Publicerat Maj 13, 200718 yr Ett STORT tack till schenan (Anders) .... Calle och John från Hunting Assistance!.. för ett jätte trevlig och bra kurs!... den var verkligen jätte bra!. vi har lärt oss mycket.. osså jätte kul å träffa alla andra som var med på kursen!. även ni bidrog till att de blev så bra!. mvh ThomasMamre!.....
Publicerat Maj 13, 200718 yr Så är det! ;D Kan inte annat än att hålla med! Stort tack till Schenan och hunting assistance. Kolla även grattistråden Thomas ! ;D
Publicerat Maj 13, 200718 yr Riktig jäkla bra kurs 2,5 dag fullspäckad med teori och action, spår, skottplatsundersökningar,radiostyrda vildsvin osv. Plus då Björn-kalle & Long-john bara dom är nästan värda pengarna!! Dogo Argentino de du! Jansson
Publicerat Maj 13, 200718 yr Det låter verkligen som att ni har haft skitkul!! Ibland önskar man att man hade haft hund!
Publicerat Maj 14, 200718 yr Plus då Björn-kalle & Long-john bara dom är nästan värda pengarna!!Dogo Argentino de du! Jansson ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Maj 20, 200718 yr Ja Det va 2 1/2 dagar som jag sent ska glömma..... alla kommentarer, dock tycker jag att den bästa blev lagd av Long John där han såg hela älgen utom baksidan................ :D Micke
Publicerat Juli 30, 200718 yr Hej Schenan mfl. Ett gott initiativ att ha kurser för folk. MEN, att göra reklam på denna sida är ej tillåtet. Det går bra ifall man köper en annonsplats. Vänliga hälsningar Jaktsidan teamet.
Publicerat Juli 30, 200718 yr Författare Hej på er alla ! Jag skall inte nämna något mer om kurser och företag....tänkte bara att det var en del av jägarkåren på denna sida som ville utbilda sig till eftersöksekipage och ta hand om trafikskadat och sådant som vissa har skjutit på som går vidare. Jag vill bara att fler skall få upp ögonen för eftersök....det finns ett oerhört behov av duktiga eftersöksekipage i sverige och det är ett mycket stort mörkertal av vilt som inte anmäls till polis och eftersöksjägare, men men......jag har till och med skjutit några gånger djur som var påskjutna sedan tidigare och eftersöksekipage inte tillkallats eller spårat upp och avlivat djuret för skyttarna eller personerna tycker att det är en skam att tillkalla eftersöksekipage....sverige är konstigt ibland Sedan en allmän fråga bara !!! Är det inte reklam att nämna någa vapen märken, tex köp detta märke m.m. kläder prylar m.m. bara en fråga........vissa på denna sida har nog något sponsor kontrakt på ammo kläder m.m. och rekomenderar detta.....eller reklam för märket....sedan att länka till tex ett stort företag innom vapenindustrin hur är det ? bara lite frågor runt detta inget illa menat så ta detta på rätt sätt......... Jaktsidan.se är ett bra forum och jag tycker att det är roligt här inne men jag vill bara ha svar på detta vad som gäller ?! MVH:Schenan
Publicerat Juli 31, 200718 yr personligen håller jag med schenan!... jag har själv gått flera av dessa utbildningar!. och måste säja de var jätte nyttigt!... å mycket lärorikt!... och enligt min mening de mest meningfulla "reklamen" eller va vi nu ska kalla de för!... hadde de inte varit för just denna tråd!. så kanske fler av oss inte gått dessa eftersöks kurser!. vilket inte hadde varit bättre!.. juh fler kompetenta och utbildade eftersöks ekipage de blir måste juh vara possitivt för jägarkåren!.... de finns fler på denna sida som har reklam under sina nick tex!.. då ska de inte finnas någon reklam alls på detta forum!.. Mvh ThomasMamre!...
Publicerat Juli 31, 200718 yr Jag kan bara hålla med föregående talare! Det är väl ändå skillnad mellan REKLAM och INFORMATION. Eftersöksekipage är och gör en samhällsnytta, så info om start och kurser anser jag inte som reklam utan just information! Självklart så är det oftast någon som bedriver ett företag som utbildar dessa ekipage, ska man då inte kunna informera om det, det rör sig i alla fall om ett viktigt jaktrelaterat ämne! Nä då ska väl inte heller klädmärken, vapen eller ammo heller få tipsas om!? MYCKET FÖRVÅNANDE ??? ??? ??? //Roggman66
Publicerat Juli 31, 200718 yr Någon som är intresserad av att gå Eftrsök på Klövvilt del 1 och 2 och Eftersök på vildsvin ?Ni kan skicka mig PM så vet jag hur intresset är och fall vi ska starta en kurs.! När någon skriver såhär tror jag att någon har en kursverksamhet och tjänar pengar på det.Har man utbildning och tar betalt för det och raggar folk här ser jag det som kommersiellt. Men, jag är inte bättre människa att jag kan ändra mig. Ska ta en snack med mina moderatorer. Simma lungt. MVH L-O
Publicerat Juli 31, 200718 yr Jag tycker att även OM nån nu skulle tjäna pengar på det, så främjar det ju ändå jagarkåren och detta är ett ställe där många jaägare träffas och får info. Det är ju inga stora pengar det handlar om utan mer betalt för omkostnader. Jag personligen hade inte vetat om dessa kurser jag tagit, om det inte vore för jaktsidan. MVH Roggman66
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Jag kan bara hålla med föregående talare! Det är väl ändå skillnad mellan REKLAM och INFORMATION. Eftersöksekipage är och gör en samhällsnytta, så info om start och kurser anser jag inte som reklam utan just information! Själv skulle jag vilja säga att det är skillnad på DIREKTREKLAM såtillvida att författaren själv har något att tjäna på det. Alternativt INDIREKT REKLAM där man upplyser om något man är nöjd med eller har hört gott om, men inte har någon egen vinning av det. Vi ska inte glömma bort att det är inte helt gratis att driva denna sida heller.....om någon tjänar pengar på den här sidan,bör inte Mats få betalt för den tjänsten? /Micke
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Absolut! Varför inte? Jag skulle kunna tänka mig ett medlemskap här. Fast vad gäller kurserna så vet jag vad jag betalat och antal kursdeltagare, och det kan jag säga att efter arrangörernas kostnader är dragna så blir det inte många om ens några kronor över. Det jag kan tänka mig att de tjänar pengar på är en försäljning vid sidan av kurserna ex lampor,säckar,hundprylar, vapenfodral etc. Dessa kurser hålls också i samarbete med studiefrämjandet. Så mycket vinst i det finns inte, jag skulle hellre kalla det ideellt. MVH Roggman66
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Författare Jag kan betala för att sidan skall fungera ! Säga att varje medlem betalar 100:- då får den eller dom som har sidan in nästan 100000:- det kan man driva en stor sida för m.m. MVH: Schenan
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Har startat en tråd om medlemsavgift på fedback med en del funderingar om detta med medlemsavgift.
Publicerat Januari 26, 200818 yr ;D hoppade runt lite på mina länkar å såg att Calle skulle ha en ny eftersöks kurs här i Uppland!.. 28-30 mars!. kanske vore något för några här på sidan!... har sj gott den och den e verkligen skit bra!... kolla länk å gå in under våra kurser sedan vårkurser!.. http://www.hunting.se/