Publicerat September 30, 20187 yr Författare Jag måste säga att detta forum var bra mycket trevligare och hjälpsammare än systerforumer robsoft haha
Publicerat September 30, 20187 yr 10 minutes ago Grolle sa: Jag måste säga att detta forum var bra mycket trevligare och hjälpsammare ön systerforumer robsoft haha Du, blanda inte ihop oss med den släkten.
Publicerat September 30, 20187 yr Författare Robsoft verkar vara som dendär farbrorn alla har men ingen vill prata om.
Publicerat September 30, 20187 yr 16 minutes ago Grolle sa: Jag måste säga att detta forum var bra mycket trevligare och hjälpsammare ön systerforumer robsoft haha Nej då, vi är bara något mindre bittra och anala.
Publicerat September 30, 20187 yr Det står faktiskt en Tikka 695 kaliber .30-06 med en liten Leupold VX3 i stålfästen till salu på grannkanalen för 10 papp. Om förstoringen räcker till dig är jag övertygad om att han prutar lite om du är lite kall ?
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Ytterligare en viktig sak som man inte bör snåla på är fästen, en god kikare i goda fästen sparar många bekymmer. Tipset att köpa beggad kvalité är väldigt klokt. Det flesta vapen i 6,5x55 eller 308 är schyssta och med rätt kikarfästen och en stabil kikare så kan du fokusera på att skjuta och jaga vilket är det roliga. Jag jagade i flera år med en Leupold 2-7x33 och det gick bra till all min jakt, låt vara att rävvaken skedde på snö men har man bara ett vapen använder man det till allt och får den nödvändiga vanan av jakt och kan se olika behov. Min far har hela livet jagat med 3-9x40 och köpte nu senast en Kahles i den förstoringen då han inte ser behov av annat. Som grundutrustning är det en bra förstoring, låt vara att den inte är perfekt för vildsvinsvak.
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Jag har nyss blivet uppringd av en kille som vill att jag ska värdera några vapen efter hans far som har gått bort. Han påstår att allt är pedantskött. Det finns bland annat en Tikka LSA 55 kaliber .308W där det ska sitta en Pecar på- om det var 3-7X ? i hakmontage? låter underligt på Tikkans fina lax- men så säger han i alla fall- och det är ingen nackdel Är det något vi ska bjuda på? Den täcker ALLA dina jaktliga behov. Återkom i PM om vi ska gå vidare med det. Vi får se närmare när han kommer hit med bössorna.
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Kan inte annat än att hålla med dansken, haft en tikka 55 sen starten och testat en hel del bössor längs vägen men är ändå alltid tikkan det jagas med trots att jag inte alls gillar radmagasin, oerhört smidig och välskjutande. precis skaffat en flång ny howa 1500 i rostfritt med alubäddad hoguekolv, verkar riktigt funkis, kryssmagasin 3-lägessäkring och skjuter minst lika bra som en tikka t3 men frågan är om den inte får respass ändå och 55an blir kvar som vanligt, kan bli till salu för bra pris framåt winchester 70 är också riktigt goa bössor!
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Författare Det är några månader kvar tills jag faktiskt kan få licens haha denna tråden är mer som tips på vad jag skall se efter så att jag vet när det är dags jag kanske var lite oklar med det men tack ändå dansken
Publicerat Oktober 1, 20187 yr Författare Jag ändrade första inlägget så att de blev tydligare återigen förlåt för missförståndet.