Publicerat April 2Apr 2 Detta är en populär post. 15 hours ago Dansken sa:Är det inte stålhagel? Det står "hartschrot" på asken på bilden = hårdhagelHårda ja men troligen hög % antimon e dyligt, Förr i tiden när detdefakto laddades i stugorna så var hagel kvaliteten skiftande, så det hängde nog med för gubbarna i generationer att dom inte ville ha "blöta" hagel , man kan om man trålar google djupt hitta info och Stripa och sundets hagelfabrik som gjorde hagel i klass med de sk Newcastle haglen från England, jag har förpackningar från båda och De svenska är fortfarande hagel i av en sagolik kvalitet , falldroppade i djupa gruvchakt i Svenska kobbarberg ..
Publicerat %s vid %s %d dy Någon som kan hjälpa mig med dessa? Extra fina hagel? Spridare? Har inte sett denna märkning förut.
Publicerat %s vid %s %d dy Börjar bli gaggig.. spontant skulle jag säga jättefina hagel.. tror inte det är spridare dock, känns lite för "modernt" för så pass gammal plugg..
Publicerat %s vid %s %d dy 10 hours ago CasperA sa:Någon som kan hjälpa mig med dessa? Extra fina hagel? Spridare?Har inte sett denna märkning förut.00=trap, 000=skeet, dock kan det skilja lite då detta var före us nummren slog igenom.
Publicerat %s vid %s %d dy 1 hour ago Mad Mike sa:00=trap, 000=skeet, dock kan det skilja lite då detta var före us nummren slog igenom.Tackar för hjälpen!Gissade på något liknande men var inte säker.