Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur gammal är jägarkåren?

Jag är: 103 röster

1. 1.

• 19 år eller yngre
      18%
      19
    • 20-29 år
      30%
      31
    • 30-39 år
      29%
      30
    • 40-49 år
      12%
      13
    • 50-59 år
      7%
      8
    • 60-69 år
      0%
      1
    • 70 år eller äldre
      0%
      1

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Hur gammal är jägarkåren? ( de som använder Internet iallafall..)

Jag är 37 år.

Känns som om föryngringen bland jägare inte är så god längre.

Problem med marker?

Höga priser?

Jägarexamen?

Andra nya intressen? Datorer, skoter, musik mm?

För att kunna utöva vår kära hobby i framtiden måste vi trygga återväxten bland ungdomarna.

Hur gör vi bäst det?

Tar med minst två nya personer per år och låter dom få följa med på jakt?

Publicerat

Jag är snart 49.... Jag föröker få med ungarna men dom vill hellre spela xbox

Publicerat

Fyller 50 i år  :o :o

Har en son som jagar, inte lika mycket som jag men ändå.

Publicerat

snart 18, jagare VARENDA dag jag får chansen ???

Publicerat

20 år.! har aldrig upplevt det som ett problem med marker eller dyl tills jag flyttade söderut. har inte hittat ett ända område här än.. här verkar det omöjligt att lyckas hitta ett jaktområde! så det får bli norrlandsjakt för mig :D lika bra det :D

Publicerat

45 år men frugan säger att jag beter mej som 15 ibland ::) ;D ;D

samme

Publicerat

40 år fyllda 2 dar efter bockpremieren  ;D

Publicerat

37 år stark, fullt frisk, aldrig aktivt idrottande, idotjägare med begynnande jaktmissbruk.

Publicerat

Snubblande nära fyrtio år, jagat styvt 25 av dom, har en son och en dotter som brukar vara med en del så jag hoppas att åtminstone en av dom fyller på i traditionen så småningom. Annars är det som dem flesta redan vet att medelåldern är skrämmande hög, på en del ställen man är med  räknas alla under 80år som "snabbskyttar" :o  Så oftast är man" valp" när man är med, trots att 40-års dagen närmar sig...

Publicerat

19 i mars  :) fast här tycker jag nog det finns en hel del yngre jägare.. fast majoritet är ju nog ändå gamla gubbar  :)

Publicerat

Firar 30 år som jägare den 16 augusti i år och hade 8 mörka år innan det blev dax, born in the summer of 69.

Publicerat

Snart 54. :D

Publicerat
Snart 54. :D
Trodde nästan jag vart gammelgubben på forumet men ICKE.ls slår mig med hästlängder ;D iaf 2
Publicerat

Det största problemet är nog att det inte finns lika mkt ungar som vill bi jägare :-

Tro att nästan alla som vill får tag i marker och det riktigt billigt, i Norrbotten i alla fall.

Kan tänka mig att din undersökning kan bli aningen missvisande, tror inte så måga över 60 känner tilll det här med jaktsidan och datorer. :)

Publicerat
Det största problemet är nog att det inte finns lika mkt ungar som vill bi jägare :-

Tro att nästan alla som vill får tag i marker och det riktigt billigt, i Norrbotten i alla fall.

Säkert så,för att en unge skall börja jaga i stockholmstrakten behövs nog mycket goda kontakter eller en farsas stora plåbok

Publicerat

Är 16 själv, och gör vad jag kan för att få ut kompisarna i skogen...

Publicerat

jag är 23 och jagar ganska mycket med mina hundar

Publicerat

16 här 8) Gamlingen här hemma fyller 41 om tio dagar :o Då ska han åka å jaga räv ist för att vara hemma ??? Jaja det blir väl så när man börjar närma sig pension ;) ;D ;D

Publicerat

28 och jagat sen barnsben

Publicerat

tycker jag märka inställning på stockholm unga å norlläningar,stockholmare är inte ofta födda med jakten som en från norr..så att vissa marker avskräcker i priser tycker jag e dåligt,en jakt handlar om kunna nischa sig så hela gänget får kul jakt vad man än jagar,vi ungdomar med lite gå i bena jagar ofta räv för det är svårare och mer spännande,medans en 52årig tycker om att mumsa en god macka på pass till har/rådjur.men men 23 år just efter rävjaktens slut blir man å dax å göra sig självständig nu!

Publicerat

Jag är 26. Sköt mitt första vilt när jag va 12 en räv så klart.

Publicerat

55 eller var det 25 jag vände ju vid 40 ;D ;D

mvh. Bert

Publicerat

37 år försöker att jaga när jag får chansen, men det är svårt när man ej har bil och så. Vill jaga mer. Svårt att få tag i någon att jaga med förutom Svärfar men det blir tyvär för sällan.

Vet inte riktigt var man ska hitta någon att jaga med.

Publicerat
Säkert så,för att en unge skall börja jaga i stockholmstrakten behövs nog mycket goda kontakter eller en farsas stora plåbok

Allt verkar dyrare där, så varför bo där? ;) ;)

Publicerat
Allt verkar dyrare där, så varför bo där? ;) ;)
Hmmmm, jag har sett arrendepriser från mellansverige o tokholm och tycker att det är billigt där men så bor jag i Skåne där [move]danskjävlarna[/move] förstör prisbilden... >:(