Publicerat December 2, 20214 yr Författare 14 minutes ago kkjon sa: Har du stängt av traktorn??? Det var vågat! Men det klart, tack vare MP är det dyrt att ha den gåendes på tomgång. Lite spänning måste man ha i vardagen 👌Men det går att få ut ström till både batteriladdare och motorvärmare så det är nog ett lösbart problem.
Publicerat December 2, 20214 yr 2 minutes ago TekDr sa: Du är välkommen att köra en repa med bmw:n på leråkern så får vi se om du fastnar 🤷♂️ Sorry, vet att det måste suga. Men var tvungen
Publicerat December 2, 20214 yr Författare 1 hour ago exabit sa: Sorry, vet att det måste suga. Men var tvungen Det sjuka är att jag fastnade på den torra delen av åkern 😬
Publicerat December 2, 20214 yr 31 minutes ago TekDr sa: Det sjuka är att jag fastnade på den torra delen av åkern 😬 Bytte inte du till sprillans sulor nyligen också?
Publicerat December 2, 20214 yr Författare 2 minutes ago exabit sa: Bytte inte du till sprillans sulor nyligen också? Inte på traktorn men de har relativt bra mönster. Men det hjälper föga med redig skånsk lera 😺 vabben fortsätter i i årets ”snökaos” så jag får se när jag känner för att ge mig ut och bli blästrad i vinden för att få loss möget.
Publicerat December 2, 20214 yr 2 hours ago TekDr sa: Inte på traktorn men de har relativt bra mönster. Men det hjälper föga med redig skånsk lera 😺 vabben fortsätter i i årets ”snökaos” så jag får se när jag känner för att ge mig ut och bli blästrad i vinden för att få loss möget. Diffspärr då? Eller styrbroms? Men gissar att du försökt det mesta.
Publicerat December 2, 20214 yr Författare 14 minutes ago exabit sa: Diffspärr då? Eller styrbroms? Men gissar att du försökt det mesta. Diffspärren är bra men som är däcken fulla med lera så hjälper inte det heller. Och jo jag har provat den, det är det första som trampas ner när det inte vill driva… Vädret är dock inte med just nu för större försök att ta sig loss så jag bider min tid.
Publicerat December 2, 20214 yr Har man lastare med hydraulisk tilt till skopan och en skopa på lastaren, brukar det gå att knuffa sig bakåt genom att tillta ner skopan fullt och trycka ner den i backen och tilta upp den då får man en bakåtgående rörelse på traktorn. Kombinerat med diffspärr och lägsta backväxeln brukar det funka om man gör det innan man grävt ner sig för djupt.
Publicerat December 2, 20214 yr Författare 5 minutes ago Mulle mek sa: Har man lastare med hydraulisk tilt till skopan och en skopa på lastaren, brukar det gå att knuffa sig bakåt genom att tillta ner skopan fullt och trycka ner den i backen och tilta upp den då får man en bakåtgående rörelse på traktorn. Kombinerat med diffspärr och lägsta backväxeln brukar det funka om man gör det innan man grävt ner sig för djupt. Jo hade jag fått på skopan som tänkt vore det lämpligt. Men jag kom aldrig så långt så jag fick bytt från gafflarna 😏 provade att trycka lite ändå igår men det blev inget bra 😺 Skönt att med allt engagemang. Har dock inte gjort några försök sen igår så det lär nog lösa sig när jag väl tar tag i det med lite mer planering. Ska bara skotta bort snön framför och sen får jag väl binda fast nån bräda på däcken så den lyfter sig ur groparna.
Publicerat December 5, 20214 yr Det är till såna här uppdrag man har grannar med traktorer, minst bök med en dragande traktor placerad på fast mark (samma traktor kan bogsera hem din eventuellt frusna traktor efter att den står på fast mark igen) Man kör fast, har man inte kört fast så kommer man att köra fast......här på ön är det "räddningsuppdrag" ganska ofta, ibland halvkomplicerade iom att fyrhjulsdrift = fördröjd utlösning (man kommer längre in i skiten innan man fastnar)😑 Raggarö