Publicerat Mars 30, 20242 yr Författare Detta är en populär post. På 2024-03-25 at 14:47 Dansken sa: Sputnik hade ALDRIG rört något på köksbänken tidigare. Jag höll på att laga mat- hade stekt några köttbitar och redde stekejärnet av med lite grädde. Var tvungen att springa ned i källaren och hämta något. Då jag kom upp igen låg Sputnik på köksgolvet med tassarna ovanpå nosen och ojjade sig och kved. I såsen var det "slickmärken" och såsdroppar hade skvättits ut över hela spisen. Snacka om korrigering i exakt rätt ögonblick. Det var synd om honom någon dag tyckte han.... MEN HAN RÖRDE ALDRIG NÅGOT PÅ BORDET SEN HELLER..... Äldre jämten hade en sån där grej när han var ung och gick kolla bordet direkt han kom in om där fanns något. En dag låg där en laddad råttfälla på bordet, efter det har han aldrig vart på bordet och så fort han ser en sån fälla sticker han under bordet i tv rummet. Yngre jämte som är värsta tjuven har vart i fällan mer än en gång men är totalt obrydd vad som händer.
Publicerat Mars 30, 20242 yr Författare 2 minutes ago Hipshot sa: En vargunge!?! Troligen så kan det vart deras fundering som det pekades på hunden. Hans fart över och direkt ställde sig bredvid åteln och inte ens tittade på dom gjorde nog deras fundering än mer varg troende. Unge och unge han är bara 65-66xm hög.
Publicerat April 1, 20242 yr Författare Detta är en populär post. Nu har jag haft laikan 1 år och det har nog ändå var ett av dom bättre hund åren. Fick en rätt bra start i höst med honom med några älgar och nån grävling. Sen att det var mycket fågel i början må nog ändå vara. Trots att jag inte skulle ha en Laika tidigare så får jag nog säga att det blev bättre än väntat. Klok och snäll hund men väldigt envis stund om. Han kan verkligen driva en till vansinne när han ställer sig och tittar, sen börjar han låta ett tag sen börjar det skällas så man absolut inte kan ignorera honom mer. Om han så bara vill ut eller att man ska klia honom så börjas det så många gånger. Som jag sa sist när en frågade hur många hundar jag har så svarar jag två hundar ( jämtarna) och en Laika.
Publicerat April 12, 20242 yr Författare Lill laikan har blivit lite större, mätte han igår och han är 67cm hög. Inte konstigt han kan springa jämsides jämten utanför spåret.
Publicerat April 12, 20242 yr Författare 6 minutes ago rovjagarn sa: 67 cm! Satan! Rejäl vovve😁 Jo han har blivit rätt så stor. Tyvärr lite grövre än jag hade velat om jag fick välja.
Publicerat April 17, 20242 yr Författare Igår var en om med sin bland vall hunds valp som är helt hyper aktiv. Finns det bokstäver för hundar har den det, garanterat. Han har vart rädd att lill laikan ska vara våldsam med valpen men jag var hämta in den från bilen. Laikan var försiktig och dom höll på länge, valpen tog fart och hängde i laikan men inget mer än att han försiktigt tryckte iväg den. Trodde dom skulle riva huset till slut. Hade det vart bättre ute hade jag släppt lös laikan så hade dom fått tjorva på ute istället. Ser lite lustigt ut när han är så pass snäll med valpen.
Publicerat 1 timme sedan %d hr Författare När jag hämtade hunden här trodde jag nog aldrig att det skulle bli en så här klok varelse. Lite envis och eljest är han men svårt se att jag kan få nånting som är bättre i hund väg. Fungerar i skogen och klokare hund har jag inte haft iaf.Tog bara ett år för honom att inse att katten inte var tänkt att äta upp och idag så fort katten kommer in så är det skyndsamt äta upp hund kulorna så inte katten får några.Nu till hösten är det bara försöka få honom klar på jaktprov och se om man kan få valp undan honom eller se om det kommer någon lämplig parning så han får en kompis.