Publicerat April 29, 20251 yr Haft en DD5 v4 i .308 men inte direkt något behov av den och dyr att skjuta med. Så tanken var att skaffa en AR15 istället men så såg jag att lokala handlaren hade hemma en Springfield Hellion, så blev en sådan istället. Jäkligt smidig bössa som skjuter jäkligt bra. Bara lite udda kontroller som tar ett tag att vänja sig vid. Men finns en del eftermarknadsgrejer som lär införskaffas, bla ett eftermarknads trycke då tryckena i bullpup rent utav sagt suger... är som ett original glock trycke med evigheter av släp, men går att använda. Kör ett 1-8 kikarsikte på den, och har beställt en Infitech IFTS flow gen 2. blir att testa på toppfågel nästa vinter då den skjuter såpass bra och ska nog gå att bättra på lite till med handladdat. Även en Ruger PCC påväg, med chassi, AR4 kolv, alu forgrip osv. blir att använda på rävåteln/rävlock då den är klass 3 och fås ta med på skoterkälken, dessutom tar den ingen plats(slipper kofferten), är man uppe en vecka till fjälls så är det ju ändå en hel del grejer som ska med.
Publicerat April 29, 20251 yr Intressant hur en sån fungerar på löpande vilt. Den ser ju jäkligt smidig och smutt ut men undrar hur svingen blir.
Publicerat Maj 23, 20251 yr Är lite sugen på att införskaffa en ny 223a, fast i AR format. Däremot känns det sjukt osäkert att skaffa en just nu med tanke på uttalanden från regering o polis. Hur går tankarna för andra här inne?
Publicerat Maj 23, 20251 yr Författare 1 hour ago KRONAN sa: Är lite sugen på att införskaffa en ny 223a, fast i AR format. Däremot känns det sjukt osäkert att skaffa en just nu med tanke på uttalanden från regering o polis. Hur går tankarna för andra här inne? Utan att veta säkert, så tror jag inte på inlösen. Vad jag förstår, så är privat egendom ganska bra skyddad av grundlagen, tillsammans med gynnande myndighetsbeslut. Sök inköpstillstånd. Beroende på hur mycket polisen krånglar med det, så kan du få en uppfattning om hur landet ligger. Vid godkänt tillstånd, så har du 6 månader på dig att skaffa en bössa, eller makulera tillståndet.
Publicerat Maj 24, 20251 yr Ja, men då gör jag så. Tar och söker så får vi se hur farbror blå reagerar. Tror också att det blir jobbigt för staten att förbjuda ar-15 eller iallafall kräva tillbaka redan köpt vapen, myndighetsbeslut som inskränker på människor ska ju trots allt stå i proportion till syftet.
Publicerat Maj 24, 20251 yr Att döma av antalet AR-bössor till salu på Blocket och prisbilden på dom så verkar det som om det är många som vill bli av med sina, oklart dock om det beror på att de har ledsnat på vapentypen eller för att de tror att det kommer att bli inlösen.
Publicerat Maj 24, 20251 yr Detta är en populär post. 35 minutes ago KJE81 sa: Att döma av antalet AR-bössor till salu på Blocket och prisbilden på dom så verkar det som om det är många som vill bli av med sina, oklart dock om det beror på att de har ledsnat på vapentypen eller för att de tror att det kommer att bli inlösen. Jag tror att det är tre moment, nyhetens behag som försvunnit, oron för hur det blir sen, investeringens storlek i relation till användningen. Förvånansvärt många jägare/skyttar överinvesterar i vapen och behöver sen backa från det. Blocket som pulsmätare kräver en rätt bra analys/bakgrundsdata för att vara värdesättande. /C