Publicerat Mars 10, 20206 yr Ibland ser man leupold L90 4x fast förstoring, svårslaget för ca 1000kr.
Publicerat Mars 10, 20206 yr Jag vill bara ha sådant som inte finns eller är "omöjligt" att få licens på. Skulle kunna tänka mig att byta bort SSGn mot en 205 Phantom iofs, och det vore kul med en egen m/45 isf att låna av föreningen. Men det är ju sportskytterelaterat och inte för jakt. En juste handfilad Engelsk sidasida vore kul, men mer för sakens skull än för behovet.
Publicerat Mars 10, 20206 yr En Holland & Holland DS i 500NE hade varit kul att ha även om användningsområdet är lite snävt. Men nån gång lite då och då skulle man ju kunna dumma ner sig med stil när man jagar klövvilt ?♂️ https://www.hollandandholland.com/side-by-side-rifle-hndr067.html
Publicerat Mars 10, 20206 yr Jag gillar vapen i rostfritt så en Flodman måste man kanske ha innan man dör.
Publicerat Mars 10, 20206 yr 1 hour ago TekDr sa: En Holland & Holland DS i 500NE hade varit kul att ha även om användningsområdet är lite snävt. Men nån gång lite då och då skulle man ju kunna dumma ner sig med stil när man jagar klövvilt ?♂️ https://www.hollandandholland.com/side-by-side-rifle-hndr067.html Inget dåligt val för vanliga grisdrev, oftast 10-20m håll☺️
Publicerat Mars 10, 20206 yr En rostfri Thompson Center Encore med pipor i .460 S&W, .284 Win, 223 AI, samt .358 Win skulle vara ganska ballt. ...alternativt (eller som komplement!) ett knippe Ruger #1. Jag är inte tillräckligt fin i kanten för att ha kipplauf.
Publicerat Mars 10, 20206 yr Ja det är ju själva f..n!!!! Nog ska man snubbla över en b25a1 idag. Mint condition!!!! Den vill jag ha!!!! Finns risk för vapengarderobs ändring ????
Publicerat Mars 10, 20206 yr 18 minutes ago Ken1 sa: Ja det är ju själva f..n!!!! Nog ska man snubbla över en b25a1 idag. Mint condition!!!! Den vill jag ha!!!! Finns risk för vapengarderobs ändring ???? Vad ska du sälja? ?
Publicerat Mars 10, 20206 yr 2 hours ago Ken1 sa: Ja det är ju själva f..n!!!! Nog ska man snubbla över en b25a1 idag. Mint condition!!!! Den vill jag ha!!!! Finns risk för vapengarderobs ändring ???? Såg en till salu för någon dag sedan där t.o.m. originalkartongen var med, var det den?
Publicerat Mars 11, 20206 yr 5 hours ago Patrik L sa: Såg en till salu för någon dag sedan där t.o.m. originalkartongen var med, var det den? Såg ingen kartong till denna. 7 hours ago Galne sa: Vad ska du sälja? ? Möjligen mirokun och winchestern
Publicerat Mars 11, 20206 yr 2 hours ago Ken1 sa: Möjligen mirokun och winchestern ”Min” lånebössa?? Hmm, kan va intressant..?
Publicerat Mars 11, 20206 yr 13 minutes ago Ken1 sa: Några bilder på "fyndet" Bara att slå till om priset är rätt. Ha de.
Publicerat Mars 12, 20206 yr 16 hours ago Franchi sa: Bara att slå till om priset är rätt. Ha de. Det är just det. Vad är rätt pris ??
Publicerat Mars 29, 20206 yr Författare Vad tror ni om det här? Känns som man får ganska mycket för pengarna.
Publicerat Mars 29, 20206 yr Författare Tänkte att det kunde sitta på min Winchester 9422M, känns som x33 blir lagom stort och 2-7 förstoring känns nice. Nu har jag en fast 4 ggr förstoring på och det känns inte så kul.
Publicerat Mars 30, 20206 yr Jag gillar Leupold! Som du säger tycker jag man får mycket kikare för pengarna. Tror den kommer sitta som hand i handske.
Publicerat Mars 30, 20206 yr 2-7*33 är alldeles utmärkt för dagjakt, har du koll på dina grejer skjuter du lätt rådjur på 200 meter, det kommer inte att vara optiken som begränsar dig på jaktliga avstånd så länge du har ljus nog. Jag har en äldre motsvarande, jag kan egentligen inte de nyare leupoldserierna men åtminstone förr så var en leupold i detta prissegment så billigt man kan komma undan och fortfarande ha mekaniskt stabila grejer.
Publicerat April 30, 20206 yr En dubbelstudsardrilling och en äldre Merkel 303 vore rätt trevligt att ha...