Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Potster
      By Potster
      Hej, jag är på jakt efter en jakthund som är enbart till för eftersök. Både jakteftersök och trafikeftersök. Vill ha en hund som kan spåra och sedan hålla fast/avliva rådjur och dovhjort. Det skulle vara jättekul om den kunde ställa älg och/eller gris men förstår att det blir svårt att avfånga och ställa med samma hund. Helst en ganska lätthanterlig också som inte kräver jakt konstant för att må bra.
      En jaktlabbe med bra linjer tror jag fungerar utmärkt men vad tycker ni?
      Vad har ni för hundras som kan spåra och hållafast/avliva rådjur och dovhjort, ev också kunna ställa älg/gris?
      Har era vänner eller bekanta nåt liknande?
    • Östlaika21
      By Östlaika21
      Hej! Behöver tips och råd. Har en östlaika på ca 7 månader som ska bli en gris/älg hund men mest gris. Den har träffat båda döda grisar och älgar. Jag är lite orolig när det gäller söket, lägger jag ett spår på 100m så far den iväg direkt och går på spåret till den hittar klövern.
      Men när jag släpper den normalt (skogsträning) och att jag vet att det inte finns några djur på marken så söker den bara ca max 45m och vill gärna kolla att på mig. Jag vill ha hjälp med hur jag ska få längre sök på hunden. 
    • Browning82
      By Browning82
      Hej!
      Bonden som jag arrenderar mark av har stora problem med framförallt svartfågel som under skördetid förstör stora mängder med ensilagebalar/hösilagebalar.

Om jag ska hjälpa honom med skyddsjakt, vad gäller då för min del?
      Området är inte planlagt så det är inget problem, bebyggelse är heller inget problem.

Tack på förhand.
    • Kasykas
      By Kasykas
      Tjena! 
      Har tanken att försöka bygga ett vilthägn! Men tycker länstyrelsen har så dålig information gällande arealer och direkta krav. Känns mer som att de bara vill att man ska komma på något, sen betala och försöka få det godkänt. 
      Så istället för att kasta 6k i sjön så frågar jag lite här om någon har erfarenhet inom det hela. Storlekskrav? KVM per djur? hantering av sjuka/skadade djur? hur löser man det bäst. Skiljer sig rena vildsvin och tam/vildsvins korsningar något? Länstyrelsen skriver ut att det e krav på tillstånd på korsningar, så kom inte o säg att om man har en viss % tamsvin inblandat så behövs inga tillstånd. Om ni nu inte kan bevisa det såklart. 

Sen är la tanken att det ska användas till att träna hundar, blir det helt andra krav då? 
    • JaktOscar
      By JaktOscar
      Hej!
      Har en hund som jag tänkt använda till bl.a. eftersök. Han jagar bra och spårar noga. Vad krävs för att jag ska få använda honom vid trafikolyckor? Vad krävs för att polisen ska anlita mig med hund för eftersök på rådjur, räv eller hjortar?
      Tack för svar och skitjakt!
      /O

Recommended Posts

Tobdala

Hej!

Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 

Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.

Någon som har erfarenheter eller andra tips?

/Tobias 

Galne

Kör med en ultrafire med grönt ljus, den och dess tillbehör köpte jag på DX för många år sen...

Funkat kanon för mig hittills, men visst ser man sämre i grönt än klart. Men viltet bryr sig mindre med grönt ljus!

Tobdala

Jag provar Nextorch T5G som efterföljaren visst heter, så får vi se hur den är.

Tack för svar!