Publicerat November 13, 20214 yr Nä, lyssna inte på negativa krafter nu... nu ser vi till så tråden blir minst 53 sidor... 😁
Publicerat November 13, 20214 yr Författare Nu är ni negativa, bössan funkar ju och det stupar rävar i drivor! Sen att det är SKB, det kan man inte lasta bössan för Men visst, ni har helt rätt.. keep it simple stupid typ. Ska backa lite och testa vidare, Berger och BK 39:orna är av intresse helt klart.. men det får nog bli när man är lite mer koncentrerad och fokuserad. Men visst är det en skrotbössa.. ni anar inte... Att rigga om Danskan bär mej emot lite, stocka om.. samt baxa på storzeissen.. det vore en våldtäkt på den lilla nätta bössan. Diarangen skäms inte för sig, det är förstavalet för matvilt så den har en funktion. Och ja.. detta inlägg här ovan var nog typ topp 3 mest puckade inlägg jag gjort på forumet
Publicerat November 14, 20214 yr Tycker du ska ta en titt på cz 527 varmint. Snälltryck, billiga magasin i plåt, stigning 1:12 som de flesta, finns eftermarknad kolvar. Jag kände på en i Skottland och den var inte dum!
Publicerat November 14, 20214 yr Detta är en populär post. 12 hours ago Hipshot sa: Nu är ni negativa, bössan funkar ju och det stupar rävar i drivor! Sen att det är SKB, det kan man inte lasta bössan för Men visst, ni har helt rätt.. keep it simple stupid typ. Ska backa lite och testa vidare, Berger och BK 39:orna är av intresse helt klart.. men det får nog bli när man är lite mer koncentrerad och fokuserad. Men visst är det en skrotbössa.. ni anar inte... Att rigga om Danskan bär mej emot lite, stocka om.. samt baxa på storzeissen.. det vore en våldtäkt på den lilla nätta bössan. Diarangen skäms inte för sig, det är förstavalet för matvilt så den har en funktion. Och ja.. detta inlägg här ovan var nog typ topp 3 mest puckade inlägg jag gjort på forumet Det är iaf inte värre än när du skulle ha spårljushagel att skjuta med för att se var du ligger på 70m trutarna.☺️
Publicerat November 14, 20214 yr Författare 11 hours ago hs_merkel sa: Tycker du ska ta en titt på cz 527 varmint. Snälltryck, billiga magasin i plåt, stigning 1:12 som de flesta, finns eftermarknad kolvar. Jag kände på en i Skottland och den var inte dum! Inte en chans.. Tror förövrigt att jag har samma stigning på Howan, totalt obra. Bössan jag har funkar, det är mer förarrelaterat allt vingel.. 10 hours ago sidelock sa: Det är iaf inte värre än när du skulle ha spårljushagel att skjuta med för att se var du ligger på 70m trutarna.☺️ Ja den var ju kul, vilket liv det blev Det vart ju knas.. helt uppenbart att lys-satsen satt i förladdningen medans haglen var långt framför.. totalt missvisande alltså! (skämtade, testade aldrig)
Publicerat November 14, 20214 yr 16 minutes ago Hipshot sa: Inte en chans.. Tror förövrigt att jag har samma stigning på Howan, totalt obra. Bössan jag har funkar, det är mer förarrelaterat allt vingel.. T3an i 204ruger jag hade på lån i våras hade också 1:12. Ska man ha någe annat får man nog byta? Den sköt ok med 40gr v-max.
Publicerat November 14, 20214 yr Författare Det är inte helt enkelt att googla fram, nya Legacy Sports som säljer eländet verkar ha tagit bort kalibern. Men det verkar vara 1:9..
Publicerat December 30, 20223 yr Författare Klickade runt på forumet och hamnade tillslut på Fritid och Vildmark.. kollade runt där så nu är ska Hipshot testa blyfritt i kulvapen.. för första gången någonsin. Inte för att jag tror det är så speciellt bra eller något, skiter i vilket ärligt talat, men för att jag tror att kulan kan funka i bössan. Barnes Varmint Grenade 26 gr.. Sen när/om man orkar ladda är en annan sak. Märkligt förövrigt vad kulorna sätter sig i tron.. har betydligt mkt mer förtroende för BK 32 än V-max 32 tack vare att de skjuter högst marginellt tätare i nuvarnade konfiguration. Kortat samtliga en smula och det drog ihop det en smula. Inte bra men bättre än förut..
Publicerat Januari 4, 20233 yr Författare 9 testpilar Barnes 26 gr plugg ihopsatta.. Kört samma recept som 32:orna så inga heta laddningar här förmodligen bland det mest snälla jag laddat. ut och fixa åtel och böka med belysning samt testskjuta.
Publicerat Januari 4, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Det där gick ju ok.. samsköt helt ok. Ingen aning om hastigheter. Kontrollsköt Bk och V-max även, svagt högerläge så ett klick vänster. Ska mäta med tumstock hur stort överslaget är.. tror det fungerar bra. Ev att man kan sänka ett klick. Barneskulorna gick lite högre än övriga men samsköt väl. Sätter ihop ett knippe med 27,5 gr N200 och testar på ngr rävar så får vi se skulle förvåna mej om det strular.