Publicerat April 10, 20233 yr Det blir kommunernas miljönämnd som ska sköta tillsynen. Mao helt tandlöst.
Publicerat April 11, 20233 yr Njaee, det beror på kommunen.... Östhammar har haft en kanotpaddlare med öknamnet Hiawatha som snott runt i skärgårn och kollat bryggor och terasser, många vitesförelägganden blev det. Lyckas man anställa en REMA-light tjänsteman med tillhörande Kånken så kan det bli svettigt 😎 Raggarö
Publicerat April 11, 20233 yr 3 hours ago Raggarö sa: Njaee, det beror på kommunen.... Östhammar har haft en kanotpaddlare med öknamnet Hiawatha som snott runt i skärgårn och kollat bryggor och terasser, många vitesförelägganden blev det. Lyckas man anställa en REMA-light tjänsteman med tillhörande Kånken så kan det bli svettigt 😎 Raggarö Jo det finns vidriga avundsjuka kreatur som ibland kallas människor ..... Kajak paddlare generellt är inte mina favoriter, dom fattar inte hur jävla väl det hörs när de snackar emellan sig, och ibland hör man hur det DRYPER av missunnsamhet när dom ser att man sitter i solnedgången och sippar en GT på sin egen udde ......
Publicerat April 11, 20233 yr 2 hours ago culot sa: Jo det finns vidriga avundsjuka kreatur som ibland kallas människor ..... Kajak paddlare generellt är inte mina favoriter, dom fattar inte hur jävla väl det hörs när de snackar emellan sig, och ibland hör man hur det DRYPER av missunnsamhet när dom ser att man sitter i solnedgången och sippar en GT på sin egen udde ...... Sommarjobbade på KMK vid Djurgårdsbron i gymnasiet. Jag gick ut och kollade på bryggan med jämna mellanrum. En gång satt två kajakpaddlare vid bryggan och rökte. Uppplyser dom om rökförbud vilket inte fungerade eftersom dom inte är medlemmar i denna överklassmotorbåtsklubb och dessutom paddlar så det finns ingen brandrisk. Total härdsmälta alltså, efter det står kajakpaddlare lågt i kurs. Kanadensare är OK.
Publicerat April 18, 20233 yr Spårade ni inte ur lite nu? Tror ni inte att Hiawatha hade hunnit göra ännu mera illa om han hade åkt motorbåt istället? Har själv 2 kajaker i garaget, men sitter ändå gärna på min egen udde i solnedgången och avnjuter en Karhu.
Publicerat April 18, 20233 yr Äntligen att någon sätter ner foten. Själv använder jag blyfritt i största möjliga mån, men det är inte alltid som det låter sig göras.