Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Julstök

Featured Replies

Publicerat

Har ställt en låsta Skum-Tomtar på bordet, spriten dricks direkt ur flaska. 

Nejdå....fullt så illa är det inte, ska grilljera skinkan nu.

GodJul. ;)

Publicerat

Rökt rådjurslår brukar vara en oslagbar klassiker på julbordet. Nu blev jag fan inspirerad att göra egen leverpastej ?.

I år kommer jag också att ha med ölkorv gjord på älg och rådjur. Otroligt gött och perfekt som ett litet tilltugg under Kalle Anka ?

Publicerat

20181223_205056.thumb.jpg.dfd12a333d1c9686a0405b18ec20d0d2.jpg

Revbensspjäll på dovhjort och vildsvin i kanel och ungefär glace

Publicerat

Provsmakat rökta varor och vildsvinssaltrullen var nog bäst, skinkan är med provsmakad. Den var dock en besvikelse i år, men bara mitt eget fel så... :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Fresh out the smoker. Väk salt senna gang kanske, men vi kollar när grejerna är kalla. 6E753979-B974-48CF-B463-28D384998551.thumb.jpeg.9f50e47a251ed67939da2d5ac5fe2af6.jpeg

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Galne sa:

Provsmakat rökta varor och vildsvinssaltrullen var nog bäst, skinkan är med provsmakad. Den var dock en besvikelse i år, men bara mitt eget fel så... 

Samma var  bäst här också. Älgen var sjukt salt jämf med annat - oklart om det är detaljen eller viltsort som gör att det tog till sog mer salt (en bit filé varmrökt)

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Ryberget sa:

Rökt rådjurslår brukar vara en oslagbar klassiker på julbordet. Nu blev jag fan inspirerad att göra egen leverpastej ?.

I år kommer jag också att ha med ölkorv gjord på älg och rådjur. Otroligt gött och perfekt som ett litet tilltugg under Kalle Anka ?

Du har inte lust att dela med dig av receptet på ölkorven? Står på lin todo lista - att bli bättre på just korvtillverkning. 

Publicerat
7 hours ago mdef sa:

Du har inte lust att dela med dig av receptet på ölkorven? Står på lin todo lista - att bli bättre på just korvtillverkning. 

Om jag hade gjort den själv så hade du fått receptet ?

Jag lämnar in kött upp till Mora Salt & Rökeri, så fixar dom biffen (läs korven). Men tanken finns att testa på att göra egen ölkorv en dag. Någon gång efter husrenoveringen ?