Publicerat April 4, 20224 yr Författare Sådär, en Winchester 101 kom hem i helgen. Litet skillnad jmf med min Browning 725 Pro Sport, generellt lättare då det är en jaktvariant. Känns litet ovant men man får vara litet försiktig i rörelserna. Om inte förr så blir det provskjutning i Påsk.
Publicerat April 5, 20224 yr 15 hours ago Fläskfia sa: Sådär, en Winchester 101 kom hem i helgen. Litet skillnad jmf med min Browning 725 Pro Sport, generellt lättare då det är en jaktvariant. Känns litet ovant men man får vara litet försiktig i rörelserna. Om inte förr så blir det provskjutning i Påsk. Skjuttekniskt är väl alltid en sporter bättre än en kortpipig "jaktmodell" som man ofta tar ut enbart för jakt. Då jag hade min period när jag sköt och tävlade med bock så hade jag en 81cm Browning sporter, och självklart skulle man ju ha en 71 cm Berretta sporting för jakten då den måste ju vara smidigare, men för mig blir det alltid pannkaka om man inte underhåller skyttet med alla vapen.
Publicerat April 5, 20224 yr Författare 2 hours ago culot sa: Skjuttekniskt är väl alltid en sporter bättre än en kortpipig "jaktmodell" som man ofta tar ut enbart för jakt. Då jag hade min period när jag sköt och tävlade med bock så hade jag en 81cm Browning sporter, och självklart skulle man ju ha en 71 cm Berretta sporting för jakten då den måste ju vara smidigare, men för mig blir det alltid pannkaka om man inte underhåller skyttet med alla vapen. Jomenvisst, både minnet i huvudet och muskelminnet måste ju tränas på bägge. Blev bra fladdrigt i början med nya, lättare bössan men efter några anläggningar börjar det sitta. Den är också litet annorlunda balanserad. Men man vänjer sig, som Kjell Höglund sjunger
Publicerat April 11, 20224 yr Författare Nu har jag provat några enklare lerduvor och fungerar helt OK. Ganska lätt pjäs jmf med fläskiga Browning 725 Pro Sport så rekylen blir litet mer kännbar men inget jag lider av. Litet kort kolv så jag satte på en på- och avtagbar bakkappa, Made in West Germany står det på den så den är väl från samma tid som bössan, typ 80-talet😄 So far so good.