Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Angående Christians artikel i Vapentidningen

Featured Replies

Publicerat

En vapenhandlare kan göra vapnet licensfrit och intyga att den inte kan överstiga 10 joule- då får du ha kvar den.

Licensfri är säkert också enklare att säljs

• Svar 61
  • Visningar 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• hs_merkel
    hs_merkel

Dem är grymma! Fick frågan för några år sedan hur många patroner som gick i magasinet på drillingen. 3 svara jag

• Såg att Ola skrivit om nya förslaget kring vapenägande.. insåg att det finns en kader riksdagsmän/hennar/kvinnor som behöver skura tungan. Det skulle underlätta och förenkla, vart väl raka motsatsen i

• Christian N
    Christian N

Jag fick krypa till korset och ge in en två sidor lång motivering i mitt pågående ärende, fick personligt svar från en av hh-personalen på tillstånd, det är frågan om att gå från en .22:a till en andr

Posted Images

Publicerat

Det måste väl till ngn vapensmed för det, tvivlar på att nasarna fixar det. De såg rätt frågande ut när jag lyfte frågan.. Men det löser sig nu oavsett.. 

Publicerat

Enklaste om du vill ha en ny är att köpslå, Får jag inköpstilöstånd skrotar jag den gamla, brukar komma ett inköpstillstånd ganska fort då

Publicerat
3 hours ago Dansken sa:

En vapenhandlare kan göra vapnet licensfrit och intyga att den inte kan överstiga 10 joule- då får du ha kvar den.

Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa.

Publicerat

Min FX har varit av/på licens ett par gånger

Publicerat
6 hours ago MagnusN sa:

Har hört att det omvända går bra men att om det en gång varit licens så går det inte att backa. Men det var luftvapennördar och inte en handläggare som sa.

Samma svar fick jag, av polisen.

Publicerat
3 hours ago Dansken sa:

Publicerat
9 hours ago Dansken sa:

Jag kände smeden på Danskens Vapenservice, och han byggde om och skrev intyg åt mig flera gånger- även på fjädergevär 😉

Men hur det är i dag kan jag förstås inte veta helt säkert.

En väldigt praktisk kompis 💪

Det intressanta är att polisen accepterade att en bössa som haft en licens förvandlades till en som inte behöver licens. Det blir ju som att skrota ett vapen.

Publicerat

Ok uppdatering:

Bra och dålig samt j-ligt konstig.

Kommer få licens på nya luftbössan när den gamla är såld. Ändamålet skyddsjakt borta så det blir jaktlicens..

Det konstiga är att jaktlicensen kommer att bli tidsbegränsad med mitt skottlossningstillstånd!? 

Den detaljen fattar jag inte, om skyddsjakts villkoret är borta.. hur kan jaktvapen då vara villkorad med skottlossningstillståndet? Känns som en skitlösning från tillstånds sida.. på något sätt måste de jävlas.

Publicerat

Skyddsjakt light. För att den inte skall ligga kvar på dig i onödan. Tipset är att sätta en stor krumelur i kalendern 6 månader innan tillstånd går ut. Vänligen Christian 

Publicerat
14 minutes ago Christian N sa:

Skyddsjakt light. För att den inte skall ligga kvar på dig i onödan. Tipset är att sätta en stor krumelur i kalendern 6 månader innan tillstånd går ut. Vänligen Christian 

Det sura är att mitt tillstånd går ut nästa år... det blir ngr månader med licens på bössan sen ny resa. Men jag tänker att jag skickar samma j-la motivering så borde det inte vara några problem. Snackade med ngn Ola Jönsson Region Syd btw.. rätt kul, är på jobbet, jobbade med en avliden kvinna samtidigt så jag vet inte om trafiken på talgruppen som kom Ola till del kanske fick honom att mjukna en smula? :rolleyes: