Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Saker jag vill ha! Fyll gärna på.

Featured Replies

Publicerat

Hej! Den här är jag sugen på!

image.thumb.png.a454c82b303e889542989f7b1466b0cb.png

Publicerat

En sådan här har jag alltid velat ha, synd att man inte köpte en när dom var överkomligt prissatta.   :)

22c1b05fe680d06dc4e91799c979ceb2---camaro-camaro-rs.jpg

Publicerat

Ford F250😍

590_f250+2008++1.jpg85a52c8a-9d47-4f3e-a3a5-189a041d7c14Larger.jpg

Publicerat
  • Författare

Underbara bilar! Pickupen är min favorit so far tror jag, skulle göra sig fint på gården! Känner att min dröm var väldigt billig... Bara att slå till på bössan!

Publicerat
1 hour ago hs_merkel sa:

Ska ha den att åka till affären med. Och sitta i trädgården och torrvarva och dricka bärs!😁

Inget har en mer lugnade inverkan på en riktig karl än ljudet av en disel på tomgång i kombination med intag av icke ekologiskt ÖL.

Publicerat
18 minutes ago hs_merkel sa:

Ska ha den att åka till affären med. Och sitta i trädgården och torrvarva och dricka bärs!😁 Scania S 730T 

VLASTUIN-TORPEDO-NGT-16.jpg.fe9e93b87eb79673c8a7092554d07bf9.jpg

Ett jävla Holländskt fuskbygge, skärpning i ledet😉 Ska det vara rätt sång i V8an Ska det vara en sen T142a eller en tidig T143 med mekanik insprutningspump, gärna en påställd 400. Och Ska det promt vara en av dom nya, ta en S770.

Om man kan pruta lite på sången från motorn så är en R143 med 450Hk, GRS900 växellåda och en R780 bakaxel så optimalt det kan bli😁😜 Tyvärr rasslar dom lite om motortransmissionen, när dom står på tomgång, vilket jag tycker är störande.

Publicerat
54 minutes ago Mulle mek sa:
1 hour ago hs_merkel sa:

Ska ha den att åka till affären med. Och sitta i trädgården och torrvarva och dricka bärs!😁 Scania S 730T 

Ett jävla Holländskt fuskbygge, skärpning i ledet😉 Ska det vara rätt sång i V8an Ska det vara en sen T142a eller en tidig T143 med mekanik insprutningspump, gärna en påställd 400. Och Ska det promt vara en av dom nya, ta en S770.

Om man kan pruta lite på sången från motorn så är en R143 med 450Hk, GRS900 växellåda och en R780 bakaxel så optimalt det kan bli😁😜 Tyvärr rasslar dom lite om motortransmissionen, när dom står på tomgång, vilket jag tycker är störande.

Scania ska rassla. En sockerbit ska skaka sönder i en tom kaffekopp på tomgång. 

Publicerat
1 hour ago hs_merkel sa:

Scania ska rassla. En sockerbit ska skaka sönder i en tom kaffekopp på tomgång. 

Jo, men det var mycket klagomål om skramlet, när dom första bilarna med den nya motortransmlsslonen kom. Jobbade som Scania meck då😁

Publicerat

Vi har ett XT chassi, som jag hade några dagar då den är lägre och kommer ner i garage medan kollegan var på semester. Rätt bra comfort, stolarna var skit, styrning lilaså och de märks att de inte är en V8 trots 500 när man går med släp, växla inte bra! Och den skulle vara beställd med Norge boggie. Men de fick dem inte till. Sen saknar jag retarden. Är Scania frälst men denna var inget att ha.

Har en fmx 500, med alla sjukdomar man kan ha.(måndags exemplar) Men gillar styrning och i-shift lådan 

Publicerat

Fan det är mycket jag vill ha

På fordonssidan är det bl.a.

BMW 1200GS Adventure med touratechväskor

HD Bobber med nån typ av big twin

Triumph caferacer

Cheva pickis med stepsideflak

-69 Ford Mustang

Sen på vapensidan

Krieghoff DSD

CZ safari classics II i 416 rigby

Customlås (ex. Defiance, impact, kelbly etc) i både SA och LA med en bunke pipor och kolvar att anpassa för situationen

Purdey parbössor 

Givetvis sen sikten i drivor från Zeiss, swarre m.fl.

and the list goes on, and on…..

Publicerat
På 2022-07-17 at 10:04 Järven sa:

...och en rejäl åktur i en sådan här.

Ni vet en sådan tur så man nästan behöver vuxenblöjor.    

EGBhJpyWkAAsWoq.jpg

Över ansiktet ja :D 

Publicerat

Som någon skrev. Det är mycket man vill ha, men om jag håller mig till en sak så hade en plats i ett jaktlag suttit som en fläskläpp.

Publicerat

Can-am 650 6x6 hade vart kul ha.

Men man får nog nöja sig med en begagnad hjuling just nu.

Publicerat
  • Författare

Den här vill jag ha! Fausti - DEA Upland SLX. Behöver inte vara precis den men jag gillar modellen, slank och nätt side by side.. vacker!

image.thumb.png.46e8a46ba74fa0b9cd67d1d9a965422f.png

Publicerat

Ja alltså det kan bli en rätt gedigen lista över saker jag vill ha...

Men ska man bara dra ett litet axplock med saker som är någorlunda jaktrelaterat

En ny VW Touareg med alla klockor och visslor, att ta sig till och från jakterna med.

En gammal hederlig jaktkanot i trä.

Krieghoff Ultra eller Classic med dubbelstudsarset 9.3x74r och kombiset 8x57irs/20

Remington model 700 bdl 7mm rem mag

Remington 1894 SxS 12:a

plus sikten och diverse tillbehör till alla bössorna

En allround korthårig Vorsteh hane såklart🥰😁

Ja sen är man nog klädd för det mesta😂

Publicerat
22 hours ago exabit sa:

Jag har nog ingen direkt drömbil även om en Charger eller nån liknande helgalen amerikanare kunde varit kul. Är mer dieselkille faktiskt med undantag för en schysst härligt gurglande V8

Ett fordon som dock gav omedelbar förälskelse första gången jag såg en är 814. De lyckades nåt alldeles fantastiskt med alla aspekter på denna traktor. Placeringen av axlarna, linjerna, midjan, hyttens utformning - allt är perfekt  

Jag kommer nog aldrig ha en gård att ha en sån här på, eller pengarna för att köpa en, men det är ändå ok.

DDFEA3CC-A1D2-48C5-8F68-DBD5958598DF.thumb.jpeg.22762c8c9c40310e3cc69deaba158eff.jpeg

passa på! Dom börjar bli dyra... Är nog lika förtjust som du. Dock kan jag även tänka mig en 2454. Magiskt ljud i dessa traktorer när dom drar tungt

/M

Publicerat

Saker jag vill ha!

Dagdrömmer fortfarande om en sista Remington Custom i skåpet - Ni har kanske läst om detta tidigare, men...

Remington 700LA i 6,5x55, blankblånerad med slank sporterkolv i högklassig valnöt. Röd bakkappa etc. Men drömmen blir bara sann på riktigt om det står Custom by Dansken stansat på sidan. 

Saker jag vill ha, lite större typ! 78ha åkermark och skog, lagom kåk där jag alltid drömt om att ha en kåk och med option på att köpa till grannmarken. Där hade jag gärna levt de sista 30åren av mitt liv.

/M

Publicerat
På 2022-07-17 at 16:57 hs_merkel sa:

Finns det kula för Heckpaken?? 

Publicerat

Jag vill ha en funktionell men ful klass ett-drilling, dvs inget man behöver vara rädd om.

Och en fungerande jaktbil. En Subaru Forester XT köper jag gärna igen, men jag köper inte en 2007:a med ytterst tveksam bakgrund en gång till.

Målbilden är: Släng in väska, bössa och hund i bilen. Klart.

Just nu är jaktbilen mer eller mindre rasad (någon som vet vem som byter topplockspackningar på gamla Subaru-turbos? 😅) och det är en djävla velande om vilken bössa som ska med.