Publicerat Januari 22Jan 22 Det där såg väl väldigt städat ut? Vidhåller att de är bra skit.. Eloge till Bjorn.h för engagemanget i culotens dysfunktionella läggning
Publicerat Januari 24Jan 24 Rottisarna är väl 36 gr så ngr fler hagel, känns som de sitter tätare med.. Alltid fått för mej att de skjuter väldigt tätt..
Publicerat Januari 24Jan 24 Författare 4 minutes ago Hipshot sa: Rottisarna är väl 36 gr så ngr fler hagel, känns som de sitter tätare med.. Alltid fått för mej att de skjuter väldigt tätt.. Båda skjuter runt 65% i höger pipan.
Publicerat Januari 24Jan 24 Författare Av moderna patroner är Rottweil F12 helt klart en patron som sprider lite mer, 32g 3,25mm.
Publicerat Januari 24Jan 24 Ska på kombinerad hare/fasan/rådjur i morgon.. kastade in en 20 liters hink m div bös i bilen. Ska sortera ut ngt kul att skjuta med, såg bland annat Black Star och lite div..
Publicerat Januari 24Jan 24 Är dags att låta sprakades i 20 gå vidare inom familjen så gick igenom skotten jag hade till den inför flytten. Hade lite smask 😋 Har några Rottweiler magnum 2:or, ett par askar Winchester 6:or och en gammal ask med gyttorp röda, alla skott är kvar och de är i nyskick, som en liten tidskapsel!
Publicerat Januari 24Jan 24 Det var kraftig skillnad.. jag har ngn gammal tvättkorg full med löst bös i kal 20.. De där Gyttorps Röda är det BRA åka i.. stod och sköt på ett prov för länge sedan, tänkte att det här är att bra tillfälle att göra av med skiten.. Fick byta plugg, var på tok för mkt åka i dem! Bra skit alltså.
Publicerat Januari 28Jan 28 Detta är en populär post. Hittade den här efter många år, fick den av en vaktchef i lumpen..
Publicerat Januari 28Jan 28 32 minutes ago Hipshot sa: Kul! Jag har gamla F16 i Uppsals motsvarighet nere i samligen! Vaktchefen (som jagade 3 dagar och jobbade 1) hittade en i botten på ryggsäcken, P6/Fo14 Kristianstads jakt klubb hade tryckt upp ett gäng på 80/90-talet!
Publicerat Januari 28Jan 28 Bra prylar! De röda sjönk som värsta kanariefågeln i söndags när jag var i väg och vevade.. valde bort modernt bös fr Eley och Gamebore..
Publicerat Januari 29Jan 29 Detta är en populär post. Fyller på med nåt liknande som @Galne . Jag köpte min Miroku hagelbock av en f.d. officer på A1 i Linköping. FIck med ett antal askar av Gyttorp Private Brand med eget A1 tryck.
Publicerat Januari 29Jan 29 Det där är fina grejer!Om jag minns rätt så förhöll det sig som så att om ngn beställde en pall plugg typ så kunde du få dem med eget tryck. Har en uppsjö av olika tryck på samma patroner. Dock inte sett så många plasthylsor med eget tryck? Känns som det är dags att röja i patronsäcken igen och nostalga sig igenom den.. Lite sorgligt att man bara har enstaka plugg av varje sort, tänk om man haft hela askar..
Publicerat Mars 2Mar 2 Nej, minns inte heller var den kommer från, men antar att det handlar om K1 och hans källor till udda puppor.
Publicerat Mars 2Mar 2 2 hours ago Christian N sa:Nej, minns inte heller var den kommer från, men antar att det handlar om K1 och hans källor till udda puppor.Han verkar ha en ständig källa till nya fynd.. Btw.. anar att det kanske dyker upp nya rariteter vid hans vattenhål på Öin nu.. hade ett ärende igår som förmodligen kommer generera en del saker till den där handlaren
Publicerat Mars 2Mar 2 Tråkigt att läsa, det är inte på det sättet vi vill hitta minnesvärda puppor. jag skall plocka fram lite andra prylar som kom fram under under städningen. /C
Publicerat Mars 14Mar 14 Läckert! Vet att jag skjutit Kent tidigare.. ngn typ av bismuth hagel, bra åka.. Annars hade jag gissat på Super Star som tillverkare åt Stiga..
Publicerat Mars 18Mar 18 På 2026-01-22 at 11:39 Hipshot sa:Det där såg väl väldigt städat ut? Vidhåller att de är bra skit.. Eloge till Bjorn.h för engagemanget i culotens dysfunktionella läggning Det enda som tilldrog sig intresse var krutet som såg misstänkt likt det Moderna Svenska JK6B krutet (?) Hur dom nu har råd med det begriper jag inte , det hade ju inte ens Gyttorp råd med så det gick till Ital och Fiocchi om jag minns rätt.
Publicerat Mars 18Mar 18 På 2026-01-29 at 07:38 redtop sa:Fyller på med nåt liknande som @Galne . Jag köpte min Miroku hagelbock av en f.d. officer på A1 i Linköping. FIck med ett antal askar av Gyttorp Private Brand med eget A1 tryck.Gissa vem som har ca 500 hylsor med det trycket hemma 😎 från början ca 1500 stFantastisk hylsor Cheddite T3 jag bytte till mig Med Shullström ca år 2003Är dom 36 eller 38 gram ? Dom bör nog innehålla 1,78g JK6B krut , gualandi SuperG 17 förladdare av den gamla sorten m 2 flikar jag förutom den fina cheddite hylsan med CX2000 tändhatt och 36g riktigt fina 5:or ev nickel hagel ( En Gafab 36 eller Gafab Nickel 36 med annat tryck mao )
Publicerat Mars 18Mar 18 Kommer ihåg det stod en helvetes massa nya hylsor med tändhattar i kartonger inne i en skrubb bakom teorilokalen då jag gick på bössmakarskolan 2003-2004. Det var både papp och plast- det var något som Schullström hade släpat dit: han sprang där jämt och fjäskade för Stoltz