Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En internationell studsare från Tjeckoslovakien och andra projekt!

Featured Replies

• 2 weeks later...
  • Svar 224
  • Visningar 37,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu har jag satt ihop allt. Jag är väldigt nöjd! Tycker slutstycket är tillräckligt polerat.

• Gjorde färdigt ena sidan, nyfiken som man är hade jag på lite olja också. Tycker det blev ok för en glad amatörs debut! 

• Framsteg, det är lurigare att skära och få det rakt på framstocken där det är mer rundat! Börjat lägga till borden men allt ska borstas ur, putsas lite till och hörnen ska göras klart.

Posted Images

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Så var det på plats! Oväntat mycket bök och material att ta ut för att få det på plats. Vet inte om jag hade gjort om det! Ska ta bort gummit och öronen på magasinet, det fyller ingen större funktion för mig. 

IMG_2865.jpeg

IMG_2866.jpeg

IMG_2867.jpeg

Publicerat
  • Författare

The more you fuck around, the more you will find out! 
på nya ctr magasin är det plasten som utgör botten för magasinet. Tidigare fanns där plåt… eller sånär det skillnad på om den är för en trg eller ctr…

IMG_2872.jpeg

• 2 weeks later...
Publicerat

Bra jobbat med Sporter-kolven där!

Anledningen till att det är öron och plastbotten på CTR-magasinen är för att de inte ska passa i Sako TRG. TRG-magasin = militära, krångliga att sälja utomlands, CTR-magasin = civila, bara bockad plåt och lite plast som man kan exportera hur som helst.

Publicerat
  • Författare
8 hours ago LGH sa:

Bra jobbat med Sporter-kolven där!

Anledningen till att det är öron och plastbotten på CTR-magasinen är för att de inte ska passa i Sako TRG. TRG-magasin = militära, krångliga att sälja utomlands, CTR-magasin = civila, bara bockad plåt och lite plast som man kan exportera hur som helst.

Där ser man, man lär sig något varje dag!

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Lite framsteg en sen lördagskväll! Nu gör det att sätta ihop den, men ska putsa lite mer så den har lite mer utrymme och ta upp pipkanalen lite mer. Det återstår att ta ut för slutstycket så det går att fälla ned utan att det tar i kolven vid rekyl.

IMG_2952.jpeg

IMG_2953.jpeg

IMG_2954.jpeg

IMG_2955.jpeg

IMG_2956.jpeg

Publicerat
  • Författare

Något som prövar tålamodet och är lite tidsödande är att installera rembygelsfästen som är försänkta i kolven och sitter med två skruvar. På många kolvar där fästet i sig utgör skruven blir dess lösa med tiden eller vill snurra när det drar i remmen. Jag planerar att sätta likadana fästen på kolven till 9,3:an som till den första kolven, men dessa måste beställas då min order hos NECG inte kunde levereras. Pistolgreppsrosett har jag dock, det blir nästa steg.

Publicerat
  • Författare

Nu går handtaget att fälla ned och det är gott om utrymme, pipan är frilagd men jag ska nog ta ut liite till, känns som att det spänner lite grann vid patronläget. Men överlag är jag nöjd med inpassningen. Det är lite meckigt och jag känner att man hade velat ha en riktig sotlampa.

IMG_2981.jpeg

IMG_2982.jpeg

IMG_2983.jpeg

IMG_2984.jpeg

Publicerat

Snyggt jobbat.

Ett vanligt värmeljus brukar fungera hyffsat om man inte behöver sota jättemycket.

Publicerat

När jag höll på med sportskytte sotade vi kornringar med brinnande plast.  Transparent linjal var bra.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Järven sa:

Snyggt jobbat.

Ett vanligt värmeljus brukar fungera hyffsat om man inte behöver sota jättemycket.

Har använt ett ljus nu och det ger ju lite avfärgning, men skulle vilja ha tydligare. Sen blir det ju svårt om man t.ex gör en mörk laminatkolv, då har jag hört vissa använda t.ex rött läppstift! Men det blir nog kladdigt 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago MagnusN sa:

När jag höll på med sportskytte sotade vi kornringar med brinnande plast.  Transparent linjal var bra.

Låter effektivt, men inte så hälsosamt 😅

Publicerat
  • Författare

Jahopp, då var internet borta hemma så man kan inte ens ligga i soffan och kolla Netflix som en latmask ikväll. Det vankas bössfilande och handladdning ikväll! Tur att internet försvann!

Publicerat
  • Författare

Kände lite på systemet och jag återkommer om jag behöver dynamit för att få isär det… Tror det här sitter ihopbäddat som bara den.

Publicerat
10 minutes ago Givdul sa:

Kände lite på systemet och jag återkommer om jag behöver dynamit för att få isär det… Tror det här sitter ihopbäddat som bara den.

Värm med hårfön ordentligt ner i magasinet så bäddningen mjuknar något och knacka lite med gummiklubba på halvvägs utskuvade skruvarna underifrån.

Bra om man är två så en kan dra isär och vicka lite försiktigt samtidigt.

Hade ett litet helvete att få loss min M/98 när jag bäddade den, hade jäst ut där det inte skulle vara.

Tålamod är nyckelordet.

Publicerat
  • Författare
32 minutes ago Järven sa:

Värm med hårfön ordentligt ner i magasinet så bäddningen mjuknar något och knacka lite med gummiklubba på halvvägs utskuvade skruvarna underifrån.

Bra om man är två så en kan dra isär och vicka lite försiktigt samtidigt.

Hade ett litet helvete att få loss min M/98 när jag bäddade den, hade jäst ut där det inte skulle vara.

Tålamod är nyckelordet.

Ska absolut prova om jag inte får isär det! Ibland lurar man sig också att det är kört, och sen ploppar det till så släpper allt.

• 2 weeks later...