Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CG 1900

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago karelsk blandning sa:

Är det bygget på gång?

Har du testat ladda subsonic ännu?

Nej ingen låda, och inge lust, 

Bytt bössa så inte gjort något ännu. Men den nya är 1:11 så vi får se...

Publicerat

Jag hade likt mr... tagit 1/8 twist då den är snabbare och klarar långa tunga koppar kulor och subsonic.

Men bästa affären sälj cgn och köp Tikka 338 Federal som jag tipsat om i annan tråd. 

Publicerat
På 2022-12-30 at 20:05 fubar sa:

Jag hade likt mr... tagit 1/8 twist då den är snabbare och klarar långa tunga koppar kulor och subsonic.

Men bästa affären sälj cgn och köp Tikka 338 Federal som jag tipsat om i annan tråd. 

Tyvärr är jag ju vänsterskytt, annars hade jag kanske vågat prova den Tikkan. 😉

Så 1:8 funkar också med kopparkulor? Så då kan jag välja mellan 1:10 och 1:8, antar att 1:9 också skulle vara acceptabelt då? Hur är det med 1:11 eller 1:12, går de bort eller?

Publicerat

Är du vänsterskytt och har ett vapen som passar dig i övrigt skulle jag pipa om och inget annat.

1/8 är snabbare än 1/10.

Publicerat
  • Författare

Jag skulle absolut, alltid pipa om en gammal välgjord bössa i grymt stål och med snäva toleranser i stället för att köpa en ny och skälslös dussinbössa. En bra pipa i matchkvalitet och smedsjobb är samma pris, och ibland billigare än att köpa en Tikka el liknande. 

Publicerat
1 hour ago josc72 sa:

Jag skulle absolut, alltid pipa om en gammal välgjord bössa i grymt stål och med snäva toleranser i stället för att köpa en ny och skälslös dussinbössa. En bra pipa i matchkvalitet och smedsjobb är samma pris, och ibland billigare än att köpa en Tikka el liknande. 

Tack för input! Jag hörde av mig till en smed och han sa att han faktiskt hade en pipa i 308win som var svarvad i originalprofil. Kostnaden skulle gå på 12000 kr inkl moms. Överväger att slå till. 

Publicerat
1 hour ago klompdomp sa:

Tack för input! Jag hörde av mig till en smed och han sa att han faktiskt hade en pipa i 308win som var svarvad i originalprofil. Kostnaden skulle gå på 12000 kr inkl moms. Överväger att slå till. 

Vad var det för pipa?