Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur gammal är jägarkåren?

Jag är: 103 röster

1. 1.

• 19 år eller yngre
      18%
      19
    • 20-29 år
      30%
      31
    • 30-39 år
      29%
      30
    • 40-49 år
      12%
      13
    • 50-59 år
      7%
      8
    • 60-69 år
      0%
      1
    • 70 år eller äldre
      0%
      1

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

*S*.. ja ni!.. jag drog juh inte ner medelåldern precis!.. har precis börjat.. å jag e 41.. ber om ursäkt för de!....  ;D får se till min söner börjar så snart som de går!... så fort dom orkar bära en bössa!... *S*..

• 3 weeks later...
Publicerat

Är 33 år och har jagat i ca 4 år.

Innan det var det väll krogenjakt som gällde ;)

/Svinhagen

Publicerat

23 år och jagat så länge jag minns...

Publicerat

27 år och jagat sedan jag var liten.

Publicerat

16 bast.  ;)Jagar så mycket jag kan, men det är svårt när man inte har så stora marker. Ska skaffa hund snart så jag hoppas på att det blir lite mer jakt då. :)

• 1 month later...
Publicerat

En trevlig sak var när jag tog jägar examen så var det 2 unga killar med och två yngre brudar med. Vi var även rätt blandad grupp jag var nog en av de äldre på kursen, förutom en polis som skulle ta jägarexamen hon var 40+.

Ser att det är några yngre som hänger här det är trevligt. Vill gärna se fler yngre jägare. Men det är svårt att få yngre intreserade av jakt. Det kan bero på att samhället har en viss syn på jakt. Sen att det finns vissa organisationer som gör allt för att stoppa jakten,Militanta Veganer,Djurensrätt, MP, Vänsterpartiet osv. Ni som är yngre här dvs uner 30 och ni som är under 20 hur låter det bland era vänner när det gäller Jakt?

Publicerat

Mina kompisar verkar inte vara emot jakt. Men svårt att säga, folket från de där organisationerna gör så mycket ljud av sig så det kanske verkar som att halva svenska folket är med dem.

Alldels för omständigt att jaga idag, man har massa andra intressen m.m m.m.. Gör att det är svårt att rekrytera jägare idag

Publicerat

Det kan ju stämma att de låter mest och märks mest. Jag hoppas verkligen att dessa ljusskygga indevider försvinner så småningom och att det blir lugnt på den fronten. Men det låter ju bra att dina vänner inte är imot jakt. 

Publicerat

Dem flesta i min bekantskapskrets verkar acceptera jakt och för många är det ju helt naturligt..

Många har släktingar och bekanta som både jagar och fiskar på fritiden men få kan nog tänka sig att själva gå med bössan.

Vad jag vet finns det inte speciellt många Militanta veganer eller annat otyg här och dem som gapar mot sånt, är oftast emot precis allt som går att vara emot  :D

Jag har t.o.m en lärare som sitter i MP's lokala styrelse och han är possitiv till jakt och fiske.

Publicerat

Ja, det är väl så. Det är färre och färre ungdommar som tar examen.

Men de fördelarna man skulle kunna tänka sig skulle komma med det finns ju inte.

Det finns ju inga fler öppningar i jaktlagen även om det blir färre jägare. :-[

Publicerat
Dem flesta i min bekantskapskrets verkar acceptera jakt och för många är det ju helt naturligt..

Många har släktingar och bekanta som både jagar och fiskar på fritiden men få kan nog tänka sig att själva gå med bössan.

Vad jag vet finns det inte speciellt många Militanta veganer eller annat otyg här och dem som gapar mot sånt, är oftast emot precis allt som går att vara emot  :D

Jag har t.o.m en lärare som sitter i MP's lokala styrelse och han är possitiv till jakt och fiske.

Han är säkert inte en riktig MP:are. Tycker dom flesta verkar helt utanför verkligheten. Tycks bo i storstaden och skiter i oss på landsbygden :o
  • 5 weeks later...
Publicerat

Snart 38.