Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 23/24

Featured Replies

Publicerat

Snyggt! Går bra nu :thumbsup:

Själv instängd på jobbet, fick en jakt inställd på lördag eller inställd och inställd, felbokad. Så nu blir det rävkojan fredag kväll.. 

Gick ut en bra sudd kladd på åteln 23/12.. med lite tur kanske det hittar ut ngt mer innan fredag? Hur som, lite taggad faktiskt. Såg ju ett gäng sist som klarade sig, skulle skjutit två till om jag inte kladdat på första.

• Svar 172
  • Visningar 14,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• marcus.söderlund
    marcus.söderlund

2025 förvisso men fick faktiskt skjuta en räv igår. Händer inte vardag längre..   Behöver komma ihåg hörselskydden nästa gång, smäller bra med hagelbössan i sovrummet.

• Lär nog bli sista räven för mig den här säsongen, satt i kojan i lördags.  Nr 18,jag har haft både sämre & bättre vintrar men så är det..

• Ut på ett uppdrag åt kommunen nu under morgonen, en skabbräv som strök omkring nära stan. Var en liten årsräv som smittats så då lär det väl dyka upp flera från samma kull. Men nu är den iaf

Posted Images

Publicerat
8 hours ago Hipshot sa:

Snyggt! Går bra nu :thumbsup:

Själv instängd på jobbet, fick en jakt inställd på lördag eller inställd och inställd, felbokad. Så nu blir det rävkojan fredag kväll.. 

Gick ut en bra sudd kladd på åteln 23/12.. med lite tur kanske det hittar ut ngt mer innan fredag? Hur som, lite taggad faktiskt. Såg ju ett gäng sist som klarade sig, skulle skjutit två till om jag inte kladdat på första.

Du ser hippen att det går bra att jaga mickel med hjälp av snö genom att sätta ut snaror så sköter snaran jobbet och Stefan får sova gott.:whistling::P:lol:

Publicerat
16 hours ago lsjonsson sa:

Du ser hippen att det går bra att jaga mickel med hjälp av snö genom att sätta ut snaror så sköter snaran jobbet och Stefan får sova gott.:whistling::P:lol:

Det ända som går bra med hjälp av snö är att svära åt skiten samt skottplatsundersökningar.. 

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Det ända som går bra med hjälp av snö är att svära åt skiten samt skottplatsundersökningar.. 

Förhoppningsvis så har du lite blodspår att gå på. En fördel:thumbsup:

Publicerat
16 minutes ago lsjonsson sa:

Förhoppningsvis så har du lite blodspår att gå på. En fördel:thumbsup:

Ja lite snö underlättar helt klart när man ska reda ut en påskjutning.. vilket vad exakt vad jag avsåg med skottpltasundersökning osv.. :ph34r:

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Ja lite snö underlättar helt klart när man ska reda ut en påskjutning.. vilket vad exakt vad jag avsåg med skottpltasundersökning osv.. :ph34r:

Ja, det gör det! Lite missförstånd från mig.

• 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Publicerat

Stackars jävel, sjukt bra jobbat!!!

Sköt en skabbis i närtid hemma, hissade ut det på sociala medier tog inte en timme så fick jag samtal om räven och exakt position.

• 2 weeks later...
Publicerat

Å vi i piteå har bara regn 🙄

Publicerat
2 hours ago dptrapper sa:

Å vi i piteå har bara regn 🙄

...och likaså i Kalix.:(

Skitväder!:(

Publicerat

Fy fan.. inte sugen på lappmögel änn.. :(

Publicerat
2 minutes ago Hipshot sa:

Fy fan.. inte sugen på lappmögel änn.. :(

Det kan ni behöva där nere.:lol:

I Kalix är det bara regn än så länge.:(

Publicerat

Snö är det vita guldet som förgyller och lyser upp tillvaron under vintern. 😀

Publicerat
28 minutes ago dptrapper sa:

Snö är det vita guldet som förgyller och lyser upp tillvaron under vintern. 😀

Ja visst är det det!:thumbsup:

Publicerat

Känns som ni hör hemma där uppe med den inställningen.. ger mej fan på att man kan mäta i självmordsstatistiken när det kommer vitt skräp från ovan! 

Btw.. har förra årets tjäle släppt ännu? :whistling:

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Känns som ni hör hemma där uppe med den inställningen.. ger mej fan på att man kan mäta i självmordsstatistiken när det kommer vitt skräp från ovan! 

Btw.. har förra årets tjäle släppt ännu? :whistling:

Vi har då ingen tjäle här uppe när det +6,4 o regn ute i skrivande stund.

Publicerat

Självmord? De torde vara mer vanligt utan snö när de bara är regn och mörkt i månader. :)

Publicerat
3 hours ago dptrapper sa:

Självmord? De torde vara mer vanligt utan snö när de bara är regn och mörkt i månader. :)

Mörker är inga problem, regn innebär oftast plusgrader således happy days! :wub:

Publicerat
4 minutes ago Hipshot sa:

Mörker är inga problem, regn innebär oftast plusgrader således happy days! :wub:

Det räcker ju med att det kommer en snöflinga där nere i NOLLÅTTATRÄSKET så innebär det katastrof.:whistling::P:lol:

Publicerat
På 2025-10-28 at 11:29 lsjonsson sa:

Det räcker ju med att det kommer en snöflinga där nere i NOLLÅTTATRÄSKET så innebär det katastrof.:whistling::P:lol:

Vet inte hur de har det i 08-träsket, själv huserar jag i 0175 paradiset! Men oavsett geografin så är snö äckligt, kallt och blött!

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Vet inte hur de har det i 08-träsket, själv huserar jag i 0175 paradiset! Men oavsett geografin så är snö äckligt, kallt och blött!

Ja men snön lyser ju upp när man är ute o kör och du måste ju se rävarna tydligare mot snön än utan snö.