr Detta är en populär post. Ja jag har en BR som faktiskt matar...alla 4 patronerna från magget...en Rem 700 SA med magasininsats/förkortare från en 222 rem, och en kapad tillfixad patronförare från en 308 win. Så det går ju... ? Men annars är ju 6,5x55 en 'nobrainer' om man vill ha en ypperlig patron klass 2/(1) utan att behöva krångla till det...och koncentrera sig på jakten istället för prylarna. Det är väl bara att fixa en 'mind-set' att det är en ren klass 2a...och sen jaga och vara glad ? Kulutbudet i klass 2 för 6,5 är ju alldeles utmärkt ?
Publicerat Juli 10, 20187 yr En garderob utan 6,5x55 är inte komplett. Det går ju alltid att motivera en 6mm utöver det.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.