Publicerat December 28, 20187 yr 17 hours ago Ken1 sa: Pga omständigheterna runt bössan kommer jag inte bry mej vad som händer med den om inte junior tar den. Farsan tror den är värd 20.000 om han vill försöka sälja den för det så önskar jag bara lycka till. 16 hours ago Dansken sa: Nej men 3-4000 får du nog om den är i hyggligt skick. 16 hours ago hs_merkel sa: Dumt att skrota den. Gav 2500:- för min CG 1900 lyx 6,5x55 med customkolv som bror min har idag.2000:- för den andra CG 1900 std 6,5x55, 1200:- CG 1900 std 3006. 16 hours ago Ken1 sa: Kanske det. Ändå anledningen till det jag forskar lite i det är om junior vill ha den och möjligen några andra vapen gubben har annars får det vara. 15 hours ago Dansken sa: Jag tycker han ska behålla den... Förstår lite mer nu men det är väl bättre att sonsonen får den och har ett minne av farfar. När min far gav upp jakten och inte kunde vara med längre trodde han också att det fanns en massa pengar i de gamla bössorna som nästan var sönderjagade men jag övertalade honom att 1. en gammal Stiga studsare i 30.06 inte är värd pengar knappt. 2. hans charmiga östtyska hagel sida sida som var lagad med tvåkomponentslim i kolven osv ej heller var värd pengar osv. Men nästan "nya" vapenskåpet inte var värt en massa kunde jag inte övertyga honom om. Dock köpte jag alla vapen och skåpet till junior för att förhindra någon annan katastrof. Då i form av blocket köpare med ringa på dörrren jag kan väl ta med de här när jag ändå är här affär mentalitet
Publicerat December 28, 20187 yr 2 hours ago Ken1 sa: Jo dom ligger där någonstans i pris men säg det till gubben som har haft ?folk?där och värderat den................ Måste vara lätt att vara "värderingsman" om man sedan själv inte behöver köpa den....man kan hugga i med nästan vad som helst. ? Det finns optimister som försöker få ut stora pengar på tex blocket för 1900:hundror, helst om det är av "lyx" modell. 2500:- till 5000:- borde dom väl som sagt kunna landa på för ren bössa beroende på skick och modell, jag gav 3500:- för min med tjockpipa i hyggligt skick.
Publicerat December 28, 20187 yr Författare 8 hours ago Dansken sa: Jag tycker han ska behålla den... Gubben fyller 80 i sommar och har inte jagat på 3-4 år. Skulle kännas bäst om vapnen försvann från huset.
Publicerat December 28, 20187 yr Det går väl att lösa. Har du snackat med Patrick Nilsson om att ställa dom hos han till grabben fyller? Tänk konstruktivt En 1900 är väl värd att ta hand om för en ung jägare om han får den till rätt pris.
Publicerat December 28, 20187 yr 10 hours ago Ken1 sa: Kanske det. Ändå anledningen till det jag forskar lite i det är om junior vill ha den och möjligen några andra vapen gubben har annars får det vara. Har du fått en hjärnblödning?? Du borde ha lärt dig vid det här laget att springa åt andra hållet när han kommer med dessa erbjudanden, du vet vad som kommer hända efter överlåtelsen är klar.....eller hur?? Jag hade hellre köpt en Blaser lyx till överpris än tagit emot något av honom. /Mike
Publicerat December 28, 20187 yr Författare 20 minutes ago Mad Mike sa: Har du fått en hjärnblödning?? Du borde ha lärt dig vid det här laget att springa åt andra hållet när han kommer med dessa erbjudanden, du vet vad som kommer hända efter överlåtelsen är klar.....eller hur?? Jag hade hellre köpt en Blaser lyx till överpris än tagit emot något av honom. /Mike Så jävla sant..........
Publicerat December 28, 20187 yr En 50 år gammal Husqvarna 1900 är inte på något vis sämre än en ny tikka t3 eller något annat billigt jävla skräp.
Publicerat December 29, 20187 yr 7 hours ago Mad Mike sa: Har du fått en hjärnblödning?? Du borde ha lärt dig vid det här laget att springa åt andra hållet när han kommer med dessa erbjudanden, du vet vad som kommer hända efter överlåtelsen är klar.....eller hur?? Jag hade hellre köpt en Blaser lyx till överpris än tagit emot något av honom. /Mike Skrota om de är så landet ligger!