Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets duvjakt

Featured Replies

Publicerat

1min 30 sec på var sida salt peppar klart ?

• Svar 69
  • Visningar 12,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Ja, räcker långt tycker jag.

Hur tar ni ur duvorna? Var inte så lätt att bara bryta upp bröstet som jag inbillat mig.

Publicerat

Du tar längst ner under bröst skölden bryter upp med tummen 

sekatör klipper av "nyckelbenen" och ett klipp till i nacken

alt följer bröstbenet det mitt i hela vägen ner sen ut på sidorna

ge det lite tid sen sitter det efter några    

• 3 weeks later...
Publicerat

Så ballt m film på duvjakt! 

Publicerat

Årets duvjakt för mig har vart ganska mager, dock ändå mkt trevlig och en del nya trevliga bekantskaper,  trippen till skåne har man ju alltid höga förväntningar på men även där var det magert m duva i vart fall där jag  satt.

/P

Publicerat

Den kameran skulle man ha! Vore intressant och se varför man missar kråkorna, misstänker att jag håller för kort men nu gissar man bara..

• 10 months later...
Publicerat

Jag har märkt att jag på min jaktmark har mängder med duvor när det är ihållande regn. De sitter i granarna och om jag smyger fram lyfter de åt alla håll när jag är kanske 10 m från trädet där de sitter. Om jag smyger vidare så lyfter de från nästa gran, osv. Rimligtvis borde man kunna jaga dem på det här viset? Kanske lyfter hela skogen och flyger bort vid första skottet, men vad tror ni? Om inte annat skulle det vara kul. Det finns en del tjäder på marken också, och vissa år gott om orre.

Publicerat
4 minutes ago, LGH said:

Jag har märkt att jag på min jaktmark har mängder med duvor när det är ihållande regn. De sitter i granarna och om jag smyger fram lyfter de åt alla håll när jag är kanske 10 m från trädet där de sitter. Om jag smyger vidare så lyfter de från nästa gran, osv. Rimligtvis borde man kunna jaga dem på det här viset? Kanske lyfter hela skogen och flyger bort vid första skottet, men vad tror ni? Om inte annat skulle det vara kul. Det finns en del tjäder på marken också, och vissa år gott om orre.

Bara ett sätt att få reda på det? :) Låter ju som skoj helt klart, och det måste man väl få göra? I värsta fall låter det väl som du kan få en-två duvor på ett enkelt och snabbt sätt, om nu hela skogen skulle lyfta.

Publicerat

Fuck it, ingen kommer ihåg en fegis. Jag måste bara pröva. Jag sticker ut i kväll eller i morgon. :)

Publicerat
1 minute ago, LGH said:

Fuck it, ingen kommer ihåg en fegis. Jag måste bara pröva. Jag sticker ut i kväll eller i morgon.

Rapportera sen! :D

Publicerat
5 hours ago LGH sa:

Fuck it, ingen kommer ihåg en fegis. Jag måste bara pröva. Jag sticker ut i kväll eller i morgon.

Bättre upp om du klurar ut när de kommer och träar där och väntar på dom, då får du fler skottchanser.

Publicerat
2 hours ago, strävhår said:

Bättre upp om du klurar ut när de kommer och träar där och väntar på dom, då får du fler skottchanser.

Så talar ett proffs. Jag var där nu i kväll, lite tidigare och mindre regn. Inte en duva i skogen. Du har så klart helt rätt, ska försöka skaffa mig lite tid till att undersöka när de träar.  

Publicerat

Om du har möjlighet fungerar det riktigt bra att sätta upp ett par bulvaner i toppen på trädet.
Det brukar dra riktigt bra och då får du dom till rätt träd också.

Jag vet att en del engelsmän sätter upp en flapper i träd toppen skall tydligen locka bra.

Publicerat
19 hours ago LGH sa:

Fuck it, ingen kommer ihåg en fegis. Jag måste bara pröva. Jag sticker ut i kväll eller i morgon. :)

Kan du inte rigga i närheten  och få nån annan att agera drevkarl ?? 

Publicerat
3 hours ago, culot said:

Kan du inte rigga i närheten  och få nån annan att agera drevkarl ?? 

@strävhår bor på cykelavstånd från min jaktmark men har är upptagen med trevligheter i Hvesterbåtn! Jag är den enda i laget som jagar annat än älg och vildsvin så jag får försöka engagera någon annan.

Eller helt enkelt göra som han föreslog ovan.

Publicerat
9 minutes ago, LGH said:

@strävhår bor på cykelavstånd från min jaktmark men har är upptagen med trevligheter i Hvesterbåtn! Jag är den enda i laget som jagar annat än älg och vildsvin så jag får försöka engagera någon annan.

Behöver du folk så är jag villig att ställa upp :D Hojta bara isf.

Publicerat
52 minutes ago LGH sa:

Ja det är nog den allra bästa strategin , att  reka grundligt  när dom beger sig .

Jag har erbjudit utpräglade klövjaktlag  att enbart betala för Fågeljakten de aldrig nyttjar,  svaret blir nästan alltid 

" vi har pratat om att börja jaga fågel "   Vilket aldrig händer då det kan  " störa köttja .... klövjakten " B)

Publicerat

Kom in snyggt för bulvaner och flapper 

skyttet nja 🤔 

IMG_2489.jpeg

• 2 months later...