Publicerat Februari 14, 20215 yr Mest positivt. Min .410 SvS är betydligt smidigare än min SvS kal 20. Min kal 12 känns alltför klumpig att använda inomhus. Lätt att ladda .410 för skott inomhus utan allt för stor risk att skjuta sönder saker. Sköt en rätt stor råtta igår i vårt sädesmagasin igår utan åverkan på byggnaden. Fyrahundra skott inomhus har gett tre sprickor i innertak samt genomskott på en hängränna utomhus, annars inga skador. Det gäller att skuta på minst 7-8 metershåll för att undvika skador på tex eternittak (med hagel nr 13). När jag tog jägarexamen var .410 OK för allt hagelvilt utom rådjur om jag mins rätt. Nu får man nöja sig med vilt tillhörande klass 4.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.