Publicerat Mars 1, 200719 yr Grattis Jim! Det passar mig perfekt att jag har fått någon att trakassera med detaljfrågor inför min kommande "pseudo sako safari". Jag kan inte annat att hålla med om att det är en av de trevligaste fabriksbössorna som någonsin gjorts 8) För att en gång för alla avgöra frågan om AIV eller L61R är den trevligaste lådan för en 375 H&H föreslår jag att vi åker till den mörka kontinenten och tar livet av ett par bufflar, låter det acceptabelt? Henrik
Publicerat Mars 1, 200719 yr Gratulerar, den är ju inte ful iaf. Men snälla nån, här hade man gått och hoppats på att få se en äkta dubbelstudsarskönhet, eller nåt annat i det närmaste lika vackert och habegärigt. Men vad får man se, en sako :'(..... Men man slapp ju bli så jättegrön av avund i alla fall.
Publicerat Mars 1, 200719 yr Har herr Jimbo tänkt dra på sig Kalle Anka kragen och exellera i skytte med öppna riktmedel eller finns det månne ett kikarsikte med i den framtida planeringen? *nyfiken* Att vi sedan kräver bilder på underverket ASAP är ju en självklarhet som inte borde behöva påpekas 8) Jag vet ju att du länge funderat i dessa banorna varför det är extra kul att du hittat rätt, att du sedan ett steg i taget överger de där plasttrågen som du tidigare kallat för kolvar visar i mina ögon på att herrn erhållit en ökad insikt i vilka livets sanna värden är :-*. När det gäller resor till den mörka kontinenten i sann försvarsgrens överskridande anda kan jag redan se boktiteln framför mig "SneseglarJim och SkogsmulleHenrik drar söderut" det torde bli en kommande barnboksklassiker som är som klippt och skuren för bibliotekens sagostunder. Detta behöver planeras den saken är klar! Däremot verkar det som att din i o f s välförståeliga glädje inför nytillskottet fått dig att titta för djupt i din Eau du vie, hur skall jag annars tolka irrläran att produktionsoptimerade AIV skulle vara att föredra främför den med kärlek och genuint hantverkskunnade producerade L61R ??? ??? Henrik
Publicerat Mars 2, 200719 yr Hej hopp i valätarrike käre Broder! 1.5-6x42 är nog inte helt fel på en 375 H&H, för egen del känns det i varje fall som en vettig kandidat. Annars lurar jag på en 2.5-10x42 eller kanske den nya Z6 1.7-10x42 vi får väl se vart vi hamnar i slutändan. Jag lutar precis som du mot Leupold QR montage. När det gäller boktitlar så insåg jag att du blandat ihop bokens titel med filmatiseringen som helt riktigt kommer att heta "Bland Dagga Boys och Talisker" men det är ett förståelig misstag mitt i euforin. Att dömma av de bilder du postade ser bössan ut att vara i ett vettigt skick men det är svårt att bedömma bara med hjälp av de bilderna, vad har säljaren sagt om skicket? På tal om Eau de Vie kan jag inte undanhålla dig som resturangman en konversation som jag råkade höra på ett av stadens nöjesetablissemang härförleden. TVå grabbar i 25 års åldern stod brevid mig och den ena frågade på bred göteborgska "Dô, va är det egentligen i Lumumba?" varpå polarn svarade "Pucko å Eau de Vie, vet la du" Det är nog dags för mig också att påbörja lobbyarbetet hemma inför kommande eskapader. Lev Väl, Henrik
Publicerat Mars 2, 200719 yr Som du hade hypat trodde jag att det var nåt man skulle bli avundsjuk på som skulle inhandlas, men det blev inte så, vilken tur. Men är du glad för din safaribössa så är jag glad för din skull. :-*
Publicerat Mars 2, 200719 yr Hej Jimbo Har lite mindre skånsk ödmjukhet än RW ;D En Sako Safari 375HH, jaha ??? Resan Sako Fiberclass 375 HH till Sako Safari 375 HH skakar ju inte båten så mycket för den oinvigde. Hade nog förväntat mig en vräkig Big 5 i nån "buffelvältarkaliber". Känner en kvinna på 59 kilo ett par kilometer bort som jagar med en Safari 375 förresten. Den tar upp rekyl extremt bra enligt min mening. Min mosters man hade en likadan, kändes som att skjuta en 9,3x37 eller dylikt. Du hajar att jag jäklas med dig va, tror du är en person som fixar det Således mest avundsjuka, grattis till en fin bössa. MVH
Publicerat Mars 2, 200719 yr Sådärja Jimbo - now we're talking! Grattis! Och som sagt - en Krieghoff Classic i .500 NE kan man beställa sen till 50-årsdagen! Vad tror du annars om att testa och jämföra (i kronologisk ordning) Sako High Power M98 .375 H&H, Sako Finnbear L61R .375 H&H och Sako Safari AIV .375 H&H på några små bufflar på savannen? Vi kan ju spara de riktigt stora elaka till när vi har varsin .500...
Publicerat Mars 5, 200719 yr Att man aldrig lär sig att hålla sin stora käft stängd innan allt är klart!!!!!!!!!!!!!!!!!Sako Safarin är borta!! Gone!! Deceased!!! AAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sådärja!! Lite primalterapi hjälper!!! ;D Visade sig att det dök upp en massa extra import avgifter som gjorde att priset blir alltför högt!! Så nu har jag en hög med stålar att bränna på lämpligt objekt! Har en Safari till på G men tycker den är lite för dyr och med moms och annat till Norge så hamnar den alltför högt! Så det kanske blir en dubbelpang i alla fall!! Tycker mig höra en och annan skåning som hånler nu!! Keep you posted!!! Jim Du hör onekligen bra.... ;DMen faktiskt lider jag med dig för att ha siktat in sig på en sak och bli snuvad i sista stund är bittert. Å andra sidan har du nu ju chansen att köpa nåt riktigt kul o annorlunda. Att du byter från en Sako 375:a till en Sako 375:a låter........ märkligt.
Publicerat Mars 7, 200719 yr Det finns tre Sako Safari till salu på denna hemsida idag, bara som ett tips.