Publicerat December 26, 20241 yr Snyggt! Går bra nu Själv instängd på jobbet, fick en jakt inställd på lördag eller inställd och inställd, felbokad. Så nu blir det rävkojan fredag kväll.. Gick ut en bra sudd kladd på åteln 23/12.. med lite tur kanske det hittar ut ngt mer innan fredag? Hur som, lite taggad faktiskt. Såg ju ett gäng sist som klarade sig, skulle skjutit två till om jag inte kladdat på första.
Publicerat December 26, 20241 yr 8 hours ago Hipshot sa: Snyggt! Går bra nu Själv instängd på jobbet, fick en jakt inställd på lördag eller inställd och inställd, felbokad. Så nu blir det rävkojan fredag kväll.. Gick ut en bra sudd kladd på åteln 23/12.. med lite tur kanske det hittar ut ngt mer innan fredag? Hur som, lite taggad faktiskt. Såg ju ett gäng sist som klarade sig, skulle skjutit två till om jag inte kladdat på första. Du ser hippen att det går bra att jaga mickel med hjälp av snö genom att sätta ut snaror så sköter snaran jobbet och Stefan får sova gott.
Publicerat December 27, 20241 yr 16 hours ago lsjonsson sa: Du ser hippen att det går bra att jaga mickel med hjälp av snö genom att sätta ut snaror så sköter snaran jobbet och Stefan får sova gott. Det ända som går bra med hjälp av snö är att svära åt skiten samt skottplatsundersökningar..
Publicerat December 27, 20241 yr 2 hours ago Hipshot sa: Det ända som går bra med hjälp av snö är att svära åt skiten samt skottplatsundersökningar.. Förhoppningsvis så har du lite blodspår att gå på. En fördel
Publicerat December 27, 20241 yr 16 minutes ago lsjonsson sa: Förhoppningsvis så har du lite blodspår att gå på. En fördel Ja lite snö underlättar helt klart när man ska reda ut en påskjutning.. vilket vad exakt vad jag avsåg med skottpltasundersökning osv..
Publicerat December 27, 20241 yr 5 hours ago Hipshot sa: Ja lite snö underlättar helt klart när man ska reda ut en påskjutning.. vilket vad exakt vad jag avsåg med skottpltasundersökning osv.. Ja, det gör det! Lite missförstånd från mig.
Publicerat Februari 8, 20251 yr Detta är en populär post. 2025 förvisso men fick faktiskt skjuta en räv igår. Händer inte vardag längre.. Behöver komma ihåg hörselskydden nästa gång, smäller bra med hagelbössan i sovrummet.
Publicerat Juli 5, 2025Jul 5 Detta är en populär post. Har idag varit och rensat ris på en sträcka där jag åker skidor och lägger snaror på vintern,just här har sälg växt upp rejält och trasslar i skidorna. En bra sekatör är suverän & gör jobbet lätt..Har några meter kvar att fixa lite senare. Fint att ligga lite rätt i tid och ha bra framförhållning, har även hunnit med att lägga lite åtel i skogen.
Publicerat Augusti 27, 2025Aug 27 Detta är en populär post. Ut på ett uppdrag åt kommunen nu under morgonen, en skabbräv som strök omkring nära stan. Var en liten årsräv som smittats så då lär det väl dyka upp flera från samma kull. Men nu är den iaf på väg till värmeverket i en plastsäck för kremering.
Publicerat Oktober 13, 2025Okt 13 Detta är en populär post. Uppdrag åt kommunen idag,en skabbis som setts under flera dagar på ungefär samma bostadsområde. Men för nån dag sen då dom först ringde mig om den hade det gått 10 tim sedan dom sett den,jag sa att då är det inte så hett att åka ut och försöka leta. Men idag var jag på plats inte länge efter samtalet,fick riktningen åt vilket håll den gått så efter ca 20 min letande såg jag var den låg. Så då blev det ett snabbt slut för stackaren.
Publicerat Oktober 13, 2025Okt 13 Stackars jävel, sjukt bra jobbat!!! Sköt en skabbis i närtid hemma, hissade ut det på sociala medier tog inte en timme så fick jag samtal om räven och exakt position.
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 Detta är en populär post. Nu verkar snön ha kommit för att stanna & med den även spåren efter rävarna:) Nog har jag märkt att det varit bra med aktivitet på åteln under hösten då materialet snabbt försvunnit och det blivit rejäla stigar i gräset,så igår åkte säsongens första räv i backen. Satt i kojan ungefär 2,5 tim men det var den enda som visade sig. Men ska åka förbi och se om det varit fler besökare efter jag bröt vid 22,30.
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 2 hours ago dptrapper sa: Å vi i piteå har bara regn 🙄 ...och likaså i Kalix. Skitväder!
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 2 minutes ago Hipshot sa: Fy fan.. inte sugen på lappmögel änn.. Det kan ni behöva där nere. I Kalix är det bara regn än så länge.
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 Snö är det vita guldet som förgyller och lyser upp tillvaron under vintern. 😀
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 28 minutes ago dptrapper sa: Snö är det vita guldet som förgyller och lyser upp tillvaron under vintern. 😀 Ja visst är det det!
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 Känns som ni hör hemma där uppe med den inställningen.. ger mej fan på att man kan mäta i självmordsstatistiken när det kommer vitt skräp från ovan! Btw.. har förra årets tjäle släppt ännu?
Publicerat Oktober 27, 2025Okt 27 4 hours ago Hipshot sa: Känns som ni hör hemma där uppe med den inställningen.. ger mej fan på att man kan mäta i självmordsstatistiken när det kommer vitt skräp från ovan! Btw.. har förra årets tjäle släppt ännu? Vi har då ingen tjäle här uppe när det +6,4 o regn ute i skrivande stund.
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 Självmord? De torde vara mer vanligt utan snö när de bara är regn och mörkt i månader.
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 3 hours ago dptrapper sa: Självmord? De torde vara mer vanligt utan snö när de bara är regn och mörkt i månader. Mörker är inga problem, regn innebär oftast plusgrader således happy days!
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 4 minutes ago Hipshot sa: Mörker är inga problem, regn innebär oftast plusgrader således happy days! Det räcker ju med att det kommer en snöflinga där nere i NOLLÅTTATRÄSKET så innebär det katastrof.
Publicerat November 1, 2025Nov 1 På 2025-10-28 at 11:29 lsjonsson sa: Det räcker ju med att det kommer en snöflinga där nere i NOLLÅTTATRÄSKET så innebär det katastrof. Vet inte hur de har det i 08-träsket, själv huserar jag i 0175 paradiset! Men oavsett geografin så är snö äckligt, kallt och blött!
Publicerat November 1, 2025Nov 1 1 minute ago Hipshot sa: Vet inte hur de har det i 08-träsket, själv huserar jag i 0175 paradiset! Men oavsett geografin så är snö äckligt, kallt och blött! Ja men snön lyser ju upp när man är ute o kör och du måste ju se rävarna tydligare mot snön än utan snö.