Publicerat Igår på 09:03 %d dy 38 minutes ago Christian N sa:410 är den tänkande skytten kaliber, 3 tummarna hanterar 18-19 gram och som Hippen anger är den kapabel långt ut, 30 ish meter på mjukare fågel är inget konstigt.Sen finns det roliga Rio att få tag på för rent skoj skytte. /CJa, men inte helt enkelt att hitta begagnade. Det kanske är som gamla Husqvarnor: de listas inte hos handlarna, men står i hyllorna ändå
Publicerat Igår på 09:41 %d dy 35 minutes ago Ryberget sa:Ja, men inte helt enkelt att hitta begagnade. Det kanske är som gamla Husqvarnor: de listas inte hos handlarna, men står i hyllorna ändå Rizzini BR110 går ju att beställa via ammocenter. Ganska bra prislapp, men väldigt fina bössor.Vill man lite enklare och billigare så har vildsvin bössor i lager.https://vildsvin.se/vapen/nya-gevar-for-jakt/hagelbock-defcon-410-express/
Publicerat Igår på 14:24 %d dy På 2026-04-22 at 10:37 Hipshot sa:Fina grejer ❤️B6 Gold måste vara ngt utländskt, aldrig sett innan..Har för mig Shullström sa att B6 var krutet , det var väldigt mkt roligt krut på den tiden, hittade gyttorp blue plugg med T-krut där krutet just var format som en T-balk i miniatyr
Publicerat 19 timmar sedan %d hr 11 hours ago Islänningen sa:Rizzini BR110 går ju att beställa via ammocenter. Ganska bra prislapp, men väldigt fina bössor.Vill man lite enklare och billigare så har vildsvin bössor i lager.https://vildsvin.se/vapen/nya-gevar-for-jakt/hagelbock-defcon-410-express/Den bössan skulle jag inte ta i med tång. Hellre då en turk med kaliberanpassad baskyl. Är dock mycket nöjd med min Italienare, Marocchi First.
Publicerat 4 timmar sedan %d hr . På 2026-05-31 at 22:19 Ryberget sa:Eftersom jag inte ska ha det själv så tänkte jag att man kan swisha en slant till Min Stora Dag, så får man ta det jag har i kalibern. ☺️Jag har tänkt mycket på det här med "min stora dag": är det någon av er som känner någon unge som har varit iväg på nånting? På riktigt? Om det är så har jag allvarligt fel (vilket jag hoppas) men så många människor jag känner borde man ha hört personligen om någon som har varit iväg på något. Håller denna organisation OCKSÅ på att bli något där svällbukar sitter och lyfter arvoden för pengarna och orerar? Det var ett par kändisar som spelade in pengar till organisationen i Postkodlotteriet och högsta chefen i Sverige satt i studion. Vad ska ni använda pengarna till? "Dom ska användas till en informationskampanj" svarade människan.I min simpla värld borde dom gå oavkortat till att hämta en unge på taket av sjukhuset med helikopter och spendera en hel dag med brandkåren eller på en isbrytare eller tillbringa dagen med Zlatan eller åka ånglok i Skotland- och naturligtvis saker som tjejer gör- no hidden costs.Om jag visste att jag kunde lita på dom kunde dom hamna i mitt testamente- men det sitter säkert också en liten Bengt Vesterberg där och skor sig.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 49 minutes ago Dansken sa:.Jag har tänkt mycket på det här med "min stora dag": är det någon av er som känner någon unge som har varit iväg på nånting? På riktigt? Om det är så har jag allvarligt fel (vilket jag hoppas) men så många människor jag känner borde man ha hört personligen om någon som har varit iväg på något. Håller denna organisation OCKSÅ på att bli något där svällbukar sitter och lyfter arvoden för pengarna och orerar? Det var ett par kändisar som spelade in pengar till organisationen i Postkodlotteriet och högsta chefen i Sverige satt i studion. Vad ska ni använda pengarna till? "Dom ska användas till en informationskampanj" svarade människan.I min simpla värld borde dom gå oavkortat till att hämta en unge på taket av sjukhuset med helikopter och spendera en hel dag med brandkåren eller på en isbrytare eller tillbringa dagen med Zlatan eller åka ånglok i Skotland- och naturligtvis saker som tjejer gör- no hidden costs.Om jag visste att jag kunde lita på dom kunde dom hamna i mitt testamente- men det sitter säkert också en liten Bengt Vesterberg där och skor sig.Här kan jag glatt säga att: japp, det har jag. Brorsans äldsta föddes med en hormonrubbning som kallas CAH. Hon tar medicin dagligen och åker in på lasarettet och lämnar blodprover lite då och då. Sköterskorna inne på avdelningen tyckte att hon var så himla duktig och modig när hon var inne: inget grin eller gnäll innan nålen kommer fram, frågar mycket och alltid glad och sprider den glädjen där. Så dom nominerade henne till Min Stora Dag som hörde av sig en dag. Hon och typ 40 andra barn fick ta med sig syskon och föräldrar och se på en teateruppsättning av Lilla Sjöjungfrun, sen mat på restaurang, glass och varsin goodiebag med leksaker och mjukisdjur. Tydligen samarbetar dom mycket med diverse lokala föreningar ute i kommuner för att kunna nå ut till många. Så ja, det är iallafall ett exempel ☺️. Sen dess är det min Charity of Choice
Publicerat 33 minuter sedan %d min Det gläder mig. Hoppas jag har mera fel. Då en god kamrat dog ville han att vi i stället för att köpa "blommor och sånt skit" till hans begravning skulle ge vad vi kunde till min stora dag "för det är många fina ungar som behöver lite uppmuntran".