Publicerat November 8, 20214 yr Har fått ögonen öppnade för mig om värmevästar. Förut tänkte jag inte att det är nått jag behöver, har rätt gott om bra underställ mm. Men jag har insett mer vad de stora fördelarna kan vara: smidighet och att kunna variera värme. Slippa bli svettig på vägen ut på pass/när det är varmare på dagen för att sen frysa senare... typ. Och slippa ha lika mycket kläder på sig. Ni som har värmeväst, vilken kör ni? Sett vissa som känns väldigt..stora? Jag skulle vilja ha en som är relativt slimmad och mer formsydd/elastisk.
Publicerat November 8, 20214 yr 12 minutes ago sexfemåtta sa: Har fått ögonen öppnade för mig om värmevästar. Förut tänkte jag inte att det är nått jag behöver, har rätt gott om bra underställ mm. Men jag har insett mer vad de stora fördelarna kan vara: smidighet och att kunna variera värme. Slippa bli svettig på vägen ut på pass/när det är varmare på dagen för att sen frysa senare... typ. Och slippa ha lika mycket kläder på sig. Ni som har värmeväst, vilken kör ni? Sett vissa som känns väldigt..stora? Jag skulle vilja ha en som är relativt slimmad och mer formsydd/elastisk. Jag kan rekommendera denna. Det är flera av mina jaktkompisar som anv. denna här uppe i norr och då är det kallare här uppe än i Uppland. https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah?p=1000468424&gclid=Cj0KCQiAsqOMBhDFARIsAFBTN3ffV-3StOvn5bK5bd3IhxsdTWVzLlEBRNbtxn21z1b-QBjYhyyTvf0aAj9uEALw_wcB
Publicerat November 8, 20214 yr Författare 58 minutes ago, lsjonsson said: Jag kan rekommendera denna. Det är flera av mina jaktkompisar som anv. denna här uppe i norr och då är det kallare här uppe än i Uppland. https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah?p=1000468424&gclid=Cj0KCQiAsqOMBhDFARIsAFBTN3ffV-3StOvn5bK5bd3IhxsdTWVzLlEBRNbtxn21z1b-QBjYhyyTvf0aAj9uEALw_wcB Men ni har ju "torr kyla" Bra att höra, kollade på den förut men man vet ju aldrig vad som är bra i verkligheten om man inte vet nån som testat..
Publicerat November 8, 20214 yr 54 minutes ago sexfemåtta sa: Men ni har ju "torr kyla" Bra att höra, kollade på den förut men man vet ju aldrig vad som är bra i verkligheten om man inte vet nån som testat.. Jag kör samma väst som den jonsson föreslog. Jag och gumman har varsin och är väldigt nöjda. Blir en tredje till dottern i julklapp.
Publicerat November 8, 20214 yr 1 hour ago sexfemåtta sa: Men ni har ju "torr kyla" Bra att höra, kollade på den förut men man vet ju aldrig vad som är bra i verkligheten om man inte vet nån som testat.. Ja, det må vi ha men när nordanvinden sveper in frrån Ishavet så är det inte så trevligt. Jag kan lova dig att den är riktigt bra! Ingen av gubbarna hos oss är missnöjd med den.
Publicerat November 8, 20214 yr Författare Tycker ni batteritiden fungerar ? Västen verkar finemang, det enda jag blir en gnutta tveksam till är inbyggt batteri ist för såna som kör på powerbanks.. (eftersom jag redan har ett flertal powerbanks i olika storlekar kanske)
Publicerat November 8, 20214 yr Jag kikar också men lutar nog inte åt Hyltes. Detta för att de har en egen påhittad powerbank. Jag vill hitta något där jag kan använda vilken som av de frm andra USB powerbanks jag har hemma...
Publicerat November 8, 20214 yr Just now sexfemåtta sa: Tycker ni batteritiden fungerar ? Västen verkar finemang, det enda jag blir en gnutta tveksam till är inbyggt batteri ist för såna som kör på powerbanks.. (eftersom jag redan har ett flertal powerbanks i olika storlekar kanske) HA ha. Ganska lika som jag skrev...
Publicerat November 8, 20214 yr Författare 3 minutes ago, henke67 said: HA ha. Ganska lika som jag skrev... Jo därav min fundering.. Men det kanske inte gör en reell skillnad. Enligt testet funkade ju hyltes i 5,5 timme på maxvärme.. Har man nånsin behov av mer?
Publicerat November 8, 20214 yr Författare 6 minutes ago, henke67 said: HA ha. Ganska lika som jag skrev... Såg detta nu i manualen för västen! Dåså.
Publicerat November 8, 20214 yr 1 minute ago sexfemåtta sa: Jo därav min fundering.. Men det kanske inte gör en reell skillnad. Enligt testet funkade ju hyltes i 5,5 timme på maxvärme.. Har man nånsin behov av mer? Har du aldrig bott över ute på marken? Skämt åsido så är jag notoriskt mistänksam mot funktion på batterier som inte används/laddas mer eller mindre dagligen. Är det ett unikt batteri så kan du ge dig attan på att det slutat funger första gången du glömt att dubbelkolla funktionen två veckor innan DEN jaktresan... Funkar en vanlig powerbank så finns alla möjligheter att du har en extra eller två liggande.
Publicerat November 8, 20214 yr Just now sexfemåtta sa: Såg detta nu i manualen för västen! Dåså. Nu blev det ju lite annorlunda!!! Dålig säljare som inte visade detta tydligare!
Publicerat November 8, 20214 yr Författare 1 minute ago, henke67 said: Nu blev det ju lite annorlunda!!! Dålig säljare som inte visade detta tydligare! Verkligen! Det är ju en ganska bra detalj haha, kanske nått man ska skriva på sidan Då ska jag nog beställa en och prova iaf.. Måste bara lista ut detta med storlek..
Publicerat November 8, 20214 yr 47 minutes ago sexfemåtta sa: Tycker ni batteritiden fungerar ? Västen verkar finemang, det enda jag blir en gnutta tveksam till är inbyggt batteri ist för såna som kör på powerbanks.. (eftersom jag redan har ett flertal powerbanks i olika storlekar kanske) Den fungerar utmärkt och så även deras powerbank. Du köper vilken du vill men jag vet ingen av gubbarna hos oss som har klagat över hyltes ännu.
Publicerat November 8, 20214 yr Författare 33 minutes ago, lsjonsson said: Den fungerar utmärkt och så även deras powerbank. Du köper vilken du vill men jag vet ingen av gubbarna hos oss som har klagat över hyltes ännu. Som jag skrev i ett inlägg ovan så säger ju manualen att man kan koppla in andra powerbanks å, vilket är supertoppen ungefär Det + era omdömen + vettigt pris gör mitt val ganska enkelt..har bara svårt att uppskatta storlekar särskilt när tabellen är mått på plagget och inte kroppen! Ska hitta på nån gammal väst här och måtta hur stor den är..
Publicerat November 8, 20214 yr Man ska iaf inte satsa på en med specialbatteri. Har en Alpenheat med specialbatteri där batteriet dött 2 ggr trots rätt få användningstillfällen. Har givit upp och skiter i den. Finns förmodligen inga batterier till den längre.
Publicerat November 8, 20214 yr 1 hour ago MagnusN sa: Man ska iaf inte satsa på en med specialbatteri. Har en Alpenheat med specialbatteri där batteriet dött 2 ggr trots rätt få användningstillfällen. Har givit upp och skiter i den. Finns förmodligen inga batterier till den längre. Kolla spänningen. Min sitter det AA batterier i numera
Publicerat November 9, 20214 yr Jag inhandlade Seelands variant i helgen https://www.xxl.se/seeland-seeland-heat-vest-svart/p/1178470_1_style Inte hunnit testa men passform och stil är på topp. Återstår att se hur funktionen är M
Publicerat November 10, 20214 yr Författare Hyltes på rea nu, om nån annan också är intresserad: https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah
Publicerat November 10, 20214 yr 17 minutes ago sexfemåtta sa: Hyltes på rea nu, om nån annan också är intresserad: https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah Bra pris!
Publicerat November 10, 20214 yr Författare 51 minutes ago, lsjonsson said: Bra pris! Slog till, får återkomma med recension
Publicerat November 11, 20214 yr 8 hours ago sexfemåtta sa: Slog till, får återkomma med recension Grattis och jag tror att du blir riktigt nöjd med den.
Publicerat November 11, 20214 yr 10 hours ago sexfemåtta sa: Hyltes på rea nu, om nån annan också är intresserad: https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah Bra tips, julklapp till dottern fixad 🙂
Publicerat November 11, 20214 yr Jag har en värmeväst från Aliexpress som kostade runt 200kr. Funkar med en standard powerbank och är tvättbar i maskin. Tunnare variant utan foder vilket var vad jag var ute efter. Använt den två säsonger och tycker den funkar helt OK.
Publicerat November 11, 20214 yr 16 hours ago sexfemåtta sa: Hyltes på rea nu, om nån annan också är intresserad: https://www.hylte-lantman.com/genzo-varmevast-arctic-6000-mah Har länge funderat på värmeväst så nu slog jag till! Tack för tips!