Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gamla klenoder

Featured Replies

Publicerat

Det där såg väl väldigt städat ut? Vidhåller att de är bra skit.. Eloge till Bjorn.h för engagemanget i culotens dysfunktionella läggning :ph34r::wub:

• Svar 329
  • Visningar 23,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Gyttorp röda 3,5mm och Rottweil pappe 3,5 mm.

röda 3,5mm h.jpg

rottweil pappe 3,5.jpg

Publicerat

Rottisarna är väl 36 gr så ngr fler hagel, känns som de sitter tätare med.. Alltid fått för mej att de skjuter väldigt tätt.. 

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago Hipshot sa:

Rottisarna är väl 36 gr så ngr fler hagel, känns som de sitter tätare med.. Alltid fått för mej att de skjuter väldigt tätt.. 

Båda skjuter runt 65% i höger pipan.

Publicerat
  • Författare

Av moderna patroner är Rottweil F12 helt klart en patron som sprider lite mer, 32g 3,25mm.

rottweil f12 3,25.jpg

Publicerat

Ska på kombinerad hare/fasan/rådjur i morgon.. kastade in en 20 liters hink m div bös i bilen. Ska sortera ut ngt kul att skjuta med, såg bland annat Black Star och lite div.. 

Publicerat

Är dags att låta sprakades i 20 gå vidare inom familjen så gick igenom skotten jag hade till den inför flytten. Hade lite smask 😋 

Har några Rottweiler magnum 2:or, ett par askar Winchester 6:or och en gammal ask med gyttorp röda, alla skott är kvar och de är i nyskick, som en liten tidskapsel!

IMG_4324.jpeg

IMG_4325.jpeg

IMG_4326.jpeg

IMG_4329.jpeg

IMG_4327.jpeg

IMG_4328.jpeg

Publicerat

Det var kraftig skillnad.. jag har ngn gammal tvättkorg full med löst bös i kal 20.. De där Gyttorps Röda är det BRA åka i.. stod och sköt på ett prov för länge sedan, tänkte att det här är att bra tillfälle att göra av med skiten.. Fick byta plugg, var på tok för mkt åka i dem! Bra skit alltså.

Publicerat

Kul! Jag har gamla F16 i Uppsals motsvarighet nere i samligen!

Publicerat
32 minutes ago Hipshot sa:

Kul! Jag har gamla F16 i Uppsals motsvarighet nere i samligen!

Vaktchefen (som jagade 3 dagar och jobbade 1) hittade en i botten på ryggsäcken, P6/Fo14 Kristianstads jakt klubb hade tryckt upp ett gäng på 80/90-talet!

Publicerat
  • Författare

En röd en svart en vit..blev att lappa med vänsterpipan.

20260127_153840.jpg

Publicerat

Bra prylar! De röda sjönk som värsta kanariefågeln i söndags när jag var i väg och vevade.. valde bort modernt bös fr Eley och Gamebore.. 

Publicerat

Det där är fina grejer!

Om jag minns rätt så förhöll det sig som så att om ngn beställde en pall plugg typ så kunde du få dem med eget tryck. Har en uppsjö av olika tryck på samma patroner. Dock inte sett så många plasthylsor med eget tryck? Känns som det är dags att röja i patronsäcken igen och nostalga sig igenom den.. Lite sorgligt att man bara har enstaka plugg av varje sort, tänk om man haft hela askar.. wub

• 1 month later...
Publicerat

Läcket! Den där högra var rejält udda, aldrig sett förr tror jag!

Publicerat

Nej, minns inte heller var den kommer från, men antar att det handlar om K1 och hans källor till udda puppor.

Publicerat
2 hours ago Christian N sa:

Nej, minns inte heller var den kommer från, men antar att det handlar om K1 och hans källor till udda puppor.

Han verkar ha en ständig källa till nya fynd..

Btw.. anar att det kanske dyker upp nya rariteter vid hans vattenhål på Öin nu.. hade ett ärende igår som förmodligen kommer generera en del saker till den där handlaren (

Publicerat

Tråkigt att läsa, det är inte på det sättet vi vill hitta minnesvärda puppor.

jag skall plocka fram lite andra prylar som kom fram under under städningen. /C

• 2 weeks later...
Publicerat

Hittade lite blandat i gömmorna…

IMG_4241.jpeg

IMG_4242.jpeg

IMG_4243.jpeg

Publicerat

Läckert!

Vet att jag skjutit Kent tidigare.. ngn typ av bismuth hagel, bra åka.. Annars hade jag gissat på Super Star som tillverkare åt Stiga..

Publicerat
På 2026-01-22 at 11:39 Hipshot sa:

Det där såg väl väldigt städat ut? Vidhåller att de är bra skit.. Eloge till Bjorn.h för engagemanget i culotens dysfunktionella läggning :ph34r::wub:

Det enda som tilldrog sig intresse var krutet som såg misstänkt likt det Moderna Svenska JK6B krutet (?) Hur dom nu har råd med det begriper jag inte , det hade ju inte ens Gyttorp råd med så det gick till Ital och Fiocchi om jag minns rätt.

Publicerat
På 2026-01-29 at 07:38 redtop sa:

Fyller på med nåt liknande som @Galne . Jag köpte min Miroku hagelbock av en f.d. officer på A1 i Linköping. FIck med ett antal askar av Gyttorp Private Brand med eget A1 tryck.

20260128_185959.jpg

20260128_190046.jpg

Gissa vem som har ca 500 hylsor med det trycket hemma 😎 från början ca 1500 st

Fantastisk hylsor Cheddite T3 jag bytte till mig Med Shullström ca år 2003

Är dom 36 eller 38 gram ? Dom bör nog innehålla 1,78g JK6B krut , gualandi SuperG 17 förladdare av den gamla sorten m 2 flikar jag förutom den fina cheddite hylsan med CX2000 tändhatt och 36g riktigt fina 5:or ev nickel hagel ( En Gafab 36 eller Gafab Nickel 36 med annat tryck mao )

Publicerat

Kommer ihåg det stod en helvetes massa nya hylsor med tändhattar i kartonger inne i en skrubb bakom teorilokalen då jag gick på bössmakarskolan 2003-2004. Det var både papp och plast- det var något som Schullström hade släpat dit: han sprang där jämt och fjäskade för Stoltz