Publicerat Januari 9, 200719 yr Ok, presentation var det… Är en för tillfället något ringrostig jägare som försöker ”hitta upp till ytan” igen. Anledningen är ett snart fem månader gammalt tillskott i familjen som stjäl det mesta av tiden. Brukar logga in som gäst och läsa en del men mer har det inte blivit. Nu har jag dessutom loggat in ett tag som medlem och läst utan att skriva, inte så mycket bättre det. :-[ Men nu var det dags då, att kliva ur garderoben, här kommer ett inlägg. Ska försöka knåpa ihop några fler framöver, även om bebisen ”Lilla P” kräver det mesta av min tid. Familjen består dessutom av två tonårstjejer. Är gift med herr ”höftskott” som härjar här inne också och som lär få sina fiskar varma i vissa debatter där han hittills fått stå rätt så oemotsagd 8) Jakten då, ja, har jagat i rätt många år. Bodde tidigare i Skåne där jaktmöjligheterna är helt annorlunda än här uppe i Roslagen. Kan ju inte direkt säga att det var vilttillgången som lockade mig hit Jagade en del över stående fågelhund, kh vorste, i de skånska betfälten och på stubbåkrarna. Denna vorsteh ställde också vildsvin, vilket jag kanske inte var så himla förtjust i alla gånger när jag stod där med min lilla hagelpang och var inställd på fasan eller rapphöns. Nu är hon elva år, min underbara jaktkompis, har ett utslitet framben och duger väl inte så mycket till längre, mer än att vara en rätt charmig pensionär. Jagat det mesta men ännu inte skjutit någon älg, av någon anledning. Har förmodligen med tiden i sydligaste Skåne att göra. Vi jagade inte älg helt enkelt för att där inte fanns någon. En del fågeljakt blir det, tillsammans med maken . Jag jobbar mycket med min lilla jaktlabbetik nu för tiden och då handlar det mest om andjakt, kråkjakt och lite fasanjakt, finns inte så himla mycket av det senare här uppe i ”norr”. Har också en son till labbetiken som nyss fyllt ett år som jag ska börja jobba lite mer med till nästa säsong vilket känns hur kul som helst! I övrigt har vi ett rätt digert hundstall, åtta hundar av olika jakthundraser. Kul att vara här ”på riktigt”!
Publicerat Januari 9, 200719 yr Hej Mrs P Häng med herr höftskott på jakt på Söndag så lär vi träffas ;D Välkommen
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Hej Mrs PHäng med herr höftskott på jakt på Söndag så lär vi träffas ;D Välkommen Hej och Tack! Hade gärna gjort det om det bara hade gått :-
Publicerat Januari 9, 200719 yr Välkommen hit ! ;D Herr höftskott får väl stanna hemma när lilla p inte behöver mammas omedelbara närhet Då får du ta igen fölorad tid ;D MVH Roggman66
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Välkommen hit ! ;D Herr höftskott får väl stanna hemma när lilla p inte behöver mammas omedelbara närhet Då får du ta igen fölorad tid ;DMVH Roggman66 Tack för alla era välkomnanden!! Roggman66: Räkna med att det ska tas igen framöver ;D
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Så han har fått övertalat dig nu ..............Välkommen! ;D Tack! Ja, undrar om han visste vad han gjorde
Publicerat Januari 9, 200719 yr Ångesen tilltar med våldsam hastighet här, vad har jag gjort ??? ??? Jo jag åkte till jobbet och det är därför man har ångest, knappast för att Mrs P debuterat här för det tycker jag är så j-la kul! Välkommen lilla Fru P ;D Gissa vem som får stryk ikväll? :- Lätt att vara kaxig 2,5 mil hemmifrån.. Skämt osido, välkommen Mrs P! /Mr P
Publicerat Januari 9, 200719 yr Hej och välkommen hit, du får väl börja med att ta upp jakten här på nätet så länge, kan lindra en del abstinens och ibland blir det tvärtom
Publicerat Januari 9, 200719 yr Välkommen!! Tvingar hippen i dej den där svarta sörjan han kallar kaffe, som han propagerar för Zoegas så borde han snart få sponsor pengar... ;D Mvh johan
Publicerat Januari 9, 200719 yr Ja välkommen hit, det ska bli väldigt spännande att se om herr Hips utläggningar här på forumet ändrar karaktär framöver.........
Publicerat Januari 9, 200719 yr Välkommen!!Tvingar hippen i dej den där svarta sörjan han kallar kaffe, som han propagerar för Zoegas så borde han snart få sponsor pengar... ;D Mvh johan Bänkar mej vid ringside och inväntar Mrs Ps dräpande av förvirrad ung man ;D Mvh!
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Hej och välkommen hit, du får väl börja med att ta upp jakten här på nätet så länge, kan lindra en del abstinens och ibland blir det tvärtom Tackarrr! Hoppas att du har rätt!
Publicerat Januari 9, 200719 yr Ja välkommen hit, det ska bli väldigt spännande att se om herr Hips utläggningar här på forumet ändrar karaktär framöver......... ...tycker jag med.. ;D Mvh!
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Välkommen!!Tvingar hippen i dej den där svarta sörjan han kallar kaffe, som han propagerar för Zoegas så borde han snart få sponsor pengar... ;D Mvh johan När det gäller kaffe är det faktiskt jag som introducerat Zoegas i hans liv ;D Har ju bott i Skåne ett antal år, där de nästan intar Zoegas intravenöst och sen går det inte att dricka något annat. Det var dessutom en ren frälsning från det svarta kokblask han drack när vi träffades
Publicerat Januari 9, 200719 yr Du kan kalla dig vad du vill men du kommer alltid vara Mrs .270 i mina ögon Trevligt att du reggat dig här så jag kan få möjligheten att återgälda din förvirrade makes hjälpsamhet gentemot min fru,särskilt i uppmuntringarna i att köpa VÄLDIGT dyra vapen ;D Behöver du något så ska jag stötta dig till max ;D VARMT välkommen. /Micke
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare Du kan kalla dig vad du vill men du kommer alltid vara Mrs .270 i mina ögon Trevligt att du reggat dig här så jag kan få möjligheten att återgälda din förvirrade makes hjälpsamhet gentemot min fru,särskilt i uppmuntringarna i att köpa VÄLDIGT dyra vapen ;D Behöver du något så ska jag stötta dig till max ;D VARMT välkommen. /Micke Tack för det! Det kan ju bli lönande då i vapenskåpet med extra stöd utifrån ;D Ja, 270:n var hur bra som helst men alldeles för tung tyvärr. Saknar :'( Vet också att mannen är allergisk mot vissa vapenmärken. Om någon kompis eller annan närstående råkat köpa ett vapen av dessa FÖRBJUDNA märken får han frossa och måste ligga med blöta handdukar på pannan i flera timmar. :
Publicerat Januari 9, 200719 yr Vet också att mannen är allergisk mot vissa vapenmärken. Om någon kompis eller annan närstående råkat köpa ett vapen av dessa FÖRBJUDNA märken får han frossa och måste ligga med blöta handdukar på pannan i flera timmar. : Ohh jag är smärtsamt medveten om dessa symptom då jag själv är svårt allergisk, bla mot din makes val av klass 2 kaliber ;D För övrigt vill jag bara tillägga att ni har bra kaffesmak,bry er inte om de oupplysta på detta forum ty de skola alltid fammla i blindo! /Micke