April 18, 20233 yr Author Vilka coola gamla prylar 🙂 Jag förstod dock inte vad man använder allt till ☺️ Om detta krut användes i mausergevär spränges de ovillkorligen 🙂 ord och inga visor, de var tydligare förr!
April 18, 20233 yr 5 minutes ago Tjörnbon sa: Vilka coola gamla prylar 🙂 Jag förstod dock inte vad man använder allt till ☺️ Om detta krut användes i mausergevär spränges de ovillkorligen 🙂 ord och inga visor, de var tydligare förr! Tydlighet är bra😉 Det är väl för att bladkrut brinner mycket snabbare och inte är lämpat för kulvapen. Det är verktyg för stukning och tändhatt. Hageltratt (tror jag) träpinnarna för att pressa ner förladdningen antar jag
April 18, 20233 yr Author 10 hours ago MarkusR sa: Tydlighet är bra😉 Det är väl för att bladkrut brinner mycket snabbare och inte är lämpat för kulvapen. Det är verktyg för stukning och tändhatt. Hageltratt (tror jag) träpinnarna för att pressa ner förladdningen antar jag nice hela laddkittet. Du borde inte sälja i delar. Se om någon är intresserad av allt istället. Tycker jag alltså 😄
April 18, 20233 yr 1 hour ago Tjörnbon sa: nice hela laddkittet. Du borde inte sälja i delar. Se om någon är intresserad av allt istället. Tycker jag alltså 😄 Du kan ju köpa det och starta ett minimuseum för handladdare.
April 19, 20233 yr På 2023-04-17 at 17:17 MarkusR sa: Kan du fota mer av krut förpackningen ? Dom brukar sätta ut laddata
April 19, 20233 yr 4 hours ago culot sa: Kan du fota mer av krut förpackningen ? Dom brukar sätta ut laddata Ska försöka komma ihåg hemma, ja det är laddata för kaliber 12, 16 och 20 på paketet