Publicerat Februari 24, 20242 yr Författare 56 minutes ago hs_merkel sa: Har du retat upp ornitologerna!😁 Räcker ju med en bysse så är det klart. Lite intressant att dom sätter upp flertalet gömslen utan att fråga markägaren 🤔🤔
Publicerat Februari 24, 20242 yr 28 minutes ago Ken1 sa: Räcker ju med en bysse så är det klart. Lite intressant att dom sätter upp flertalet gömslen utan att fråga markägaren 🤔🤔 Japp, dem är inte skottfasta! Bygglov😁
Publicerat Februari 25, 20242 yr 13 hours ago Ken1 sa: Räcker ju med en bysse så är det klart. Lite intressant att dom sätter upp flertalet gömslen utan att fråga markägaren 🤔🤔 Är du säker att dom inte satt upp dem åt dig så du har lättare skjuta fåglarna? Du skulle iaf åka ut tidigt och sätta dig där på pass.
Publicerat Februari 25, 20242 yr Den tanken slog mej med.. se till att glömma lite tomhylsor.. alt ännu bättre, gå förbi och hiva in en näve bara för att
Publicerat Februari 25, 20242 yr Det finns många vettiga ornitologer, det finns också många dumma. Jiddrar man med fel person riskerar man bara onödigt gnissel och problem, låt dom vara i fred. Gömslena är markägarens problem om han nu ser det som ett problem. Jag vet vad jag hade gjort men jag är inte markägare...än
Publicerat Februari 25, 20242 yr På 2022-02-22 at 21:24 MagnusN sa: Är lite sugen på att äta svan. Var ju tidigare en maträtt för Kungar och hov, bara att smaska i sig om du får tag i en. 👍
Publicerat Februari 25, 20242 yr 3 hours ago Mad Mike sa: Det finns många vettiga ornitologer, det finns också många dumma. Jiddrar man med fel person riskerar man bara onödigt gnissel och problem, låt dom vara i fred. Gömslena är markägarens problem om han nu ser det som ett problem. Jag vet vad jag hade gjort men jag är inte markägare...än Varför ska du försöka vara den vuxna i rummet?? Inget sinne för humor?
Publicerat Februari 25, 20242 yr 21 minutes ago Hipshot sa: Varför ska du försöka vara den vuxna i rummet?? Inget sinne för humor? Kanske det, vad vet jag Jag kan tycka att den här diskussionen lämpligen inte förs i den öppna delen av forumet. men kör på
Publicerat Februari 25, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Självklart finns det otroligt bra fågelskådare! Morsan är gift med en,som gärna åt det jag sköt. Sen har vi ju dom som bara ser rakt fram, som idag tex. Det står (och detta är inget skämt) 8st rullator försedda skådare vid busshållplatsen med uppställda tuber mittemot HA (ni som vet var det är vet att det inte finns en chans att 8st rullatorer får plats där) en bra bit ut i vägen, det är tydligen helt ok. Jag ger mej f n på att samma pro gäng står på Ica och gnyr över matpriserna. Åkte ner idag på kvällen,inga pipplisar där jag sköt igår men på åkern bakom räknade jag till ca 114 svanar och 87gäss! Att ha så många på höstsådden gör hemsk skada,grisarna är nog inte ens i närheten att göra det. Nå ja skickade Cita på dom 🤣🤣 Nog med svammel ni får läsa mellan raderna,är inte van att skriva så här långa inlägg 😃😃😃