Hoppa till innehåll

Bra hagelpump?


Ijahman

Recommended Posts

benelli nova slukar 89mm och är ren plast bössa av rang ligger runt 6 tusen ny och beggad för runt 3-4 tusen..

post-1234-1168928930_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En klassiker som Remington 870 är ju aldrig fel, Express-modellen ligger runt 4000kr, finns med Super-Magnum-patronläge (3,5"/89mm), vad man ska ha det till vet jag dock inte, jag har 3"/76mm i min. Men man kan konstatera att just Expressmodellen är mindre genomarbetad än t.ex Wingmaster-serien, men den fungerar bra tycker jag, till det jag ska ha den till, krypa runt i gömslen vid gåsjakten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En klassiker som Remington 870 är ju aldrig fel, Express-modellen ligger runt 4000kr, finns med Super-Magnum-patronläge (3,5"/89mm), vad man ska ha det till vet jag dock inte, jag har 3"/76mm i min. Men man kan konstatera att just Expressmodellen är mindre genomarbetad än t.ex Wingmaster-serien, men den fungerar bra tycker jag, till det jag ska ha den till, krypa runt i gömslen vid gåsjakten.

Har pratat med lite folk som berättar om skilnaden på 89-patroner och vanligare 70 som jag har i berettan.

Skulle vara kul att prova lite större patroner när man ändå ska köpa en pump.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenheter av Baikals pump? Mp-153 heter den väl... Har sett en video på internet där en person testar en sån bössa. Doppar den i en isvak, kletar in den med lera och andra "misshandlingar". Men den funkar fint ändå  :)

Baikal är ju billigt, men jag har aldrig hört något negativt angående funktionen i Baikals bössor heller. Har ni?  ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den såg i alla fall ganska trevlig ut.

Hittade mest en massa ½-automater när jag sökte på MP-153 men ett par bilder på pumpen.

Ser väl helt okej ut  :) utseendet är mindre viktigt för mig, så en Baikal skulle väl vara bra  :D Är själv intresserad av en hagelpump eller halvautomat, eftersom det ibland vore skoj med ett 3:e skott på t.ex. intensiv trutjakt  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den såg i alla fall ganska trevlig ut.

Hittade mest en massa ½-automater när jag sökte på MP-153 men ett par bilder på pumpen.

Liknar en kopia av min Antonio Zoli...den har iaf funkat kanon för mig!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.mossberg.com/new.asp?section=products

Hur är mossberg i funktion och kvalite?  fanns åtminstone förr en massa trevliga kit att bygga om den för att bli smidig ::)

nu har jag bara haft en mossberg pump men den funkade klanderfritt hela tiden men kvalitetsbössa vet jag inte om man kan kalla den. jag tycker inte att man behöver bygga om den för att få den smidig den är mycket lätt och min pipa var 20 tum. tyckte att den nästan var för smidig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inga erfarenheterav baikal pump men halvutomat har jag själv.

är väldigt nöjd me bössan,finishen är ju inte som en beretta men det är inte det ja söker utan en bössa som fungerar.

kan ju vara roligt å skjuta allt från 12/65 till 12/89.

alltså en prisvärd bössa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en Mossberg-pump......sjukt kul som leksak....nackdelen är att den inte har choker och är borrad som cylinder eller med lite god vilja kanske kvarts borrning. Skjutit mest slug med den och den presenterar mkt fina bilder trots slätborrad pipa. Kan tänka mig att sälja den och om intresse finns så hör av dig.

Ursäkta en sunkiga bildkvaliteten.

post-460-1169132279_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, med en Browning kan det väl inte gå fel.

Hur stämmer priserna i Sverige. Är det samma pris som i USA fast omvandlat i Svenska kronor?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, med en Browning kan det väl inte gå fel.

Hur stämmer priserna i Sverige. Är det samma pris som i USA fast omvandlat i Svenska kronor?

det är ganska mycket påslag tyvärr, det dubbla är inte ovanligt.

torsbo har bra priser på nya 870 och dom är inte fel.

browning pumpen tror jag inte går att köpa nya här.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

inga erfarenheterav baikal pump men halvutomat har jag själv.

är väldigt nöjd me bössan,finishen är ju inte som en beretta men det är inte det ja söker utan en bössa som fungerar.

kan ju vara roligt å skjuta allt från 12/65 till 12/89.

alltså en prisvärd bössa.

Hur är det med 24 grams laddningar? blir det problem eller funkar det klanderfritt?  har den choker?  ???

De hagelpumpar jag har känt på har inte passat helt bra. Ofta har de haft för kort kolv  :- men sånt går ju att fixa.

Vad bör man tänka på om man ämnar att köpa en begagnad pump eller halvautomat? finns det något som kan börja krångla eller något annat som man ska se upp med?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den här ser trevlig ut också.

Den har fått bra kritik av dom som använt den.

Win. 1300

Vad heter modellen på den här bilden?

1300 finns ju i flera versioner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...