Publicerat November 11, 20214 yr Författare 22 minutes ago, Vetgirig said: Har länge funderat på värmeväst så nu slog jag till! Tack för tips! Bara kul att kunna tipsa. Vettigt pris helt klart! Nojar för om jag valde rätt storlek, tyckte måtten såg ganska stora ut för vad storlekarna "hette", köpte en S/M men började fundera på om XS tom hade passat (!!!) Men vad sjutton, jag är ändå 182cm, inte kan jag ha EXTRASMALL liksom.. så S/M blev det. 🙂
Publicerat November 15, 20214 yr På 2021-11-11 at 14:06 sexfemåtta sa: Bara kul att kunna tipsa. Vettigt pris helt klart! Nojar för om jag valde rätt storlek, tyckte måtten såg ganska stora ut för vad storlekarna "hette", köpte en S/M men började fundera på om XS tom hade passat (!!!) Men vad sjutton, jag är ändå 182cm, inte kan jag ha EXTRASMALL liksom.. så S/M blev det. 🙂 Haha, tänkte exakt samma sak. Får hem min S/M idag, blir intressant att testa. 180 men ynka 72 pannor så får se hur det går!
Publicerat November 15, 20214 yr Författare 3 minutes ago, Vetgirig said: Haha, tänkte exakt samma sak. Får hem min S/M idag, blir intressant att testa. 180 men ynka 72 pannor så får se hur det går! Jag testade den häromdagen här hemma, men bestämde mig för att beställa hem en XS också så jag kan prova båda. S/M passade förvisso helt ok, men den satt inte så tight.. om XS bara är lite mindre funderar jag på om den inte blir bättre, hade inte tänkt ha nått särskilt under västen mer än underställ..
Publicerat November 15, 20214 yr 1 minute ago sexfemåtta sa: Jag testade den häromdagen här hemma, men bestämde mig för att beställa hem en XS också så jag kan prova båda. S/M passade förvisso helt ok, men den satt inte så tight.. om XS bara är lite mindre funderar jag på om den inte blir bättre, hade inte tänkt ha nått särskilt under västen mer än underställ.. Aj då, får kasta västen på brorsan och beställa en mindre om det känns fel!
Publicerat November 15, 20214 yr Det är av största vikt att västen sitter tight, annars tillgodogör man sig bara en bråkdel av kapaciteten. Ett tips är att ha typ ett njurbälte/band för att få in västen mot kroppen, det gör skillnad.
Publicerat November 15, 20214 yr Författare 49 minutes ago, PeterC said: Det är av största vikt att västen sitter tight, annars tillgodogör man sig bara en bråkdel av kapaciteten. Ett tips är att ha typ ett njurbälte/band för att få in västen mot kroppen, det gör skillnad. Precis det tänkte jag också.. Hänger den och dinglar en bit från kroppen så hjälper det liksom inte lika mycket. 52 minutes ago, Vetgirig said: Aj då, får kasta västen på brorsan och beställa en mindre om det känns fel! Du kan ju returnera den helt enkelt isåfall. Jag pratade med Hylte, även om de höjt priset från det jag köpte på rea så gick de med på att byta storlek till samma pris.
Publicerat November 17, 20214 yr Nå @sexfemåtta, hur har det gått med XS? Jämfört med S/M? Jag är inne på att byta storlek men vill såklart få lite inside tips innan!
Publicerat November 18, 20214 yr Författare 19 hours ago, Vetgirig said: Nå @sexfemåtta, hur har det gått med XS? Jämfört med S/M? Jag är inne på att byta storlek men vill såklart få lite inside tips innan! XS passar mig bättre. Rätt tight över bröstet men funkar tycker jag. Ändå inte helt tight på magen men nära. Annars kanske det blev trångt när man ska böja sig..
Publicerat November 18, 20214 yr Ett akut behov har uppkommit och jag undrar om någon provat den de har på Kjell? https://www.kjell.com/se/produkter/hem-fritid/varmare/cleverio-varmevast-med-powerbank-m-l-p47069
Publicerat Januari 5, 20224 yr Kan återkoppla att det blev ett byte för mig, rättare sagt brorsan köpte en XS till mig och han tog min S/M. XS passade mig bättre men känns som någon supit till när det gjort storlekarna Hur som är jag riktigt nöjd med västen, rejält med värme om man krämar på effekten!
Publicerat Januari 5, 20224 yr 1 minute ago Vetgirig sa: Kan återkoppla att det blev ett byte för mig, rättare sagt brorsan köpte en XS till mig och han tog min S/M. XS passade mig bättre men känns som någon supit till när det gjort storlekarna Hur som är jag riktigt nöjd med västen, rejält med värme om man krämar på effekten! Köpte en väst från stora containerlandet, där är storlekarna helt tvärt emot. Enligt storlekstabellen skulle jag ha en 4XL när jag normalt har XL här hemma, tog en 3XL tillslut och den sitter när som sig bör!!
Publicerat Januari 5, 20224 yr Författare 57 minutes ago, Vetgirig said: Kan återkoppla att det blev ett byte för mig, rättare sagt brorsan köpte en XS till mig och han tog min S/M. XS passade mig bättre men känns som någon supit till när det gjort storlekarna Hur som är jag riktigt nöjd med västen, rejält med värme om man krämar på effekten! Bra att det funkade! Och visst är det mysko, jag är normalt M men tydligen XS för dem?? Ärligt talat så returnerade jag även den västen, tyckte inte den passade som jag ville den heller, även om den "funkade". Den var tight vid typ axel/bröst men låg inte riktigt an vid ländryggen mm, vilket jag upplevde som att det skulle ta bort en del värme.. får se i framtiden, men nu kör jag kläder utan el tills vidare..
Publicerat Januari 5, 20224 yr Jag har Härkilas willow. Dyr som satan men riktigt bra funktion. Dock suger kontakten till powerbanken. Och härkilas egna powerbank suger ännu mer då den kontakten aldrig funkar. sammantaget så rekommenderar jag nog ingen att köpa den västen jag har 🤣