Publicerat Mars 12, 200719 yr Det värsta är att Vargkramare och forskare kommer att få en pralin till att gotta sig åt. Detta rubriceras säkert: "illegal jakt" Raggarö
Publicerat Mars 13, 200719 yr Det värsta är att Vargkramare och forskare kommer att få en pralin till att gotta sig åt.Detta rubriceras säkert: "illegal jakt" Raggarö Protesterar bestämt mot generaliserande angrepp på den yrkeskår jag tillhör!!!
Publicerat Mars 14, 200719 yr Outdoorsman, Jag visste inte att vargkramare var ett yrke, trodde mer att det var ett sinnestillstånd : ;D Lovar att hålla reda på begreppen och generaliseringarna lite bättre i fortsättningen Är du vargforskare? Raggarö
Publicerat Mars 14, 200719 yr Nix. Forskar dock inom ekologi, och känner en del av rovdjursfolket på Grimsö. Jag har bland annat forskningsmedel från forskningstjugan för att titta på effekter av viltvård på biologisk mångfald. Nu blev det visst extremt mycket OT... för att nästan föra tillbaka tråden på banan kan jag berätta att jag totalkvaddade min Passat mot en älgko för ett par veckor sedan. Träffade precis mitt mellan benen i c.a 70 knyck, kon hoppade eller välte upp på vindruta och tak. Efter 30 m färd i diket stannade bilen. Jag hade ögonen fulla med glas och ett litet skärsår på handen, that's all. Medan jag sköljde och plockade glas ur ögonen spårade man älgarna, och konstaterade att kon och de två kalvarna börjat käka efter ett tag. Eftersöksjägarna kunde inte se att kon var skadad alls när hunden ställt dem. Man avaktade till morgonen, gick på spåren igen och konstaterade att familjen ätit sig vidare och verkade OK. Förmodligen välte kon upp på rygg innan hon träffade taket, och de inre organen klarade sig därmed. Facit blev därmed en avskriven Passat, medan jag och kon klarade oss. Och kalvarna inte minst.