Publicerat April 5Apr 5 Åkte och satte mig I kojjan igår och fick skjuta 2 rävar som båda var smittade med skabb,så nu blir det att åka dit & bränna dom om en stund.Otroligt trist att se rävar med denna sjukdom
Publicerat April 5Apr 5 1 hour ago stefan sa:Åkte och satte mig I kojjan igår och fick skjuta 2 rävar som båda var smittade med skabb,så nu blir det att åka dit & bränna dom om en stund.Otroligt trist att se rävar med denna sjukdom Grattis o bra jobbat!👍
Publicerat April 6Apr 6 Det där är ingen rolig syn speciellt inte i parningstid.. förjävla bra jobbat att få väck dem!!
Publicerat 1 timme sedan %d hr Nu är det ju flera månader kvar innan snarorna ska ut i snön & mycket annat som ska jagas. Här är ett par skidor jag fick av mitt gamla befäl från lapplansjägarna,det är tydligen nåt från finska militären men med svenska försvarets bindning.Skidorna är i plast & 2,25m långa & 7 cm breda på bredaste stället,belagen har fiskfjäll I spannet I ca 75 cm.Jag tänker testa dom under vintern när jag snarar. Jag är ju annars allergisk mot plastskidor för lössnöåkning,däremot att ha plasskidor med stålkant på fjället är ju nåt helt annat.