Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Istället för Vulkan!

Featured Replies

Publicerat
6 hours ago strävhår sa:

Ändå bommas det på åtlarna ?

Så är det förståss och det tror jag har mycket och göra med att desto kortare avstånd, desto högre svansföring och mer "superman" blir folk - det spelar sällan någon roll om man skjuter 12 eller 50mm träffbilder, dom finns i alla led. 

Jag sköt mina första 10-12st åtelgrisar med en skottplacering ungefär mitt i grisen höjdmässigt, rakt upp i bogen och 10-12cm fram vilket alltid gav knall-fall. Har dock omvärderat det där på senare år och håller mig istället mitt i bogen, mitt i grisen i höjd - det ger i regel samma utfall och där har jag mer vingelmån.

Publicerat
6 hours ago strävhår sa:

Dubbelpost

Publicerat
6 hours ago strävhår sa:

Trippel

Publicerat
På 2019-05-01 at 07:16 tecno sa:

Testa MEGA

Sekunderar detta. Jag jagade mycket med Vulkan på 80- och början av 90-talet. Sen Lapua Mega. I 308 win och 30-06. Tycker de liknande varandra i effekt i mångt och mycket.

*edit* ...såg nu att du har annan erfarenhet...och sanning att säga har jag ju inte jagat gris med nån av kulorna (fanns ju knappt på den tiden)...enbart rådjur och älg...och där var de likvärdiga :)

Publicerat

Slår som vanligt ett slag för Hammerhead 11,7 gr i 308. 2 grisar och en älg har sprungit en bit, men under 100m. Resten,  runt 40 djur, har dött inom några meter. Några är väl kotträffar men de flesta hjärt/lung. 

Hammerhead är lite elak på nära håll särskilt i mindre djur, men de dör bra. Sårkanal och blödning i älg är rätt snygg.