Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

utökad hundstyrka

Featured Replies

Publicerat

här sitter man och väntar på att det ska bli mars så TJT valpen är 8v och man kan ta hem det lilla trollet!

vad händer.... jo man får helt oväntat ta över en Jämte på 3 år

han har dåligt sök sägs det så ägaren ville inte ha kvar honnom! jag tog hem han på prov....

det fungerar kanon!!  ;D men han är helt odresserad kan inte vad han heter engång!

jag btror och hoppas att med träning och tid så ska han nog fungera jaktligt åxå!

så i mars så är här 4 hundar i huset  :) :) :)

post-1061-1170186193_thumb.jpg

post-44-1170186193_thumb.jpg

Publicerat

Där ser man att vissa människor fan inte ska ha hund. Hoppas det kommer gå bra för dig med Jämten och med lilla valpen.

//Roggman66

Publicerat

ja man får ju alltid hoppas på att du kommer att få skjuta en älg för jämten

och lycka till med tjten

Publicerat

Valpar alltid söta. :D Lycka till med jämten och dressyren. :D Det kan nog bli tufft.

Publicerat
  • Författare
ja man får ju alltid hoppas på att du kommer att få skjuta en älg för jämten

och lycka till med tjten

jo men risken är väl att ja får skjuta en för min andra tysk som ställer älg hon åxå  ;D

Publicerat
  • Författare
Valpar alltid söta. :D Lycka till med jämten och dressyren. :D Det kan nog bli tufft.

ja men kul åxå.... när hunden gör famsteg!

Publicerat

Skrev ett fan så långt inlägg i detta ämne. Kom upp att ett annat inlägg kom när jag skrev. Varför kan jag inte få mitt inlägg att komma in på aktuellt ämne??????????????????

Publicerat

Tur ska man ha, brorsan gick igenom samma procedur för ett par år sen, drog upp konditionen och en massa dagar i skogen resulterade i 5 skjutna älgar på stånd första hösten, i år gick han på björn också och tog ett 1:a pris på jaktprov.

Publicerat

Vad är det för stam på jämten (kul å veta)å lycka till :D

Publicerat
ja men kul åxå.... när hunden gör famsteg!

Givetvis är det kul när poletterna trillar ner. :D

Publicerat
Skrev ett fan så långt inlägg i detta ämne. Kom upp att ett annat inlägg kom när jag skrev. Varför kan jag inte få mitt inlägg att komma in på aktuellt ämne??????????????????

Gissar att de kom upp en röd text där det stor nåt liknande" Ett nytt inlägg har tillkommit, vill du granska ditt inlägg?"....Jag är tämligen säker på att det går att skicka ändå...bara klicka på skicka......tror jag....// en troende kettukiller...

Publicerat

--

Publicerat

var kommer tjt ifrån

Publicerat
  • Författare
Vad är det för stam på jämten (kul å veta)å lycka till :D

jag vet ej! fick inga papper och han var ej reggad eller märkt ... han kommer från lappland och heter volley eller liknande vi kallar han för "Ollie"

Publicerat
  • Författare
Tur ska man ha, brorsan gick igenom samma procedur för ett par år sen, drog upp konditionen och en massa dagar i skogen resulterade i 5 skjutna älgar på stånd första hösten, i år gick han på björn också och tog ett 1:a pris på jaktprov.

det är drömmen!  :)  han ska få jaga grävling, älg, björn, lo

han var i skit kass kondis... full i mask, smal som en vinthund och svamp i öron o tassar.... 3 dagar har ja haft honnom och han är tvättad och märkt, vaccinerad, av maskad, på börjad kontakt och lydnads träning och dagliga promenader,

han börjar piggna till redan!!

Publicerat
  • Författare
var kommer tjt ifrån

hundnäsets import:

Efter Quarz vom Sprickefeld D59928 1:a pr zp. fw

Undan Nike vom Sprickefeld D58059 1:a pr zp  sg v 35/41

jag stora förväntiningar på denna blodslinje!

bättre får man inte

Publicerat

En del mäniskor skulle fan inte ha hund . Vår första hund va en 3år gammal gråhunds tik

som tantens bror räddade från första ägaren som skulle skutaden för att den va helt värdelös.

Hon va skotträdd,vapenrädd och strykrädd men hon blev en helt fantastisk familje hund  ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare

det är absolut inget fel på tidigare ägaren han har flera fantastiskt bra hundar! (och kennel)

denna blev nog bara utanför och blev stående. det är ju alltid lätt att ta den bästa som man vet jagar bra.

sen har vi nog lite olika syn på hundar men men ....

• 2 weeks later...
Publicerat
hundnäsets import:

Efter Quarz vom Sprickefeld D59928 1:a pr zp. fw

Undan Nike vom Sprickefeld D58059 1:a pr zp sg v 35/41

jag stora förväntiningar på denna blodslinje!

bättre får man inte

Varför har du så stora förväntningar just på den blodslinjen

Publicerat
  • Författare
Varför har du så stora förväntningar just på den blodslinjen

mamman och pappan är exteriört bra och kenneln verkar producera bra och stabila hundar överlag!

men det är ju ett lotteri

och trots allt hänger mycket på en själv

Publicerat
mamman och pappan är exteriört bra och kenneln verkar producera bra och stabila hundar överlag!

men det är ju ett lotteri

och trots allt hänger mycket på en själv

Låter mer som du är snål och vill spara på besinen för ni bor väl "grannar? :D

Hur tyskar ser ut säger ju lite om vad de ger för avkommor, det finns ju de som inte fått en slät tvåa på utställning som gett champions.

Och efter som du själv tar upp kenneln så,

1:2002 lämnade en kull med LL belastade hundar kenneln

2. 2002 avlivades en tik på grund av mycket svårt hjärtfel (tror han hette Arne som hadde den)

3. 2003 lämnades monoskida (hur stavas det?) hundar från samma kennel

4. 2004 eventuell epelepsi på en avkomma

5. På en av kullarna står det att uppfödaren inte är verksam i Sverige?

Ovanstående är sådant som finns att läsa sig till på nätet, det finns ytterliga 4 hundar att komentera men det lämnar jag därhän, eftersom det inte går att styrka genom att googla ram till det.

Däremot så kan du ju följa upp och ut på moderns sida i  stamtavlan och dogbase, där finner du kanske någonting att fundera över.

Så du får väl hoppas på att du drar rätt lott! Det enda som egentligen är intressant i dag är väl på gång på Hivlingens Kennel, resten verkar som du skriver "rena lotteriet".  ::)

OT, roligt att sidan verkar ok igen, inte för att jag skriver så mycket,  brukar bara titta in då och då, och läsa vad ni har för er.

Publicerat

La Chasse vilken kull menar du hos hivlingens skulle vara den mest intressanata kull

Publicerat

Jag är också nyfiken på vilken kull "La chasse" pratar om.

Själv så har jag bokat en tik från hivlingens. Avkomman från Espe och Zack :)

Längtar till den 2:a april. Då sitter jag på flyget på väg ner till Hivlingens kennel :P

Publicerat
  • Författare
Låter mer som du är snål och vill spara på besinen för ni bor väl "grannar? :D

Hur tyskar ser ut säger ju lite om vad de ger för avkommor, det finns ju de som inte fått en slät tvåa på utställning som gett champions.

Och efter som du själv tar upp kenneln så,

1:2002 lämnade en kull med LL belastade hundar kenneln

2. 2002 avlivades en tik på grund av mycket svårt hjärtfel (tror han hette Arne som hadde den)

3. 2003 lämnades monoskida (hur stavas det?) hundar från samma kennel

4. 2004 eventuell epelepsi på en avkomma

5. På en av kullarna står det att uppfödaren inte är verksam i Sverige?

Ovanstående är sådant som finns att läsa sig till på nätet, det finns ytterliga 4 hundar att komentera men det lämnar jag därhän, eftersom det inte går att styrka genom att googla ram till det.

Däremot så kan du ju följa upp och ut på moderns sida i  stamtavlan och dogbase, där finner du kanske någonting att fundera över.

Så du får väl hoppas på att du drar rätt lott! Det enda som egentligen är intressant i dag är väl på gång på Hivlingens Kennel, resten verkar som du skriver "rena lotteriet".  ::)

OT, roligt att sidan verkar ok igen, inte för att jag skriver så mycket,  brukar bara titta in då och då, och läsa vad ni har för er.

problemen som du tar upp har de flesta tyska större kennlar råkan ut för.

hivlingens har mycket intressant avel på gång  men jag är ju alldeles för snål för att lägga ut för bensin ända dit!!

så vi får väl se vad det blir av den lilla hunden i slut ändan

Publicerat
Jag är också nyfiken på vilken kull "La chasse" pratar om.

Själv så har jag bokat en tik från hivlingens. Avkomman från Espe och Zack :)

Längtar till den 2:a april. Då sitter jag på flyget på väg ner till Hivlingens kennel :P

jag har sett valparna och jätte fin kull